Huishoudtopic #1

Geinfluenced door Tiktok heb ik van die siliconenwcborstels gekocht en ook mijn moeder is nu overstag :rofl:.

Lidl heeft wc foam! En op Tiktok zie ik steeds zo’n rode bus, volgens mij ook voor de wc, die is van de action.

1 like

Oh welke heb je? Klinkt hygiënisch!

Ze verkopen ze bij het Kruidvat maar ik kon ze niet vinden daar dus ik heb ze besteld bij ali:

€ 9,82 51% Off | Soft TPR Silicone Head Toilet Brush with Holder Black Wall-mounted Detachable Handle Bathroom Cleaner Durable WC Accessories

1 like

Hoe weet je dat? Een poos terug waren ze in de aanbieding maar de verkoopster zei dat ze met 2 dagen uitverkocht waren. En volgens haar was het geen vast assortiment (ik heb ze eerder ook niet gezien).

Ik zie door het bomen het bos niet meer.
Wat voor pannen gebruiken jullie? Ik wil geen teflon als koekenpan zeg maar.

Heb nu één steelpan, éen grote kookpan (10 liter denk) en een kookpan van 5 liter en een le cruiset.

Ik heb:

  • gietijzeren stoofpan
  • hapjespan
  • wok
  • kookpan 3x (klein-middel-groot)
  • stalen koekenpan 2 maten
  • steelpannetje voor sauzen en eieren
  • aspergepan
2 likes

Heb je nog een advies qua ‘geen teflon’?

Ik heb koekenpannen van Greenpan, die hebben een keramische laag

3 likes

Ik lees mee! Ik wil alles rvs maar je hebt zoveel.

Las al de Buyer of Demeyere maar die laatste is wel een behoorlijke investering.

2 likes

Ja dat. Gietijzer zou ook goed zijn.

2 likes

ik heb één grotere/hogere geëmailleerde gietijzeren pan, die ook in de oven kan, en ben van plan met de tijd mijn teflon koekenpan te vervangen door een keramische of titanium koekenpan. zijn beide niet-schadelijke anti aanbaklagen.

qua kookpannen heb ik gewoon een rvs setje, mn steelpannetje gebruik ik ook vaak voor een eitje en ik zou nog wel een sauspannetje willen met anti-aanbak en een schenktuit (maar voor nu gaat dat in principe prima met een rvs steelpan)

gietijzer is fijn, ben heel blij met die pan die in de oven kan maar heb zelf bewust voor geëmailleerd gekozen omdat ik het te veel gedoe vond om de pan goed in te branden en dat nog wel even duurt voor die helemaal goed werkt. maar als je er het geduld voor hebt zou ik het wel doen, de pannen op mijn werk zijn zo en je merkt echt dat die pannen zoveel smaak afgeven!

1 like

Ja mijn stalen pannen zijn van de Buyer, je moet ze even inbranden maar echt heel erg fijn.

1 like

Welke heb je?

deze

2 likes

Ik heb net twee pannen gekocht van Greenpan. Geen Teflon en hoorde goede verhalen. Ik heb:

  • Wok (Greenpan)
  • Hapjespan met deksel (Greenpan)
  • Steelpan (BK Marmite serie)
  • Kleine kookpan (BK Marmite, 16 cm diameter)
  • Grote kookpan (BK Marmkite, 20 cm diameter)
  • Koekenpan (AH spaarserie)
  • Le Creuset stoofpan

Meer ook niet nodig. Had eerst ook nog een grillpan en een kleine koekenpan, maar gebruiken we zo weinig dat ik die niet vervangen heb toen we op inductie over gingen.

2 likes

Ja, maar gaan wel de rest van je leven mee. Niemand neemt ooit mijn Demeyere pannen af. Ik heb er 2, een lage en een hoge braadpan. Die dus als koekenpan kunnen dienen, en in de oven kunnen. Ik heb er 1 in de sale op de kop getikt voor 80 euro. De andere voor mijn verjaardag van een groep vriendinnen.

Dit is een van de twee:
https://www.kookpunt.nl/demeyere-multifunction-7-koekenpan-paellapan-24cm

Ik heb ook nog een set van BK conical, die gaat ook al zo lang mee : BK Conical Profi KookPannenset - 4-delig | Blokker
Echt heel fijn.

En nog een gietijzeren wok en kleine grillplaat van Le Creuset.

3 likes

Ook Greenpan hier !

Ik kan niet zo goed vinden of kitchenaid nu wel of geen teflon gebruikt, maar dit zijn fijne pannen! Ik heb er zelf een sauteerpan, grillpan en soeppan van.(ooit gespaard bij de Coop)

Nog een koekenpan, een grote pan (geen idee hoe dat heet), wokpan en nog vier gewone pannen. Die laatste zijn van BK. Nog twee hele goedkope pannenkoekpannen. En eens met een actie bij de Jumbo een gietijzerenpan op de kop getikt.

2 likes

Oeh jij hebt een goede pannen collectie :heart_eyes:

1 like