Huishoudtopic #1

Heeft iemand ook een goede oplossing voor zilvervliesbeestjes? Wij hebben er best veel in huis, vind het zo vies maar heb geen idee hoe het op te lossen

Ik neem aan dat je zilvervisjes bedoelt? Ze komen op vocht en kiertjes af dus het kan helpen om alles goed dicht te kitten. En de HG anti zilvervisjes spray hielp hier goed.

1 like

Ik heb op verschillende plekken in huis Roxasect Zilvervisjesvallen staan. Werkt verrassend goed voor mij

1 like

Oooh hou op, ik wil ook bijna bestellen maar €5 verzendkosten houd me voor nu nog tegen

2 likes

Ik betaal liever ook geen verzendkosten. Maar ik heb geen idee waar ik het anders moet kopen, het zou bij een budgetwinkel (? So Low / Big Bazar?) te koop moeten zijn en die heb ik niet in het dorp.
Als ik dan met de auto naar een grotere stad wil, heb ik parkeerkosten, benzinekosten, etc. Dan laat ik wel bezorgen.

2 likes

Wat zijn nu echt fijne weck/opberg potten met zo een glazen deksel? Is voor zuurdesemstarter. Ik had een superfijne van xenon, maar die hebben ze alleen nog in het klein

1 like

Dille&Kamille! Die van Ikea gaat bij mij de sluiting vaak kapot na een tijdje.

1 like

Voor zuurdesem moet je juist iets hebben wat niet luchtdicht afgesloten zit! Als je perse qeckpotten wilt gebruiken dan heb rubber verwijderen, een gewone glazen pot met huishoudfolie en een elastiekje als deksel is ook prima. Het gas van je zuurdesem moet kunnen ontsnappen, anders kan je pot knappen.

2 likes

Ik heb vorig jaar zuurdesem in een weckpot gedaan toen hij buiten de koelkast stond. De beugel kan je vastklemmen achter de opening zodat ie op een kiertje staat en je kan de pot goed af sluiten in de koelkast.

2 likes

Haha ik noem ze al mijn hele leven zilvervliesbeestjes :see_no_evil: we hebben twee maanden geleden alle kieren dichtgekit (nieuwbouwhuis), ik kan ook geen plek vinden waar ze vandaan komen dus lastig om te bedenken waar we iets kunnen sprayen. Maar thanks voor je reactie!

2 likes

Dankjewel! Dat klinkt goed, ik ga het nazoeken

Ze zijn je nieuwbouwhuis ingekomen met de bouwmaterialen (hout, isolatiemateriaal etc). Vooral nieuwbouwhuizen zijn favoriet omdat ze nog lekker vochtig zijn (allemaal vocht uit het beton en de stuc etc). Vochtvreters zetten op de plekken met de meeste zilvervisjes, heel goed ventileren, maar verder kun je er niet zo superveel mee. Het neemt in de loop der jaren vanzelf af heb ik het idee (waarschijnlijk dan dus doordat het vochtpercentage afneemt).

2 likes

Thanks! Ja we wonen hier inmiddels al 4 jaar dus had gehoopt dat het eerder minder werd :slight_smile: maar ik ga op zoek naar Roxasect!

Neem een kat, die van mij is er dol op :joy:

3 likes

Ik heb met Black Fridday een steelstofzuiger van Philips aangeschaft. Ik heb hem nu 1,5 week en ben er echt super tevreden over! Je hoeft niet, net als bij Dyson, de aan-knop constant ingedrukt te houden en er zitten lampjes in de voet waardoor je super goed kunt zien wat er ligt. De zuigkracht is ook super, ik stofzuig nu iedere dag en toch is m’n bakje steeds redelijk vol🥲

Dit is hem:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_philips-xc7041-01-brons-1633549.html

2 likes

Mijn collega is erg tevreden over de samsung jet complete, daar zat ik gisteren toevallig ook even naar te kijken. De recensies op coolblue zijn ook erg positief.

1 like

Wij hadden echt een merkloze van Amazon, die beviel wel ok maar het verschil met de Dyson die we nu hebben is enorm.
Het lijkt me dat Philips/AEG/Samsung etc ook prima steelstofzuigers maken!

2 likes

Auri Katariina (mijn grote voorbeeld) doet altijd ovenspray op aangekoekte bakplaten net plastic folie eroverheen en laat dat dan een paar uur staan. Hoe langer hoe beter! Weet niet of dat nog kan voor je etentje maar misschien heb je er wat aan voor de volgende keer🤗

3 likes

Ik heb laatst geprobeerd die pizarette schoon te maken door het een nacht in ovenspray te laten staan, veel ging er wel af maar niet alles. Denk dat dat ook niet helemaal kan als er dingen in branden.

2 likes

Ovenreiniger van de Kruidvat?

2 likes