Huishoudtopic #1

Haha ja dit is inderdaad en helaas vet… Dank voor je tip! Gister geprobeerd met wat andere schoonmaakmiddelen maar was geen doen. Ga ervan uit dat dit wel moet werken!

Een tijdje terug had ik van die kant en klare gesnipperde uitjes in de koelkast staan en die stinken altijd ontzettend. Dus ik had ze weg gegooit maar de geur in de koelkast bleef maar hangen. Heb het inmiddels al 1 keer oppervlakkig schoon gemaakt en twee keer heel grondig (alle bakjes eruit en in een sopje etc.) Maar de geur is er nog steeds niet uit :expressionless:
Iemand misschien een goeie tip?

Thanks inderdaad! Denk dat het stoom wel moet werken. Even flink schrobben. Is ook irritant als ik het schoonmaakt stroomt al dat vieze water over mezelf heen hahaha, maar goed even door zetten.

Ohja nou je het zegt inderdaad! Ik denk dat dit er wel tussen zou moeten kunnen. Want zie verder ook geen fijner rooster erin zitten, dus lijkt me wel dat er wat tussen zou moeten.

1 like

Ik heb altijd ZO VEEL stof in mijn badkamertje… Heb afgelopen vrijdag grondig lopen poetsen en het is nu alweer allemaal stoffig :sob:

1 like

Fijn dat het nog te redden is! Haha

1 like

Ik heb dat ook in huis, zo irritant en onbevredigd als je hebt schoon gemaakt. Dag later zie ik gewoon alweer stof…


Update: het ziet er een stuk beter uit, dankzij jullie tips! :blush: nog niet helemaal tevreden maar goed voor nu kan het wel haha

10 likes

Ik heb altijd een(ongebruikte) senseopad in de koelkast liggen. Dat helpt echt.

Ga er altijd speciaal voor naar mn opa om te halen

4 likes

Gordijnen dicht doen :joy:

7 likes

Wij hadden een enorme stink koelkast en hebben er toen losse koffie in een bakje neergezet. Werkte als een trein!

1 like

Ik wil graag mn badkamer vernieuwen maar moet nog even sparen. In tussentijd wil ik hem graag al wat opblinken, nu is het nogal verouderd.

Er is ook een soort gelige aanslag op het plafond, iemands of tricks waarmee ik dit wegkrijg?

Add images

Is het door roken? Of waardoor is het gelig? Volgens mij kan poetsen met ammoniak wel helpen, maar wel goed luchten daarna haha

De vorige eigenaar rookte niet dus dat denk ik niet.

Ik heb grijze vloertegels in de badkamer die helemaal wit zijn uitgeslagen. Heeft iemand tips hoe je dit weg kan krijgen?

Schoonmaakazijn lijkt het alleen maar erger te maken.

Ik weet niet wie de tip hier gegeven had om onder een vuile filterkop/dampkap een pot met kokend water en azijn te zetten maar WAUW wat een resultaat! Heb spijt dat ik geen voor en na foto heb genomen. Stinkt wel intens. Maarreeeee wie het ook was bedankt voor de tip!!

En ook voor degene die de tip gaf voor de geur en vetfilters, die ga ik er zo meteen tussen steken. Heerlijk wanneer het écht proper is.

4 likes

Glorix erop rollen met een verfroller oid en uur uurtje laten intrekken en dan afspoelen. M’n moeder zweert erbij, met een badkamer met zwarte leistenen die na een tijdje wit uitslaan van hebt kalk.

Hmm eens proberen! Dankje :grinning:

Welke Glorix? Ik heb ook enorme kalkaanslag op mn tegels en krijg het gewoon niet weg. Mijn vriend heeft zelfs al professioneel schoonmaakspul van zn werk meegenomen maar zelfs dat heeft niet geholpen.

afbeelding

1 like