Huishoudtopic #1

Waarom??

Enige nadeel aan mijn Eufy is dat het niet via een app gaat maar via afstandsbediening en dat ding raak ik altijd kwijt. :grin:

Eufy is mijn beste vriendjeā€¦ heb m te leen en vind het goed gaan. Deze is ook al zeker 2 jaar oud volgens mij, merk er niks aan

1 like

Weet iemand hoe ik deze vlek eruit kan krijgen? Heb hem tweedehands gekocht dus geen idee wat voor vlek het is :sweat_smile:

Foto

2 likes

Met groene zeep misschien inwrijven en daarna wassen?

Ossengalzeep, inwrijven daarmee met wat water en daarna mee laten draaien in de was. En dan goed laten drogen in de zon.

Ik heb mijn huis gedweild met die allesreiniger van de action (geĆÆnfluenced door het forum) en mijn huis ruikt zo lekker nu. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb gisteren die washcat van de Action gekocht. Nu nog even motivatie opbrengen om mezelf te vergassen en de badkamer te poetsen :grimacing:

4 likes

Doen hoor, ik word altijd zo blij van een schone badkamer en wc. Misschien jij ook wel.
In mijn huidige huis hoef ik eigenlijk geen washcat meer te gebruiken want de badkamer is nieuw (2018) en goed geventileerd, maar in mijn vorige huis had ik geen ventilatie in de badkamer en zag je de schimmel bij wijze van spreken aangroeien.
Tegenwoordig zweer ik bij Driehoek groene zeep, zoā€™n ouderwets lekkere lucht is dat. Ik weet niet of dat helpt bij een ernstig vervuilde badkamer, maar bij ā€˜gewoonā€™ schoonmaken en bijhouden in de badkamer vind ik het fantastisch.

2 likes

Mijn probleem is ook dat ik het niet kan bijhouden, neem het me iedere keer weer voor als het weer de spuigaten uitloopt. Glazen douchewand en tegels vind ik het ergste. WC is het enige wat ik wel regelmatig poets haha

1 like

Heb dit ook gebruikt van de week en het resultaat is zeer bevredigend. Wist niet dat mn voegen nog zo licht konden worden

Tip: spray niet overmatig maar houd je een beetje in haha

1 like

Haha thanks voor de tip!

Heb inmiddels een deel van de keuken gepoetst, toen naar de badkamer de wc en wastafel gedaan. Nu weer terug naar de keuken voor een ander deel, en dan de douche doen. Moest even in de flow komen maar het gaat lekker nu!

Hoe maken jullie je droger schoon? Mijn was komt er steeds een beetje muf uit

Over welke gaat dit?

Die roze! Die kitchen cleaner ruikt ook zo lekker en de flesjes staan leuk en vrolijk haha.

1 like

Ik heb ā€˜m via marktplaats gekocht en toen heb ik ā€˜m uitgezogen en alles met een doekje afgenomen, volgens mij is dat ook zoā€™n beetje het enige dat je kunt doen?

1 like

Ik begreep dat deze niet op afstandsbediening werkt, dat kan een nadeel zijn. Mijn eufy staat namelijk onder een kast en dan moet je hem steeds via t apparaat zelf aanzetten.

Over de zuigkracht en accuzuur enzo weet ik helaas niets

Heb je loslopende huisdieren? Deze schijnt niet zo goed te zijn met haren namelijk.

Ik heb nog geen ƩƩn systeem gevonden dat me bevalt dus doe ik het heel 1930: op mijn knieƫn met een lap en een emmer sop. :cry:

3 likes

Ik vind het ook verschrikkelijk maar weet niet goed wat ik anders moet doen. Diverse systemen waren toch niet naar wens en een mop vind ik zoā€™n viezig ding en moet ik weer opruimen.

In de badkamer en wc gebruik ik overigens groene zeep in de emmer en op laminaat Blue Wonder (of imitatiespul van Action).

Ik heb zoā€™n dweil en emmer van leifheit. En een middeltje van bruynzeel. Werkt wel fijn en ruikt lekker, als ik vlekjes heb op mā€™n laminaat is dat vaak na een keer er overheen gaan wel weg. De dweil kan in de wasmachine. Maar hoe schoon het werkelijk is weet ik ook niet, geen idee hoe je dat kan ā€˜metenā€™.

41CtDVW2EqL
457552-493403-bruynzeel-laminaat-snelreiniger-400

Hoevaak dweilen jullie eigenlijk. Ik stofzuig een keer in de week (woon alleen, geen huisdieren/kinderen en draag geen schoenen in huis). Maar ik dweil relatief weinig geloof ik. Denk dat 1x in de maand al te positief geschat is? :see_no_evil: