Pff kunnen jullie mij helpen? En met name een eerlijke mening geven. Ik worstel heel erg met de huizenprijzen en wat we moeten betalen voor een (wel echt mooi, fijn, voor ons aan alle wensen voldoend) normaal rijtjeshuis in de randstad.
Aan de ene kant denk ik: geld moet rollen en je moet doen waar je blij van wordt, en als ik de maandelijkse vaste lasten kan dragen wat maakt het grotere bedrag en āhoe veelā ik dat vind weinig uit. Dan hebben we tenminste een huis waar ik mezelf de komende jaren heel fijn zie wonen.
Aan de andere kant denk ik dat we voorzichtiger moeten zijn, minder hypotheeklasten moeten nastreven zeker met het zicht op evt kinderen, parttime werken en een partner die waarschijnlijk op ten duur helemaal niet meer kan werken ivm ziekte. Maar voor mindere bedragen kunnen we gewoon geen huis vinden waar we ons góed bij voelen. Waar ik blij van wordt en waar ik mezelf zie wonen. En al vinden we dat, dan scheelt het maximaal een ton op de aankoopprijs en dat voel je dan weer niet extreem in de maandlastenā¦
En daarbij komt dan ook nog dat ik niet goed weet wat het alternatief is. Dit huis niet kopen. En dan? Alle huizen zijn duur, extreem veel goedkoper gaat gewoon niet lukken in deze tijd/markt. Dan een huis huren? Maar dat kost ook 1000-1500 euro maand. Daās dezelfde maandlast. Dus why dan niet kopen?
Maar pffff ik schaam me gewoon een beetje inmiddels over de bedragen waar we t over hebben. En waarom? Als ik t kan betalen, dan is t toch prima?
Moet dit ff kwijt, dus weet ook niet echt wat ik van jullie wil haha. Maar vind dit zoooo lastig