Wij zijn net op keukenjacht geweest en ik vond die ketens van de Mandemakers groep (Brugman, Keukenkampioen) ook niet echt wat. Ze zijn vrij pusherig, je merkt dat ze op commissie basis werken en je ‘moet’ dus afdingen. En dat slaat dus echt nergens op, bij ons begon een keuken bij 17.000, door een ‘speciale actie’ was ie 14.000 en als we ‘alleen vandaag’ kozen was het 11.000
Uiteindelijk zijn wij naar Duitsland gegaan n.a.v. een tip van een vriendin. Net over de grens in Nordhorn zitten een heleboel keukenzaken (allemaal in hetzelfde dorp haha) en ze spreken ook Nederlands. Die man gaf gewoon de prijs hoe het was. Hij zei, ik kan wel zeggen ‘alleen vandaag deze prijs bla bla’ maar ik zeg gewoon wat de echte prijs is, mocht je goedkoper willen, dan kun je andere keuzes maken (bijv iets goedkoper werkblad, andere kastindeling etc.). Uiteindelijk zijn wij voor onder de 10.000 klaar en hebben we ook nog A-merk apparatuur (in NL niet). Wij zijn zooo blij, zou ze aan iedereen aanraden! Bovendien hadden ze ook een mooi 3D tekenprogramma daar, wat ze bij de Mandemakers groep blijkbaar niet hebben? Alles wordt getekend met een potloodje, vond dat erg bijzonder.
Kvik heeft dat wel trouwens, vond ik ook een fijne zaak, maar die hadden de kleur die we wilden niet. IKEA ook niet, anders had ik dat ook zeker nog overwogen. Bij veel keukenwinkels zeggen ze dat IKEA geen goeie kwaliteit is, maar volgens mij is dat echt beetje preken voor eigen parochie, wij + vele mensen in mijn fam. hebben al jaaaren een IKEA keuken nu, en is echt niks mis mee, heel stevig en degelijk. Je kunt dan ook altijd nog de apparatuur ergens anders kopen, mocht je dat wel A-merk willen!