Huizentopic

Mijn droomhuis ligt wel een paar salarisschalen buiten bereik, maar ik denk wel dat we enorm geluk hebben gehad met ons huis nu. 100 jaar oud, authentieke details en echt een plaatje om te zien. Bouwkundig perfect onderhouden, buitenkant hoeven we echt helemaal niks aan te doen. Oprit, garage, tuin. Alleen binnen is ouderwets. Wel goede kwaliteit, maar niet onze smaak. Nou ja boeiend, we vinden klussen allebei leuk, dus prima.

En in december nog onder vraagprijs kunnen kopen omdat het een paar maanden te koop stond. Huis van de buren staat trouwens ook al ff te koop, maar die is echt te hoog in de markt gezet en heeft een gekke indeling. Maar voor wie niet over wil bieden wel een buitenkansje denk ik haha.

Overigens gewoon in de randstad tussen twee leuke steden in, met mooie natuur in de buurt alles, dus beetje gek dat het niet zo’n vaart loopt in dit dorp.

1 like

We bedoelen hetzelfde denk ik. Ik bedoelde vooral dat onder zo’n vraag (droomhuis vs. oké huis) ook een beetje het idee ligt dat mensen met bieden op hun droomhuis, bieden op een bijzonder (groot, luxe, bijzondere locatie) huis bedoelen. Van wat ik om mee heen zie en hoor zijn veel droomhuizen in deze tijd vooral ook best doorsnee. Waarbij de een heel graag een ruime tuin, de ander een aardig oppervlak en weer een ander authentieke details wil.

Maandag komt de fotograaf foto’s maken van ons huis voor de verkoop, maar wat een stress!!! Wil het echt zo mooi en netjes mogelijk om beeld😅. Iemand al eerder meegemaakt en was je gewoon thuis/erbij?

Ik vond het heel erg meevallen! Was in een uurtje klaar. Ze had een camera en 3d-apparaatje bij zich en ik mocht er gewoon bij blijven, alleen niet in beeld. Inderdaad vooraf heel erg gestresst over of alles wel netjes genoeg was (zijn de voegen wel wit genoeg etc), maar dat kwam helemaal goed want ze bewerken het nog een klein beetje. Was eigenlijk heel leuk om bij te zijn en het resultaat te zien!

1 like

Ah ok, goed om te horen! Ben ook heel benieuwd hoe het er straks uitziet als het echt op Funda staat :grin:

Ik ben destijds echt een hele dag bezig geweest met opruimen en schoonmaken (in mijn kleine appartement). Ik begrijp je stress, haha! De fotograaf was er blij mee, want ze moeten blijkbaar nog regelmatig troep naar de andere kant van de ruimte slepen om het netjes op de foto te krijgen. Ik was er tijdens het fotograferen gewoon bij. Het eindresultaat was verrassend goed.

1 like

Bij ons moest echt alles zo leeg/kaal mogelijk. Ik had bijv. mijn mooiste producten prachtig uitgestald op de wastafel, moest allemaal weg. Maar is heel erg afhankelijk van de fotograaf, zie op funda vaker foto’s waarbij alles er wel gewoon staat.

1 like

Ik had het zo leeg mogelijk gemaakt, eigenlijk inspiratie opgedaan bij alle andere Funda foto’s die ik had gezien haha. Hebben het ook zo leeg gehouden tot na de bezichtigingen, wij kregen te horen dat het zo veel mogelijk op de foto’s moet lijken bij bezichtiging! (Bij ons lag de auto dus 3 weken vol met… zooi. Was erbij met fotograaf, die was in 25 min ofzo klaar (maar appartement van 80m2, geen enorm huis).

Onze makelaar zei dat het voor de foto’s niet extreem schoon hoeft te zijn, dat maken ze wel mooi met nabewerking waar nodig. Voor bezichtigingen echter wel spik en span :sweat_smile:

3 likes

@LoisLane @Alsjehaarmaargoedzit @Alicante @horselady en moest je lang wachten (na het laten maken van de foto’s) tot het op Funda stond?

Bij ons stond het de dag erna op funda! Maar dat was afhankelijk van de makelaar, die regelde gewoon alles en dus ook de fotograaf. Wij wilden ons huis op een vrijdag online hebben en de makelaar had binnen 4 dagen alles geregeld. Fotograaf, inmeten, fundatekst etc

Wooowwww das echt snel!! :open_mouth: Wel fijn, want dan hoef je je huis niet zo lang opgeruimd te houden haha bezichtigingen gelijk er achteraan en dan ben je klaar

Haha ja taxatie, fotograaf en bezichtigingen was allemaal gedaan in ongeveer 2 weken. Was wel even 2 weken veel geregel en strak plannen, maar wel heel blij dat we nu weer rotzooi kunnen maken hahaha

Echt heel chill!

Bij ons een week later! En nog een week later de bezichtigingen. Ging allemaal heel snel, het hele traject is me 100% meegevallen. Als ik dat eerder had geweten had ik mijn huis zeker eerder te koop gezet!

1 like

Zelfde soort woning en hier stikt het van de muggen, spinnen en vogels. Weet niet wat die beesten doen, maar het is iig harmonieus met elkaar leven, niets geen voedselketen :tired_face:

Ook veel bijen, dat is wel heel fijn!

5 likes

Bij mij hetzelfde, ook heel snel alles achter elkaar. Donderdag foto’s, zaterdag op Funda en vanaf dinsdag bezichtigingsdagen. Je moet dus alleen even voorzichtig koken en douchen zodat dat ook netjes blijft haha

4 likes

Bij ons kleine week later, was allemaal van te voren afgesproken, welke datum Funda, welke 2 dagen bezichtiging etc. Konden toen zelf kiezen wanneer fotograaf kwam :slight_smile:

1 like

Ik mag hopen dat DUO dan iets pro-actiever gaat zijn in het kwijtschelden van schulden. Dat gebeurt nu alleen in januari, terwijl dat dan zou betekenen dat er rekening wordt gehouden met een schuld die nog een gift wordt.

Ik zou er niet raar van opkijken helaas.

En dan te bedenken dat ooit gezegd is dat het überhaupt niet mee zou tellen bij een hypotheek :woman_shrugging:

Lijkt mij ook sterk. Dit voorstel is vorige periode al afgeschoten door de tweede kamer. Het is de enige leenstelsel belofte die nog staat (de anderen zijn immers allemaal al net iets anders uitgevoerd). Denk dat je als politieke partij je handen nu echt niet aan zo’n relatief kleine maatregel wilt branden.

1 like