Nee hier kijk ik niet meer omdat alles boven mijn budget is. Ik kan gewoon niet meer meegaan met het bieden. Dus kijk nu naar huizen 15 minuten met de trein noordelijker.
Seven days in delft! Ik zie hem niet online staan of op instagram maar een leuke winkel vind ik!
ah oke! dat is volgensmij ook een best leuke stad (als we dezelfde bedoelen) en inderdaad een stuk betaalbaarder!
Nou tot nu toe zegt iedereen: ‘oh echt? Zou er niet dood gevonden willen worden, zo saai!’ Het begint met een L
Gelukkig vermaken mijn vriend en ik ons wel en hier is het nog iets rustiger en goedkoper op de huizenmarkt. Maken we tenminste nog een kans haha!
haha, dan hebben we het inderdaad over hetzelfde!
Nou het is inderdaad een stuk betaalbaarder, niet zo gek ver van je oude woonplaats. Helemaal de huizen aan het water zijn mooi (maar vast niet betaalbaar). Een vriendin van mij heeft recent een nieuwbouwwoning gekocht helemaal in het zuiden (bijna bij de ovplassen) ik schrok bijna hoe ‘weinig’ ze ervoor had betaald.
Ja klopt allemaal. Ik ga nu hetzelfde bedrag bieden voor een eengezinswoning met 3 woonlagen dan een appartement van 70m2 (waarbij ik nog te laag zat…). Het is voor mij een geruststelling dat het ook zo kan namelijk.
Het stukje waar je vriendin heeft gekocht is inderdaad heel mooi. Als ik geen studielening had, zou ik daar ook hebben gekeken maar dat ligt helaas net boven mijn budget.
Het klinkt misschien een beetje stom, maar ik zou meubels juist wel apart kopen. Dus jij de bank en hij bijvoorbeeld de tafel. Mocht je later toch uit elkaar gaan is het wel duidelijk wat van wie is en moet je niet een inboedel verdelen waar je allebei voor de helft aan hebt betaald. En zo kun je ook (in overleg) de spullen kopen die jullie beiden mooi vinden.
Woehoe morgen gaan we het voorlopige koopcontract tekenen ! De sleuteloverdracht is wel een weekje later geworden, maar so be it.
Hoe gaat het met de rest van de (nieuwbouw)huizen, huizenjacht, wachten op de sleutel etcetc?
Aah wat spannend! Ja kan mij voorstellen dat het voor je gevoel eeeuwen duurt haha!
Welke kleur is het mooiste op de muren, in combinatie met een wit plafond en plint (rechts op foto), de kleur vloer(ondergrond) en de stalen/aluminium zwarte deuren/kozijnen?(links op foto)
1 is iets lichter en net meer beige
2 is iets donkerder en net meer grijs
Wij hebben een koele lichtinval in het huis en ik wil een rustige warme lichte uitstraling van het geheel.
- 1
- 2
0 stemmers
Hoe lang is het in Nederland wachten op de sleutel? In België minimum 3 maand, maximum 4 maand. Als het langer dan 4 maand duurt moet de eigenaar ‘boete’ aan ons betalen voor elke dag dat hij er langer in woont. Ondertussen al 2 maand aan het wachten en ik word echt ongeduldig!
Vaak de datum die je bespreekt.
Zo staat het ook in het koop contract.
Verschilt idd per situatie, wat wel kan meespelen is de ‘geldigheid’ (weet even het goede woord niet haha) van de rente op je hypotheek geloof ik. Vaak is die rente maar 3 maanden geldig en soms kosteloos te verlengen tot 6. Maar hierdoor is het vaak wel in die periode. Al zijn overal constructies voor zodat het ook langer of korter kan.
Als mijn vriend geen proeftijd had gehad en wij het voorbehoud van financiering hadden kunnen verkorten hadden wij met 2/2,5 maand al de sleutel kunnen krijgen
Heeft iemand ervaring met het schilderen van een anhydriet vloer of van egaline(op anhydriet)? Niet het zelf uitvoeren maar ben heel benieuwd naar de prijzen en het resultaat.
Gefeliciteerd! aah super leuk! jaa het heeft ook zo zijn voordelen! en zeker als je nu ook heel mooi woont .
Ik kan niet wachten tot november haha, ik zie mezelf er al helemaal wonen en leven haha! gelukkig nog maar 3 maandjes
Hoop dat iemand misschien antwoord heeft op deze vraag : tot hoever is het gunstig om je hypotheek af te betalen? We bouwen een huis en hebben vanuit het bouwdepot straks nog best wat over (kunnen veel zelf financieren). Ik weet dat het niet verstandig is om de hele hypotheek af te betalen (kunnen wij ook niet) maar tot welk punt is dit gunstig? Teveel is niet goed ivm belastingvoordeel geloof ik? Iets met farfait? (dit heb ik nooit gesnapt)
Op de blog van porterenee staat heel veel over hypotheek aflossen. Heb er zelf weinig verstand van Ik weet alleen dat je onbeperkt mag aflossen als je geen contract hebt, maar veelal wordt dat afgesloten voor 20-30 jaar toch?
Thanks! Wij hebben afgesproken bij afsluiting eenmalig meer af te mogen lossen dan max 10% per jaar wat normaal de regel is. Volgens mij mag het restant uit het bouwdepot sowieso afgelost worden.
Onze adviseur zij dat dit eigenlijk niet gunstig is omdat je altijd eerst je rente (die aftrekbaar is) afbetaalt. Daarnaast heeft het ook effect op de belasting op je inkomen geloof ik.
In the end zij onze adviseur dat je het eigenlijk niet moet willen omdat het je geld gaat kosten. Ook zij hij hierbij dat je die 10% die je extra af kan en mag lossen beter in een potje kan stoppen voor het geval je het echt een keer nodig hebt.
Dus ja of je hier iets mee kan geen idee maar dat is wat hij tegen ons zei
Thanks daar kan ik zeker wat mee! Maar zodra we belasting moeten gaan betalen over dat potje is het ook weer niet gunstig hadden misschien beter lineair kunnen afsluiten ipv annuiteiten.