IKEA topic

Wij vonden het echt goed te doen. Het enige waar je even op moet letten is hoe hoog ie is. Mijn kast is dus 2.36 ofzoiets en mijn plafond is 2.60 dus ik kon ‘m liggend in elkaar zetten, maar als je plafond niet hoog genoeg is voor die kantelbeweging moet je ‘m staand in elkaar zetten. Succes!

1 like

Slim, had ik nog niet over nagedacht! Thanks :blush:

@shortandsmiling En niet bij de derde kast denken dat je het riedeltje nu wel snapt en niet meer op de handleiding hoeft te letten, want dan vergeet je bijvoorbeeld de plinten aan de onderkant er tussen te zetten en moet je óf de hele achterkant er weer af slopen, óf iets creatiefs met blokjes hout en schroeven verzinnen; of je zet de plint verkeerd om; of je stopt de plint aan de ene kant in het verkeerde gaatje en dan is hij scheef, etc.
De plint-problemen hebben ons echt uren gekost gister :sweat_smile:

11 likes

Haha oeps, dit heb ik echt nog nooit gehoord. :see_no_evil: Ik doe het al jaren sinds ik hier woon haha

Heb een grijze Kallax kast gekocht met acht vakjes en de buitenste dwarsbalken eruit gelaten. Dus nu heb ik vier kleine vierkantjes in het midden en twee rechthoeken. Ik ben er zo gelukkig mee.

1 like

Ik heb de bovenste al een paar jaar, en ik heb er al heel wat uurtjes op geslapen en doorgebracht! Ik vind hem comfortabel en prima.
Ik weet even niet welke kussens ik erop heb, witte in elk geval. Die zijn gewoon dik en geven genoeg steun.

1 like

Heb je hier toevallig een foto van? Ik snap het niet hahahah

1 like

@HenkdeMol

Hier ook het laatste kastje hoger dan de andere, vond zo het effect met de bovenkastjes het leukste, maar ik denk dat ik het in jouw opstelling ook niet storend zou vinden!

20 likes

Wij hebben de applaro, ik vind hm wel lekker met een heleboel kussens!

1 like

Ik heb de Kungsholmen, vind ik heel fijn zitten.

2 likes

@Willem @Ohappyday @Chili Thanks voor jullie reacties! Ik ga er woensdag eens op een paar ploffen in de winkel :grin:

1 like

Wat staat dit gezellig zeg!

2 likes

Wilde net fotolijsten bestellen bij Ikea maar wist ineens niet meer of de maatvoering slaat op de grootte van de lijst of de ruimte binnen het passe partout (natuurlijk niet perse alleen Ikea gerelateerd deze vraag)

De grootte van de lijst

1 like

Ik heb ook de Brimnes, heel blij mee! Heb twee smalle lattenbodems (totaal 1.40) en daar ben ik ook heel blij mee, ligt echt beter. Had eerst 1 brede lattenbodem maar die ‘deukte’ zo in. Heb nu dus twee LURÖYs.

Weet iemand of die limited collecties wel tussendoor nog aangevuld worden, of is op ook echt op? Zag iets heel leuks, uur geleden waren er nog 3 op voorraad en nu net voor vertrek check ik de voorraad, is alles op :frowning:

Welke collectie is het? Als het een recente is dan wordt die nog wel aangevuld!

Is er hier iemand die deze vlonders heeft? Zijn ze eenvoudig te leggen en blijven ze lang mooi? Ik vind het best een investering om zoiets te leggen op het balkon van m’n huurhuis, maar het lijkt me mooier dan houten vlonders van de bouwmarkt die vaak erg ruw zijn en soms splinters hebben.

1 like

Deze heb ik op mijn balkon. Moet wel zeggen dat ze er minder mooi uitzien naar een jaar. Kwam misschien ook omdat er van dat groene spul (algen? idk) op kwam en bij het schoonmaken de bovenste laag beschadigd werd.

Zijn wel erg makkelijk te leggen!

1 like

Ik heb ze hier liggen, zien er nog goed uit! Ze adviseren wel om ze in te smeren om het hout mooi te houden.

1 like