IKEA topic

Nee, mijn nieuwe woning is niet zo groot dus ik wil optimaal van alle ruimte gebruik maken. In eerste instantie wilde ik gewoon dozen onder mijn bed zetten zoals ik dat nu ook heb, maar een bed met lades lijkt me toch mooier en minder rommelig staan.

Ongevraagde tip: Ik heb ook lades onder m’n bed en vind het zelf heel prettig om zo’n ladeinzet van Ikea erin te hebben. Zonder vond ik inderdaad wel stoffig worden, maar nu nam ik gewoon af en toe de bovenkant ervan af en erbinnen bleef gewoon stofvrij.

Ahh goed om te weten dat dat ook nog een optie is. Ik ben er voorlopig nog niet helemaal uit wat ik doe, ik wilde in eerste instantie beddengoed en handdoeken enzo onder m’n bed opbergen, maar ik zou daar ook andere dingen op kunnen bergen waarvan het me niet boeit dat het stoffig wordt. Of ik zet dozen in de lades. Nouja in ieder geval bedankt voor de tip!

3 likes

Ik vind de website van de Ikea zo raar soms. Ik woon op 2km afstand van een Ikea en had mijn postcode ingevuld zodat hij opties kon geven waar ik mijn spullen kan ophalen. De eerste 10 opties waren winkels door het hele land en dan zou ik 2,99 moeten betalen om op te halen. Pas helemaal onderaan stond de Ikea uit mijn buurt als optie, waar alles op voorraad is en ik het gewoon gratis kon halen. Aparte volgorde haha :thinking:

Maar nu mijn vraag: ik kan wel een ophaallocatie kiezen maar geen timeslot, als ik op de winkel klik staat er wel dat hij geselecteerd is maar verder alleen ‘winkel wijzigen’, er komt geen opties om een tijd te kiezen. Zijn dan alle slots vol?

Hmm oke gek! Ik kan namelijk ook gewoon door naar het betaalscherm zonder een timeslot te kiezen, maar zal het later nog eens proberen dan.

Was deze hier al eens gedeeld? Kwam deze laatst tegen, een plaatje van hoe de meeste Ikea winkels ongeveer zijn ingedeeld. Misschien wel handig als je op een strak schema zit om alles binnen 45 minuten te vinden haha. Zoals het er naar uitziet kan ik de showroom overslaan en via de shortcut meteen bij de woonaccessoires naar binnen, scheelt toch in tijd!

Vaak staat er bij de ingang ook een bord met de afkortingen en afdelingen. Dan zie je het als je binnenkomt direct voor jouw ikea.

2 likes

Als je in de app een lijstje maakt, dan komt dat ook per afdeling te staan. Helaas nog niet zo geavanceerd dat als je meerdere producten van een afdeling hebt dat dat in een looproute opgenomen wordt, maar ik vond het zo ook al handig.
45 min gaan best snel voorbij, zeker als je spullen van meerdere afdelingen hebt, ik moest echt wel met ferme tred door de ikea!

Ik ben al een week aan het kijken of er in de IKEA Delft een plekje vrij is, maar er zijn nooit beschikbare tijdsloten. Iemand een tip welk moment van de dag het beste is?

Ja, vond ik heel handig! En bij ons werd je in groepjes naar binnengelaten. 1x een shortcut en je loopt niet meer achter mensen die als uitje door de IKEA wandelen :upside_down_face:

2 likes

Keukens zijn momenteel overal drama :frowning: alleen het inplannen van zo’n inplanafspraak is al helemaal kak

Ik zie dit mbt retourneren:

Woon je in NL? Want anders zou het per land misschien kunnen verschillen?

Ik heb gemerkt dat t s ochtends rond 9 u goed te doen is een afspraak te plannen.

Ik ga vanmiddag naar de Ikea, echt een uitje :hugs:

1 like

Nog een ongevraagde (verlate) tip. Toen ik klein(er) woonde met weinig opbergplek had ik ook een bedlade en die gebruikte ik als soort van ‘vliering’ haha. Dus ik stopte er geen beddengoed in wat ik vaak nodig had, maar juist die gourmetset die je 1x per jaar pakt en de kerstspullen. Vond het prima werken. Zeker met iets als de ladeinzet die @Insouciance noemt.

1 like

Ja ik denk dat ik dat doe ja, spullen die je niet vaak nodig hebt, liefst in dozen zodat het stof gewoon op de doos ligt.

2 likes

Lief, thanks! Ik kan alleen op vrijdagen. Ik keek net nog even (met alle dagen en tijden aangevinkt) en gewoon geen enkele optie

Ik wil met zo’n online planner een VIMLE bank samenstellen, maar ik kan alleen zwart leer kiezen en als je losse onderdelen wil kopen blijkt de helft uitverkocht.

Weet iemand of deze bank uit het assortiment gaat?

Ik was afgelopen vrijdag bij Ikea om de Vimle te bekijken en bij alle Vimle banken en onderdelen hingen kaartjes ‘momenteel niet leverbaar’

1 like

Stom :frowning:

Weet iemand of je deurknoppen van zara home kan bevestigen in een bergsbo deur (pax) ? Of nog andere tips voor deurknoppen?