Impopulaire meningen #3

Over het algemeen is dat iets wat vooral “In het buitenland” voorkomt, in NL is het water doorgaans prima, in ieder geval drinkbaar. Maar ik heb wel gemerkt dat het verschilt per regio, en de ergste die ik tot nu toe ben tegengekomen is dus Alphen whaha.
Kun je waar jij woont in Amerika over het algemeen water uit de kraan drinken, of in Amerika in t algemeen? (Heb echt t idee dat ik een hele domme vraag stel lol).

2 likes

Nou je hebt wel gelijk inderdaad, ik vind Spa ook niet lekker! Heeft n rare bijsmaak.
Hmmm…

2 likes

Ja true, Nederland heeft het beste drinkwater volgens mij?

Officieel kan je het water uit de kraan drinken maar niemand doet dat volgens mij want het is gewoon goor door de chloor smaak. Wij gebruiken een Brita filter maar ik proef het er toch nog een beetje doorheen en ik vind waterflessen kopen niet duurzaam dus ben op zoek naar iets anders.

Oh en verschilt wel per staat maar over het algemeen kun je het bijna overal drinken.

1 like

Wowww, flashbacks naar toen ik in Florida was en elke cola goor smaakte. Pas na een week ofzo hadden we door dat het aan de ijsklontjes lag… :nauseated_face:

3 likes

Hoeveel kost een normale fles water daar?
Snap dat je op zoekt bent naar een duurzamer alternatief maar als t uit de kraan niet te zuipen is blijft de optie van water uit flessen over…je moet t toch hebben als mens. Lijkt me best wennen als t niet ‘gewoon’ voor de hand ligt om het uit de kraan te halen!

Love Noors kraanwater.

Oh niet echt duur hoor, je kan wel een gallon voor $0.80 kopen. Maar ik wil gewoon niet zoveel plastic in huis. Ik zag toevallig iets over de LifeStraw waterkan dus ik denk dat ik die ga bestellen, die filtert meer dan een Brita.

Ik wil ook graag nog een douchekop met filter want ook dat water heeft chloor en droogt je huid en haar uit. Is alleen weer lastig omdat je in California dit niet online kan kopen omdat het aan bepaalde eisen moet voldoen omdat we steeds waternood hebben.

1 like

Snap ik. Ik was een hele tijd ‘verslaafd’ aan water met een licht smaakje, zoiets als La Croix in Amerika vermoed ik, maar dan ging ik m’n statiegeld ophalen en vond ik overal in m’n huis lege flessen die amper in 1 grote boodschappentas passen. Het wordt dan wel gerecycled maar pfff…zo-veel plastic. Opzich is een gallon kopen dan wel duurzamer, dat heb je hier dan weer niet perse.

1 like

Ugh doet me denken aan toen ik in Schotland was en dat water niet te zuipen was. Het was dat of Irn Bru :nauseated_face:

La Croix heeft ook prik! Ik vind dat echt bijna frisdrank.

Je hebt ook 5 gallon flessen die in zo’n cooler gaan, die worden volgens mij ook herbruikt :thinking: alleen heb ik chronische rugpijn en woon ik op de 2e verdieping dus dat is niet zo chill haha.

Ik werd steeds aangekeken als ik voor het werk met mijn eigen grote fles water aankwam als ik in Alphen moest werken. Echt te ranzig, zelfs thee was smerig.

Wow ik stel me voor dat dat super puur gletsjer water is en het lijkt me heel erg lekker

2 likes

Lekkerste water is duinwater :heart: groot voordeel van aan de kust wonen. Op andere plekken (in Nederland) drink ik het wel maar vind ik de smaak echt minder

3 likes

ik vind water echt het lekkerste wat er is, maar het komt in ontelbaar veel smaken voor.

3 likes

Allerlekkerste is kraanwater uit Haarlem :heart:
Daarna Groningen.

3 likes

Toen ik voor de 2e keer naar Noorwegen ging hing ik ook meteen hebberig onder de kraan als een Brit onder de biertap.

4 likes

Spa Touch :heart_eyes:

2 likes

Hahah wat een prachtpost

1 like

Kun je geen waterflessen van glas kopen ipv van plastic?

1 like

Haha ja ik heb hier 10 jaar gewoond en nooit iets van gemerkt ??