Maar dan kan je ook zeggen dat mensen die ooit ongewenst zwanger zijn geweest problemen hebben met het woord krijgen. Al helemaal als de seks niet vrijwillig was
Vind het sowieso een lastig iets als je erover nadenkt. Want kies je ervoor om een kind te krijgen of kies je ervoor om kinderen te nemen? Want wat is de juiste zin als je samen met je partner besluit om met zân 2en te blijven. Wat zeg je dan? We hebben besloten om geen kinderen te krijgen (sowieso weet je niet of je ze ĂŒberhaupt kan krijgen, vaak weet je dat alleen wanneer je het gaat proberen) of om geen kinderen te nemen?
Sowieso wou ik met mijn mening niemand kwetsen door âkinderen te nemenâ te schrijven. Het ging mij puur om dat ik me soms verbaas over hoe erg mensen zeuren/klagen vooral op social media over hoe erg zijn/haar kids zitten te gallen dat dan de gedachte opkomt van âhad dan geen kinderen genomen als je alleen maar over ze kunt klagenâ
Maar het woord nemen is in die situatie toch ook niet gepast? Wat zou jij voor die situatie dan een beter alternatief vinden?
Ik zou denken het woord âwillenâ. Wij willen geen kinderen. Of had er dan geen meerdere gewild.
Snap ik hoor. Hier op het forum ontaarden discussies gewoon heel vaak in semantische discussies waarna het niet meer over de inhoud gaat
Het onderwerp is voor sommige mensen gewoon ontzettend beladen en ik weet niet of je wel een woord uit kan kiezen wat voor iedereen de lading dekt. Voor de ene is zwanger zijn absoluut positief en voor de ander negatief. Je kan zoeken naar een woord wat neutraler is, maar de hele situatie kan zo confronterend zijn dat geen enkel woord de lading voor iedereen pijnloos dekt
En kan iedereen weer even lekker zân gram halen door verontwaardigd te gaan doen over van die dingen dat ik denk, vind je dit nu echt zo erg of is het gewoon fijn om even gelijk te hebben (beetje roomser dan de paus zijn).
Als je wil trollen hier is dat zo gemakkelijk denk ik, meeste mensen raken om hele voorspelbare zaken over de zeik (myself included waarschijnlijk)
Ik vind niet dat we over elk klein dingetje moeten vallen maar ik vind juist die semantische discussies vaak ook wel interessant. Dan merk ik weer hoe bepaalde dingen zo in ons taalgebruik verweven zijn en dan word ik me daar bewuster van, of zie ik een andere kant waar ik nog nooit zo over na heb gedacht.
Dat is ook zeker af en toe interessant, maar soms vind ik het naar voor een gebruiker die iets wil zeggen maar vervolgens âgepaktâ wordt op 1 woord (waarover niet eens altijd instemming bestaat, of dat woord inderdaad âniet kanâ) waarna de hele discussie ergens anders meer over gaat. Maar wat jij zegt is ook zeker waar, soms levert het interessante inzichten op.
Ik hoor vaak âals het ons gegund isâ, dat is een beetje de algemeen geaccepteerde manier om hier respectvol over te praten,en dat vind ik juist zoân vreselijke uitspraak?
Ik kan heel slecht begrijpen dat dit een beter alternatief is. Want als jij dan geen kinderen zal kunnen krijgen (ik gebruik dit woord maar even nu), dan zeg je liever dat het je niet gegund is? Maar niet gunnen betekent dat iemand dan dus actief niet zou willen dat een kind bij jou opgroeit, en dat jij een ouder wordt, dat is toch een vreselijke gedachte?
Als je gelovig bent dan komt het wellicht van de gedachte van een hogere macht vandaan en is dat de achtergrond, maar ik hoor het vaak van mensen die niet gelovig zijn.
Ik heb geen kinderwens dus ben niet iemand wiens mening hierover meegenomen hoeft te worden, maar ik kan erg moeilijk begrijpen dat dit de meest fijne manier van hierover praten als je hiermee te maken hebt!
Ik volg wel wat je zegt, maar bijv. in dit onderwerp van âkinderen (kunnen) krijgenâ vs âkinderen nemenâ zou je als je hebt gezegd âkinderen nemenâ en dat viel verkeerd, gewoon kunnen zeggen âoh ja sorry eh laat ik dan zeggen âbesluiten om voor kinderen te gaanââ ofzo, en dan kan je ook gewoon verder. Lijkt mij al heel anders dan de ânaah je mag niks meer zeggenâ-stijl.
Hm, ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het vaak wat onconstructief in zoân gesprek. Omdat 1 iemand valt over iets wat je zegt. Vind dat hetzelfde als dat je ruzie hebt en iemand zegt âje bent boosâ ofzo, ja daar gaat het gewoon even niet over.
Did you just assume our gender? Typisch dat je bij zeiken gelijk aan vrouwen denkt
Ik heb dit in mijn salon staan en ze zitten echt heeeeeerlijk !
Ik word agressief van Imagine van John Lennon, maakt me helemaal niet vrolijk
Ik vind alles van the beatles en dus ook hun solo nummers verschrikkelijk.
Ja altijd dus
Ze kijken ook altijd zo nep gemeend als ze dan âno warrrrrrâ inzetten.
Ik vind dat nummer net iets minder erg dan Wonderwall van Oasis. Of Alphabeat - Fascination, het grootste schijtnummer allertijden.
Ohnee love fascination, vind dat ook een heel ander soort nummer.
Eerder dan Baby get higher dan nummer is echt heel kut
Vooral omdat het een hele aardige man was