Impopulaire meningen #4

De ‘werkgever’ kan niet zwart betalen omdat die de belastingdienst niets verschuldigd is qua werkgeverslasten, dat is wat anders dan zwart werken wat de ‘werknemer’ wel kan doen, want die is wél belasting verschuldigd. Het gaat om het verschil tussen zwart betalen vs. zwart werken. Degene die geen belasting betaalt terwijl dat wel zou moeten is ‘zwart’.

4 likes

Heb je een linkje naar dit artikel? Klinkt wel interessant!

3 likes

Oh zo bedoel je! Ja oké dan hebben we het over twee soorten zwart werken dan.

3 likes

Ik weet niet of het deze is, want hij zit nu achter een betaalmuur voor mij. Als het over ook over uitgebluste twintigers/dertigers gaat, dan is het hem.

Met elke flitsbestelling maak je je leven jachtiger - NRC.

5 likes

Hier ga ik nog heel vaak aan denken.
Thanks, kan geen Instagramcoach tegenop!

5 likes

Dit klopt wel natuurlijk en er is ook niets mis met iemand contant betalen, maar als je iemand een eerlijk loon wil geven moet je dus wel een loon geven dat nog steeds eerlijk is als de belasting eraf gaat. Anders kun je je imo niet verschuilen achter: ‘De schoonmaker kiest er zelf voor om geen belastingaangifte te doen.’

8 likes

Ja helemaal mee eens, uiteraard

1 like

Ik heb echt niks met musea. Ik heb weleens een poging gedaan maar dan ben ik vooral de tijd aan het uitzitten.

10 likes

Ik lees veel over ‘wat je de schoonmaker betaalt’, maar ik betaal wat de schoonmaker rekent. Heb gewoon gevraagd wat haar tarief is en denk dat dat voor de meeste mensen geldt? Of zijn er mensen die de schoonmaker meer betalen dan hij/zij vraagt omdat ze het te weinig vinden?

6 likes

Mensen die geen koriander lusten hebben zwakke genen.

76 likes

Ik vraag me bij deze hele discussie af of dit gaat over mensen die een particuliere schoonmaker hebben. Ik heb het bijv via een indicatie en zie dan ook de betalingen niet, zouden jullie dan alsnog extra geven? Of is het via zo’n organisatie automatisch goed geregeld? Vraag me even af of ik te naïef en egoïstisch ben :joy:

3 likes

heb je het via de WMO regeling? Dat is vanuit de gemeente dus ja die zijn verplicht om het minimumloon te betalen. Zelf zou ik wel met kerst en in de zomer een bonus geven.

6 likes

Ik betaal mijn schoonmaakster €3 meer per uur dan wat ze vroeg. Eerst was het 2€ meer maar dit is makkelijker met pinnen. Tis nog steeds echt geen vetpot wat ik betaal. Maar ik weet wel dat ze nu bij iedereen het bedrag vraagt wat ik betaal. Zit er wel over te denken om het weer te verhogen want alles is zoveel duurder geworden.

4 likes

Dat ligt ook net aan je eigen inkomen dan denk ik of je dwt kan missen. Tenminste als je dit via de gemeente hebt dan is daar vast een reden voor. misschien wel in combinatie met een uitkering wat dan als je pech hebt ook het minimale is.

5 likes

Dit inderdaad, maar ik vroeg me af of ik een ongeschreven regel miste. Wil niet een nare band met haar krijgen doordat ik niet op de hoogte was van iets wat normaal zou zijn :sweat_smile:

5 likes

Zo maar echt. Of t zijn mensen die denken dat t hip is om t niet te lusten. Nie janken en pleur t op je taco!

7 likes

Het is gewoon smerig hoor. Verpest werkelijk elke maaltijd.

12 likes

ja ik ben het met je eens dat ik dat had moeten zeggen maar ik zie een bonus dan ook in verhouding tot je eigen inkomen. Dus als je echt niets extras kan missen bak dan een lekkere taart of schrijf een leuke kaart. Maar een blijk van waardering een paar keer per jaar vind ik wel bij goed werkgeverschap horen.

1 like

Ik heb een drukke baan (meer dan 50 uur per week). En als ik gestresst ben vind ik het heerlijk om mijn vrijdagavondplannen te annuleren en schoon te gaan maken. Zo rustgevend dan

8 likes

In aanvulling daarop: ik vind koken ook heel ontspannend en doe het juist graag na een lang dag! Maandag was ik ook half 9 thuis en heb ik ook nog lekker gekookt :sweat_smile: Soms “mag” ik van mezelf bestellen, maar dan kook ik eigenlijk altijd omdat ik daar meer zin in heb. Ik heb ook ooit als goed doel 1x per maand bestellen gehad, maar dat haalde ik niet :sweat_smile:

10 likes