Impopulaire meningen #4

Oh @ niemand persoonlijk maar aangezien het halve forum dit nu eet:

Ik vind couscoussalade echt zo ranzig. I love couscous onder een tajine gerecht, dat de ‘saus’ of wat dan ook er zo inzakt en het de smaak overneemt en gewoon precies de goeie structuur en balans tussen droog/vochtig heeft.

Maar in een (gekoelde) couscous salade is dat helemaal naar de filistijnen die balans, het is altijd raar van smaak/structuur/balans.

En breek me de bek niet open over parelgort en dat soort dingen.

30 likes

de ah maaltijdsaladeversie met aan elkaar geklompte stukken die allemaal naar koude paprika etc. smaken :grimacing:

10 likes

Ja ik vind het met feta het allerergste, dat trekt vocht uit de andere ingrediënten en dan is het helemaal een ramp

4 likes

Couscous waar je alleen heet water bij moet doen is ook niet te vergelijken met couscous die in verschillende stappen gestoomd wordt.

1 like

Ja ik ken het verschil maar in een (gekoelde) salade is het allebei vies

3 likes

Mijn vader (een OG Marokkaan) eet altijd overgebleven couscous (zonder saus) in karnemelk. Ik weet niet wie dat heeft bedacht maar het is ook te goor voor woorden vind ik.

20 likes

Godverdomme dat is echt het dieptepunt van fusion.

Of is karnemelk in Marokko ook een ding?

8 likes

Dat is een supergoede vraag want ik distantieer me van karnemelk maar blijkbaar is dit echt een ding

what the fuck.

7 likes

Mijn schoonmoeder is Iraanse en eet altijd linzen in yoghurt of karnemelk.
Ook zoiets ranzigs. :weary::weary::weary:

3 likes

Haha ik vind dat ook lekker of met melk

4 likes

Ja wij eten ook weleens vermicelli met melk (gekookte melk) en dat vind ik wel superlekker.

maar karnemelk an sich gewoon, yick

6 likes

Wow ik had altijd een hoge pet op van de Iraanse en Marokkaanse keuken maar dat is nu voorbij.

19 likes

NoooOoOOooo

3 likes

Maar yogurt bij je eten is zo lekker! Vooral dingen als labneh enzo. Maar goed ik drink ook wel eens kefir en ayran daar zullen sommige ook wel van walgen.

@Gato alles kan je in Tzaziki dippen ik vind pindakaas zelf wel echt goor.

8 likes

Oh ik hou wel van karnemelk haha

3 likes

Wij eten het als een toetje!

8 likes

Omg dit ziet er zo lekker uit.

1 like

@kali hoe “wij” het eten is niet zoet. Ik heb het zelf nooit gemaakt maar volgens mij is het vermicelli koken in een bescheiden laag water, daarna melk en zout toevoegen. Ik doe zelf nooit zout in het eten als ik kook maar dit wil ik altijd extra zout :star_struck:

4 likes

Het wordt morgen gewoon nog 29 graden en as maandag weer 31 toch? Of ben je zo’n hitte liefhebber dat dat te koud voor je is om te zwemmen? :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Karnemelk is wel een restproduct dus in dat licht vind ik het wel bij deze keukens passen eigenlijk.

3 likes