Impopulaire meningen #4

naja vroeger ging het over maandverband en jongens, toen ging het over je uitzet en waar je het beste kan kotsen (tip, niet in je dekbed en dat dan op het dak gooien), toen ging het over hoe je aan werk komt na je pretstudie en nu gaat het over hoe je eigenlijk moet leven als Volwassen Persoon. het forum (de forums) volgt gewoon onze ontwikkeling tot saaie burgertrutten. c’est la vie.

67 likes

Ik snap ook helemaal waarom het voor hoge inkomens met ruime huizen aantrekkelijk is. Dan ben je met een paar honderd euro voor een au pair namelijk zelfs nog goedkoper uit ook. En geen gelazer met lockdowns, want deze gezinnen hadden toen gewoon kinderopvang.
Het kan vast ook op een goede manier bij sommige bureaus. Maar in de praktijk is het volgens mij net iets te vaak een manier om - wederom - (buitenlandse) vrouwen als werknemer in te zetten, zonder dat ze de overeenkomstige rechten en betaling krijgen. Net nog even gekeken, maar een au pair krijgt echt iets van 350 euro zakgeld per maand, voor 30 uur per week werken. Is allemaal volgens de regels, maar vind ik toch vrij bijzonder.

10 likes

Dit zijn de tips om je leven te verbeteren

1 like

Ben daar ook niet zo goed in als dit het is

trouwens, als we alle tijd die we besteden aan nutteloze discussies op dit forum zouden besteden aan het redden van de wereld was nu iedereen rijk en gelukkig geweest. maarja we zijn ook maar gewone stervelingen.

7 likes

Nu al zin in de tena lady reviews.

28 likes

‘het leed dat mijn schoondochter/zoon heet’

80 likes

Komt er dan een oma sub forum . Strijd tussen de omas en bewust kleinkinder loze

24 likes

Dat wordt mn favoriet denk ik

9 likes

Kan hier al aan meedoen

3 likes

In welk universum?

6 likes

Nu al zin in!

2 likes

Ik vertrouw schoonmakers niet, ben bang dat het er schoon uitziet maar niet echt schoon is. Dat ze met het doekje van het toilet daarna het aanrecht afnemen. Dus dat geld voor een eventuele schoonmaker stop ik lekker in m’n voorhoofd roekoeroekoe.

51 likes

Haha net als mensen die heel erg bezig zijn met zelfverbetering voor de zelfverbetering. Je gaat nog steeds dood hoor, ook al ben je ‘de beste versie van jezelf’. Vraag me altijd af wanneer die mensen het genoeg vinden en gaan chillen.

13 likes

Die werken zwart

4 likes

Ja ik woon in België en de schoonmaakster die bij ons komt werkt via een bureau. Met alle zekerheid die daarbij hoort.
Wij kopen dienstencheques voor een bepaald bedrag, daarmee betalen we de diensten. Die cheques kun je later ingeven bij de belasting waardoor het voordeliger is. Dit ook om zwart werken niet te promoten.

5 likes

Niet helemaal begreep ik laatst.

3 likes

Werkt dat zo ja? Want die schoonmaker poetst neem ik aan in meerdere huizen, dus runt toch gewoon een bedrijf en hoort dat werk op te geven bij de belastingdienst? Doet ze dat niet, werkt ze toch zwart?

2 likes

De opdrachtgever hoeft niks aan te geven bij de belastingdienst nee, maar de zelfstandige moet gewoon aangifte doen en belasting betalen hoor

3 likes

Dat weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat zit. Alleen omdat er vaak gesproken wordt door de opdrachtgever over zwart betalen van een schoonmaker, dat klopt niet. Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen.

1 like