Impopulaire meningen #4

Dat is ook zeker af en toe interessant, maar soms vind ik het naar voor een gebruiker die iets wil zeggen maar vervolgens ‘gepakt’ wordt op 1 woord (waarover niet eens altijd instemming bestaat, of dat woord inderdaad ‘niet kan’) waarna de hele discussie ergens anders meer over gaat. Maar wat jij zegt is ook zeker waar, soms levert het interessante inzichten op.

13 likes

Ik hoor vaak “als het ons gegund is”, dat is een beetje de algemeen geaccepteerde manier om hier respectvol over te praten,en dat vind ik juist zo’n vreselijke uitspraak?
Ik kan heel slecht begrijpen dat dit een beter alternatief is. Want als jij dan geen kinderen zal kunnen krijgen (ik gebruik dit woord maar even nu), dan zeg je liever dat het je niet gegund is? Maar niet gunnen betekent dat iemand dan dus actief niet zou willen dat een kind bij jou opgroeit, en dat jij een ouder wordt, dat is toch een vreselijke gedachte?
Als je gelovig bent dan komt het wellicht van de gedachte van een hogere macht vandaan en is dat de achtergrond, maar ik hoor het vaak van mensen die niet gelovig zijn.

Ik heb geen kinderwens dus ben niet iemand wiens mening hierover meegenomen hoeft te worden, maar ik kan erg moeilijk begrijpen dat dit de meest fijne manier van hierover praten als je hiermee te maken hebt!

16 likes

Ik volg wel wat je zegt, maar bijv. in dit onderwerp van “kinderen (kunnen) krijgen” vs “kinderen nemen” zou je als je hebt gezegd “kinderen nemen” en dat viel verkeerd, gewoon kunnen zeggen “oh ja sorry eh laat ik dan zeggen “besluiten om voor kinderen te gaan”” ofzo, en dan kan je ook gewoon verder. Lijkt mij al heel anders dan de ‘naah je mag niks meer zeggen’-stijl.

5 likes

Hm, ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het vaak wat onconstructief in zo’n gesprek. Omdat 1 iemand valt over iets wat je zegt. Vind dat hetzelfde als dat je ruzie hebt en iemand zegt ‘je bent boos’ :expressionless: ofzo, ja daar gaat het gewoon even niet over.

haar gram*

Sorry ik wilde je even wijzen op het patriarchaat dat je geïnternaliseerd hebt in je taalgebruik :slight_smile: educate yourself please

16 likes

Did you just assume our gender? Typisch dat je bij zeiken gelijk aan vrouwen denkt

15 likes

Ik heb dit in mijn salon staan en ze zitten echt heeeeeerlijk !

Ik word agressief van Imagine van John Lennon, maakt me helemaal niet vrolijk

23 likes

Ik vind alles van the beatles en dus ook hun solo nummers verschrikkelijk.

10 likes

Erger nog als iemand anders het ‘extra mooi’ zingt

16 likes

Ja altijd dus

Ze kijken ook altijd zo nep gemeend als ze dan “no warrrrrr” inzetten.

5 likes

Ik vind dat nummer net iets minder erg dan Wonderwall van Oasis. Of Alphabeat - Fascination, het grootste schijtnummer allertijden.

8 likes

Ohnee love fascination, vind dat ook een heel ander soort nummer.

Eerder dan Baby get higher dan nummer is echt heel kut

1 like

Vooral omdat het een hele aardige man was

1 like

Heeft Van Velzen uberhaupt andere hits gehad dan dat shitnummer? Maar nee, Fascination blijft mijn haatnummero 1

7 likes

Hij zal vast met het Koningslied hebben meegedaan

2 likes

Ik krijg soms oorlogsflashbacks naar When Summer Ends

Van Velzen heeft ook gewoon echt een kutstemgeluid.

@Calypso ja precies Ik moest ook aan Bataclan denken, zo cringy.

2 likes

Bij de beste zangers nu here comes the sun :sob:

Gelukkig niet door Vanvelzen

1 like

Nothing else matters- Metallica is een gigantisch zeiknummer

Africa - Toto. Ten eerste fuck Toto. Goede muzikanten maar het afvoerputje van creativiteit en dan vervolgens spiritueel proberen doen over een continent waar ze de ballen verstand van hebben

1 like

Sorry maar beetje respect voor het volkslied van Afrika

35 likes