Impopulaire meningen #4

Hier op aansluitend: Ik snap er echt niets van dat bijna iedereen ineens zijn keuken openbreekt zodat de woonkamer en keuken 1 grote ruimte zijn. Wellicht is het voor een betere lichtinval maar verder kan ik geen enkel voordeel bedenken. Helemaal niet als je met meer dan 1 mens in een huis woont.

9 likes

Ik kon mijn keuken op die manier groter maken.
Verder veel nadelen, rommel blijft zichtbaar en apparaten hoor ik duidelijker :joy:

Ligt eraan hoe groot de keuken is, als het zo’n klein smal hokje is en de eettafel is er ver vandaan aan de andere kant van de flat / het huis dan lijkt me dat niet zo chill, ook om met je pannen en schalen helemaal naar de tafel te moeten lopen enzo. Als je een ruimere (woon)keuken hebt met ruimte om te zitten of een bar enzo dan is afgesloten prima. In mijn ervaring verzamelt bezoek zich ook altijd in de keuken, niks zo gezellig als kletsen en wijn drinken terwijl je (evt samen) staat te koken. Dat is minder leuk als je in afgesloten ruimtes ver van elkaar zit.

2 likes

Ik vind loft vooral een ordinaire naam bij die kantoorombouwprojecten om nog eens extra goedkoop alles te kunnen doen door het weglaten van extra muren en deuren. En dan steeds blablablabla hoge prijs maar het is wel een LoFTWoNiNG!!!1 :face_vomiting: loftwoningeb zijn de kantoortuinen in privétijd.

17 likes

Ik liep laatst in de Jordaan en daar liep een moeder en die zei tegen haar kindje: “en waar gaan we nu heen??? Ja, naar de LOFT!!” echt misselijkmakend plus waar in de Jordaan vind je een loft dat is waarschijnlijk gewoon een veredelde studio en noem het gewoon huis :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

18 likes

Mijn droom is ooit om een gezellige oude woning te hebben met allemaal kleinere ruimtes. Ik zou dus ook nooit een muur doorbreken voor een open keuken. :woozy_face:

1 like

Wat ik dus niet snap aan moderne keukens is het gebrek aan bovenkastjes. Dat is ook een impopulaire mening want bijna alle nieuwe keukens die ik op Funda en bij vrienden zien hebben geen bovenkastjes.

30 likes

En bij nieuwe huizen, waar zijn de kelders gebleven?

4 likes

Dit snap ik, vooral bij kleinere keukens, ook niet. Is toch chill om al je apparatuur, voorraad en bakjes uit het zicht te zetten ipv je hele aanrecht vol te hebben staan.

1 like

Welke kelders? Daar staat water :stuck_out_tongue:

4 likes

Ja dit snap ik ook niet? Onze keuken heeft dan wel kastjes, maar van die halve. Vriend is 2 meter en moet dus bukken om er in the kunnen kijken. We zijn wel wezen kijken of we ze konden vervangen, maar dat zou meer dan €1000,- kosten :cry: Nu doen we het er maar mee tot we ooit een compleet nieuwe keuken willen haha

2 likes

Ja maar opbergruimte is niet esthetisch verantwoord, pampasgraspluimen op een plankje zijn dat wel.

13 likes

Ojee, ik heb een open keuken waar ik blij mee ben.

6 likes

Volgens mij zijn kelders in Nederland sowieso niet erg gebruikelijk meer inderdaad. Een kelder in Nederland is natuurlijk wat lastiger waterdicht te houden omdat een kelder hier al gauw in het grondwater ligt. Dus dat is dan volgens mij ook vrij kostbaar. Daarnaast hadden ze vroeger (volgens mij) voornamelijk kelders omdat je wat meer voedsel op voorraad moest hebben/mensen grotere gezinnen hadden en dan was een kelder een goede koele opslagplek. Dat probleem hebben we natuurlijk nu wat minder (er is vaak voor iedereen wel een supermarkt op loop- of fietsafstand). Dus een kelder is voornamelijk niet meer zo hard nodig als eerst en wel een vrij kostbare operatie om te maken.

2 likes

Haha ja bij mij gaat functie ook voor design. Het zal er wel mooier uitzien maar in een keuken heb ik gewoon opbergruimte nodig. Ik mis dat nu ook in mijn huurhuis dus als ik ooit zelf een keuken laat maken doe ik overaaaal kasten.

En wat ik ook vaak mis is een normale oven. Zoveel keukens met alleen een combi of klein oventje. Ja dan lever je kastruimte in maar een goede oven is zo fijn. Al zullen de meeste mensen er misschien niet meer mee doen dan een diepvriespizza opwarmen, dus ik snap het ook wel.

5 likes

Ik ken juist bijna geen mensen die een afgesloten keuken hebben. :thinking:

2 likes

Ja de denk ik ook hoor, dat het gewoon duur is en niet handig perse met het water. Het is alleen zo handig. Je levert niet echt leefruimte in maar hebt wel veel opbergruimte erbij. Dingen blijven lekker koel en aardappelen enzo rotten ook minder snel in een kelder bijvoorbeeld. En afhankelijk zijn van supermarkt voorraad, we hebben allemaal gezien hoe dat ging begin corona :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Zo eens met een oven! Ik haat iedere vorm van combi oven/magnetron. Werkt echt veel slechter dan een normale oven.

4 likes

Same. Zonder bovenkasten zelfs.

Bij ons maakte het de vrij kleine woonkamer echt 100 keer lichter zonder bovenkasten en met open keuken. Alles voelt veel groter en fijner nu. En we vloeken niet meer op elkaar met koken als de ander in de weg staat en kunnen gewoon tegen elkaar praten als de 1 in de keuken staat. Ben er mega blij mee.

Oh en we hebben meer kastruimte dan hiervoor, omdat we groter zijn gegaan en de voorraadkast een kast-in-kast hebben geplaatst, echt aanrader voor iedereen die een trapkast of andere onlogische ingebouwde kast heeft in z’n keuken.

1 like

Ik ook! En zĂłnder bovenkastjes.