Impopulaire meningen #4

Ik ook zonder bovenkastjes! @Degas

Al was de keuken hier wel geplaatst voordat wij hier kwamen wonen en logischerwijs ook die muur was er al uitgehaald. Soms zou ik het wel iets anders hebben willen ingedeeld dan de vorige bewoners de keuken hebben geplaatst. Grotere koelkast bijv of koelkast/vriezer combinatie maar ach. Losse vriezer doet ook zijn werk.

Ja mijn droomkeuken heeft heel veel kastruimte, twee ovens (groot en klein idd) en inductie. Ik wil niks anders meer dan inductie. En vooral als je toch een kleine keuken hebt is het megahandig want wij zetten er gewoon van alles op als je het niet gebruikt. En je kunt ook gewoon iets aan de kant schuiven als je 1 pit gaat gebruiken want het vliegt toch niet in de fik.

Vroeger was ik echt pro-gas hoor, en het is wel handig voor wokken, maar verder is inductie geweldig.

3 likes

Jaa inductie is echt heel fijn! Mijn vriend en ik houden allebei erg van koken en zijn allebei ook op werk gebied bezig met koken en ik kan je inductie echt van harte aanraden. Water kookt super snel, de plaat is inderdaad makkelijk schoonmaken en het ziet er ook gewoon mooi strak uit in je aanrecht. Mensen die inductie niet prettig vinden zeggen vaak dat het niet zo precies is als gas, maar daar ben ik het mee oneens. Onze inductie heeft 12 standen, dus je kunt echt heel precies werken. Het zal in het begin wellicht even wennen zijn omdat je de vlam niet ziet, dus je moet de standen een beetje leren kennen, maar daar wen je snel genoeg aan. Het is inderdaad zoals @Nefertiti zegt voor wokken niet de beste optie, maar je hebt zelfs inductieplaten met een gas wokbrander erin als je dat graag zou willen.

5 likes

Ehm nee ik denk dat ik 1 pan had die nu niet werkt. Ik ben even vergeten hoe het precies zit maar als je een magneetje gebruikt kun je checken of je pannen geschikt zijn!

3 likes

Onze gietijzeren pannen werken (gelukkig) nog, maar ik had een hele pannenset met kookpannen van m’n oma en die deden het allemaal niet, terwijl ze wel een dikke bodem hadden :cry: Je kunt het blijkbaar testen door een koelkastmagneet aan de onderkant van de pan te plakken. Als ie blijft plakken dan is de pan geschikt

Ja dit, wij hebbn zoveel spullen in onze kelder. Zou anders echt opbergruimte missen.

2 likes

Haha ik wel inclusief retro-keuken, maar heb het idee dat je het vooral bij woningbouw en nog-niet verbouwde oudere woningen ziet. Als er iemand voor gas/water komt, geneer ik me soms ook een beetje, omdat altijd de conclusie is dat voor alle slimme meters het hele pand verbouwd moet worden (en ik huur). Maar laatst was er zo’n monteur die het helemaal fantastisch vond en dat vind ik eigenlijk zelf ook. Heb ook nog een spiegel in de deur van een bovenkastje uit het pre-badkamer tijdperk - is echt verrassend handig.

4 likes

Ik niet, maar ik wist van tevoren wel dat mijn gewone kookpannen geschikt waren! Alleen onze kleine steelpannen werkte niet meer, maar ik heb ook een teppan yaki plaat bij mijn inductie (zo’n soort bakplaat) en daar kan ik die kleine steelpannen alsnog op zetten. Duurt iets langer, maar dan kan ik ze nog wel gebruiken. Zelfs mijn koekenpannen van de Action doen het nog.

1 like

Ik heb wel op 1 pan na alles nieuw moeten kopen. Ze waren er wel geschikt voor, maar net iets te krom getrokken door koken op de vlam en dan doen ze het niet meer.

True maar ik vind dat juist echt geweldig. Mijn ideaal is wonen op één verdieping, ergens hoog in een kantoorflat zonder muren en ramen van vloer tot plafond.
Ik heb drie jaar antikraak gewoond in een kantoor en mijn woonkamer was toen in het archief (90 m^2). Dat kwam in de buurt van mijn ideaal.

Mogelijk zou het nu met een kind wel iets minder praktisch zijn om geen muren te hebben bedenk ik me nu…

3 likes

Je bedoelt zo’n medicijnkastje? Dat heeft een goede vriend van mij ook. Is idd heel handig en dan zie je de tandenborstels en alle prullaria ook niet zo staan.

Edit: oh nee het heet gewoon een spiegelkast.

Nee, de spiegel zit verstopt aan de binnenkant van een gewoon keukenbovenkastje. Denk dat mijn opa en oma dat vroeger ook hadden. Zodat je makkelijk in de keuken je tanden kan poetsen of de overburen kan bespioneren (daarvoor staat ‘ie ook precies goed namelijk).

Zo’n doorgeefkast lijkt me ook fantastisch trouwens. Die hadden mijn opa en oma vroeger. Is toch ook een soort ‘open keuken’.

8 likes

Ik weet niet of het hier een impopulaire mening is maar in mijn omgeving merk ik van wel:

Ik vind mannen met bakfietsen echt zo onaantrekkelijk. Daar klapt de boel beneden echt spontaan van dicht. Helemaal toen mijn soort van date ermee kwam aanfietsen en toen zei wat fiets je hard. Ik viel bijna om met mijn fiets omdat ik zo langzaam moest fietsen. Maar dit is verder meer iets voor het leed dat daten heet topic denk ik.

23 likes

Waarom heeft ie een bakfiets dan? Of gewoon omdat ie dat mooi vindt? Ik heb er wel eens op moeten fietsen wat een onhandige kutdingen, vre-se-lijk. Zou dat ook een mega afknapper vinden.

1 like

Piet Hein ligt hier in mn stad in de kerk

@papierhier ik weet heus wel wie me boi Magere Hein is. Heb 10.000x met hem ge-WooHoo’d :rage::joy:

13 likes

Hij heeft kinderen, dat wist ik wel, maar ik dacht ik geef het een kans. :joy: En toen kwam hij aan op een bakfiets, dat wist ik niet. Het is zo lekker makkelijk voor de kinderen en boodschappen. :triangular_flag_on_post:

3 likes

Ja nou wat makkelijk…tenzij het een elektrische is. Ik kwam er amper op vooruit en schaamde me toen ik ermee rond fietste. Pleur liever het kind achterop het zitje.

Oh god zie dit:

23

12 likes

Dat vind ik ook een afknapper, er is gelukkig ook nog een middenweg.

1 like

Hahaha dat vraagt dat kindje links zich ik ook af. Ze kijkt alsof ze haar leven voorbij ziet flitsen😂
Gelukkig hebben alle kinderen een helm op.

4 likes

Geen probleem, je mag hem hebben.

1 like