Impopulaire meningen #4

Oh zo, ja dat kan natuurlijk ook. Had ik het misschien zo moeten formuleren dat een ander er niks over kan zeggen.

3 likes

Ook permanent?

Ik weet wel dat vroeger als kleuters ik vaak man wilde zijn, maar dat was wel over toen ik 6 was

1 like

Wat bedoel je precies met ‘het probleem’? Wel/geen cis en/of hetero zijn is natuurlijk sowieso nooit een probleem en ook nooit nurture. Je kunt niet iemand opvoeden tot homo net zomin dat je van iemand een hetero kunt maken. Zelfde geldt voor gender.

3 likes

Cisshit? Als je geen ruzie wilt krijgen raad ik de spelling cishet aan.

2 likes

O m g

Is het een combi van Cis en HETero

Omg ik snapte het al niet terwijl ik dus een dikke cishet ben.
Maar dan mag ik dus ook wel cisshit zeggen want dan heb ik het over hetero mensen die genderovereenkomstig zijn en dat is geen kwetsbare groep dus :deaf_woman:t2:

9 likes

Nou het komt toch wel over alsof je het in de belachelijke wilt trekken hoor, er zijn trouwens zeker kleuters die ook op die leeftijd kunnen aangeven dat ze zich transgender voelen.

2 likes

Maar ik maak alleen hetero’s belachelijk als ik eventueel iemand belachelijk maak toch

1 like

Niet per sé, het kan overkomen alsof je het hele concept van cis/niet-cis zijn in het belachelijke probeert te trekken. Niet dat ik direct het gevoel heb dat het je intentie is, maar het past wel echt in hetzelfde straatje van dogwhistles die ik online vaak tegenkom.

5 likes

Probeerde ik niet!

1 like

En toch… wij hebben geen auto, mijn vriend rijdt niet eens dus als we eens met een auto gaan rijd ik, bij mijn ouders rijdt mijn moeder structureel en auto’s zijn voor ons echt puur functioneel, kan er echt geen woord over wisselen verder, zo saai. De auto speelt geen rol in ons leven. En onze zoon heeft dus helemaal niks met auto’s. Nooit echt mee gespeeld, geen interesse in als ze ergens liggen. Idem treinbanen en technisch speelgoed. Mijn vriend en ik hebben geen traditionele rolverdeling/gendernormatieve hobby’s etc en ik vind mijn kinderen (j/m) en hun voorkeuren ook niet echt genderstereotype. Ze zijn beiden dol op knuffels, baby’s, boekjes. Pas nu mijn zoontje een poosje op school zit begint het gezeur met dat bepaalde dingen voor meisjes zijn etc.

N=1 verhaal natuurlijk maar ik zie onze karakters en onze voorkeuren wel echt terug bij mijn kinderen, en weinig nature ‘mannelijk’ /‘vrouwelijk’ gedrag

4 likes

Zoooooooooo grappig

3 likes

Dat zeg ik toch ook? Jouw intentie is niet per se het gene wat de andere zal interpreteren. Ik vind je deflectie en weigering om er ook een substantieel argument voor te maken terwijl ik het je probeer uit te leggen wel irritant.

3 likes

Nee precies dat, ik heb er maar 2 dus hield het even daarbij maar ‘jongens zijn stom’ kan ik niet zoveel mee…

Pumpkin Spice latte, eigenijk alles met pumpkin Spice is smerig

10 likes

Ik vind de meeste boomers eigenlijk ook gewoon leuk. Kan er altijd heel goed mee praten.
Sorry ik wil jouw impopulaire mening niet overtreffen haha maar die deel ik dus.

5 likes

Ik ook! Ik ben denk ik stiekem ook een boomer.

8 likes

Oké dat spijt me, was niet de bedoeling en zal het meenemen.

5 likes

Eens, ik vind dat er vaak gemeen en generaliserend over ‘boomers’ gepraat wordt op dit forum. Dat vind ik dan best wel zielig

8 likes

Call me by your name is een saaie kut film
Edit: en the notebook ook

20 likes

afbeelding

Hoe is dit een scène in een romcom en niet een horrorfilm.

45 likes