Impopulaire meningen #4

Ik ben wel basisschooljuf, maar doe mijn deur dus op slot met Sint Maarten. Dan wil ik echt geen kids aan mijn deur :see_no_evil:

7 likes

Ik snap je gevoel en kan ook begrijpen dat je vanuit emotie een verkeerde woordkeuze maakt. Ik vind ook dat jouw gevoel er ook mag zijn en dat je dat mag uiten. Zelf heb ik een zoon met een beperking en hij is echt zo’n verrijking voor ons gezin. Wij wisten niet van zijn beperking en ik vind het soms een ‘enge’ gedachte dat we wellicht een andere keuze hadden gemaakt als we wel op de hoogte hiervan waren geweest. Als je zijn syndroom opzoekt kom je de ergste dingen tegen (je hebt er natuurlijk verschillende gradaties in) en op basis daarvan had ik wrs de zwangerschap laten afbreken. Nu ben ik zwanger van de derde en als ik nu te horen zou krijgen dat er weer iets ‘mis’ is, dan zou ik ook voor abortus kiezen omdat 2 kinderen met een beperking me echt te zwaar lijkt.

Overigens geen echte bijdrage aan de discussie, ik ben gewoon hardop aan het nadenken haha. Snap dat het voor jou gevoelig ligt, dat is voor mij ook zo. Ik vind het soms lastig dat mensen lijken te denken dat het hebben van een kind met een beperking per definitie zwaar en moeilijk is (ik denk dat dat een beetje is wat jij ook bedoelt) Maar dan hebben wij wel een vrolijk ventje, motorisch gezien ligt hij achter maar hij kan wel gewoon lopen bijv, heeft geen pijn en geen beperkte levensverwachting. Dus wij hebben misschien ook makkelijk praten

12 likes

Ik heb echt zin in het nieuwe seizoen van Emily in Paris en ik vond die overdreven Franse stereotypes juist echt grappig.

30 likes

Ik ook! Er zijn al te veel serieuze series tegenwoordig.

4 likes

Gewoon alle series tegenwoordig; Squid Game, maffia series, seriemoordenaars. Ik wil gewoon luchtigr serie kijken :joy:

3 likes

Wanneer komt dit weer?

2 likes

Eind december!

3 likes

Ik maakte ooit de fout om dit nummer naar een vriendin te sturen die ook pabo heeft gedaan en juf is.

Ze was echt weken boos op me en " helemaal van slag hierdoor".
Het is nooit meer goed gekomen tussen ons :rofl:

39 likes

Haha en ze had niet toevallig zelf ook een kind? :rofl: hoe kun je dit zo letterlijk nemen, als juf nog wel :rofl:

3 likes

22 december :blush:

2 likes

Nee, zelf geen kinderen. :woman_shrugging:

2 likes

Dankjewel. Ik vind dit echt een hele fijne reactie en ik voel me er oprecht beter door.

3 likes

Ik vind zilvervisjes niet vies. Heb liever een zilvervisje in huis dan een spin

14 likes

Haha ik werk ook in het onderwijs maar ik vind dit echt top, ga het meteen in de collega’s-groepsapp gooien.

2 likes

Dat is pas echt een impopulaire mening! Ik had een zilvervisjes probleem op mijn oude studentenkamer en elke keer als er ‘s avonds 1 naar naar boven glipte kon ik niet meer slapen :o

1 like

Ik snap je.

Ik hen zelf autistisch en er zijn bedrijven die onderzoeken doen om autisme in de baarmoeder te kunnen herkennen, zodat deze kindjes ook niet geboren ‘hoeven’ te worden.
Het is pijnlijk om te horen dat ik dus niet gewenst ben in de maatschappij. Tegelijkertijd heb ik door mijn autistische brein het vroeger (en nogsteeds) best heel moeilijk en kan ik niet zeggen gelukkig te zijn, en er is vaak een comorbiditeit bij autisme. Autisme en een verstandelijke beperking kan dus weer zorgen voor gedragsproblematiek en kan een mindere kwaliteit van leven zijn voor die persoon (hoeft niet). Bij Down syndroom komt daar bijvoorbeeld de medische molen ook nog bij kijken.

Het is pijnlijk, maar ook ergens wel begrijpelijk.

en ik kom dus moeilijk uit mijn woorden nu…

14 likes

Waaat?!

Haha volgens mij begrijp ik wat je bedoelt :rofl: ik word ook gewoon boos als ik er een zie die echt zo groot is denk ik pfff jij bent zeker 3 jaar oud :nauseated_face:(ze kunnen tot 3 jr leven las ik ergens)

3 likes

Acht. Die monsters kunnen acht jaar oud worden.

Ik heb alle naden dichtgekit en vergiftig ze nu maandelijks met HG zilvervisjesspray. Als dat niet meer werkt, dan brand ik de boel tot de grond af.

2 likes

Ik ben niet anti kernenergie, zie het wel als iets wat nú een goede optie is.

Maar zie het wel voor me dat bij vol daarop inzetten het omgaan met het afval dan wel eens het nieuwe doorschuifkindje kan worden waarme we de volgende generaties opzadelen. Precies dezelfde mentaliteit waarom wij nu met deze klimaatshit zitten.

Dus echt pro kan ik mezelf ook weer niet noemen. Denk dat het soms wat te gemakkelijk als wondermiddel voor energieopwekking wordt aangedragen.

4 likes