Impopulaire meningen #4

Het zal mij echt volkomen aan mn reet roesten waar en hoe influencers wonen.

5 likes

Precies dit hij zat van de week bij Jinek en toen viel mij het ook op hoe slecht hij articuleert.

4 likes

Ik ben helemaal voor baas in eigen buik enzo, maar ik vind het wel eng hoe hard er nu geschreeuwd wordt om abortus te normaliseren.

Ik wil helemaal niet in een wereld leven waarin het “normaal” is om een kindje weg te halen die bijv een beperking heeft. Hoezo mogen die er niet zijn?

Geen oordeel over mensen die die keuze hebben gemaakt want ik begrijp het heel goed, maar ik heb het gevoel dat het nu soms bijna wordt gepromoot, en ik denk niet dat dat een goede ontwikkeling is.

4 likes

Ja snap het ook volledig hoor. Doordat abortus zo gepromoot word vind ik juist dat het lijkt alsof het zo gewoon en normaal moet zijn, maar het is juist een verschrikkelijke keuze en het doet echt wat met je als je die keuze hebt gemaakt of moet maken.

Daarbij komt dat ik zelf ben opgegroeid in een gezin met een kind met een beperking, en mijn ouders hebben wel eens aangegeven dat ze blij zijn dat ze niet in deze tijd leven want dan was hij waarschijnlijk niet geboren. Zij hadden de keuze toen niet, en nu is hij, ondanks dat het natuurlijk zwaar is, écht een toevoeging aan hun leven (en de mijne). Hij is zo ontzettend bijzonder en laat je echt anders naar het leven kijken, en ik denk oprecht dat het niet verkeerd zou zijn als er meer mensen zoals hij waren. Maar als je voor die keuze staat als het kindje er nog niet is, dan is het logisch dat je dat nog niet zo kan zien.

Maar ik weet natuurlijk ook: de ene beperking is de andere niet. Dus ik ben echt niet tegen abortus en vind dat iedereen de vrijheid moet hebben om die keuze te maken, maar ik vind dat mensen die op een respectvolle manier een ander geluid willen laten horen nu vaak onterecht gelyncht worden (en dan heb ik het natuurlijk niet over de extreme anti-abortus demonstranten en mensen die anderen gaan lastigvallen etc.)

7 likes

Ja sorry maar hier ben ik het ECHT mee oneens. Allerlei prolife partijen proberen te tornen aan het recht op abortus in Nederland. DAAROM komen mensen in opstand, daarom moeten we blijven benadrukken dat abortus een groot goed is en moet blijven. Niemand ‘promoot’ abortus.

163 likes

Nee, daar hebben jullie allemaal gelijk in. Dat promoten zeg ik inderdaad niet goed, en ik zou nooit op een partij stemmen die aan het recht op abortus probeert te tornen en daar moeten we inderdaad tegen op staan. Sorry als ik daar te licht over doe.

Het doet mij soms persoonlijk alleen pijn dat sommige mensen online net doen alsof het iets heel kleins is om abortus te ondergaan en gisteren zat me dat even hoog. Dat probeerde ik uit te leggen. Maar ik heb dat niet goed gedaan.

5 likes

Maar wie doet dit dan? Ik heb nog nooit iemand horen zeggen ‘oh straks even abortus plegen en daarna lekker uiteten’ oid. Het is nou eenmaal een zware ingreep, en daar wordt ook echt wel goed over nagedacht

26 likes

Ik weet van TikTok bijvoorbeeld dat daar wel wat video’s voorbij komen dat er grappen worden gemaakt over fetus deletus, eating the baby en dat soort dingen. Dus misschien dat dat bedoelt wordt. Maar goed, die videos zijn er ook vooral als een soort tegenreactie op het schuldgevoel dat die abortusprotesters in de VS proberen te veroorzaken volgens mij.

6 likes

Dit is vgm ook hoe zoomers met hun problemen omgaan. “Oh shit ouder overleden. Laat ik er een grappig filmpje over maken op tiktok.”
Moet zeggen dat ik wel een voorstander ben om luchtig te praten over dingen die andere mensen taboe vinden.

6 likes

Het grootste deel van de abortussen wordt gedaan bij vrouwen die nog nooit eerder een abortus heeft gehad. De helft (!) heeft al kinderen. Minder dan 3% vind plaats na de 20 weken, het allergrootste deel voor 8 weken. De IGJ publiceert jaarlijks de cijfers, kan je zo opzoeken.

13 likes

Ja mensen zijn wat dat betreft gewoon verrot. Ik heb lang gewerkt met kindjes met een beperking en er zijn mensen die in de rij van de supermarkt nog zeggen dat je ‘dat’ tegenwoordig toch weg kan laten halen. Echt absurd hoe mensen kunnen zijn.

1 like

Dankje @anon50301661.

Iedereen wil natuurlijk het liefste een gezond kindje, en bijna niemand kiest voor een kind met een handicap als je de keuze hebt. Het gaat voor mij niet om de tiktokfilmpjes of luchtige grapjes, maar het gaat om het gemak waarmee gezegd wordt dat mensen zoals mijn sibling te moeilijk zijn om in je leven te hebben en dat het zo fijn is dat we nu de keuze hebben om ze weg te halen omdat ze niet in ons leven passen. Ik hoor inderdaad vaak genoeg dingen zoals @anon69899736 aangeeft. En dat doet mij pijn en vanuit die pijn heb ik die post geplaatst, En ik zie nu in dat ik het te persoonlijk heb gemaakt en dat ik dingen heb gezegd die niet kunnen en daar bied ik mijn excuses voor aan.

En ik wil echt nog even opnieuw benadrukken dat ik echt vind dat er niet aan het recht op abortus getornd mag worden.

12 likes

Ik heb dus een vriendin die basisschooljuf is en die dus semi-verplicht dit soort onzin moet kijken om mee te komen met de kinderen. Ze kijkt ook dingen als het Sinterklaasjournaal, maar ze geeft les aan groep 8 dus heb het idee dat die school als dekmantel gebruikt😂

Moet er persoonlijk niet aan denken, krijg al rillingen van het idee

3 likes

Hahaha tja niemand is perfect, verder is ze heel lief hoor😉

Of kleuterjuffen die in het dagelijks leven tegen volwassenen praten alsof het ook kleuters zijn (mijn tante).

16 likes

Bonnie

21 likes

Hahaha no worries, maar je slaat de spijker op de kop😂

2 likes

Ik zit niet in het onderwijs, maar elke vergadering komt “en nu allemaal even centraal” minimaal 1 keer voorbij :cry:

1 like

Is werk soms niet een veredelde kleuterklas? :laughing:

2 likes

Haha bij ons is het gewoon ‘wie het hardst schreeuwt’. Vanaf vandaag heb ik een beheerderslicentie dus ga ik lekker mensen muten :smiling_imp:

1 like