Impopulaire meningen #4

Dat had ik gisteren en vandaag. Tijdens werk allemaal artikelen erover gelezen, het nieuws bijhouden en ik vraag me af waarom. Meer artikelen lezen en filmpjes zien maakt alleen maar nog moedelozer. En mijn baas vindt het ook niet zo leuk denk ik dat ik me er door laat meeslepen. Heb echt weinig werk er door verzet.

5 likes

In de bio staat “nieuws voor jongeren”, maar ik voel me soms nog steeds een onwetende puber dus pas daar prima tussen.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk los je wereldproblemen niet direct op door het nieuws te volgen. Maar ik denk wel dat we collectief kunnen leren van alle ellende. En in dat opzicht voel ik me wel verantwoordelijk om ook de dingen die me ontzettend deprimeren te blijven volgen. Want ik ben onderdeel van de wereld waar dit op gebeurt. En het nieuws zorgt ervoor dat ik nadenk over hoe ik me wil verhouden tot die wereld. Dat lukt misschien niet als het je te veel in zijn greep houdt, dus ik begrijp ook dat je nieuws soms moet doseren.
Maar ik denk wel dat we met elkaar voor een betere wereld kunnen zorgen door elkaars ellende te blijven zien.

11 likes

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens maar je kunt op verschillende manieren iets volgen. Wat ik nu bijv zie met de situatie in Afghanistan is dat er eerder kwantitatief gevolgd wordt (non stop via liveblogs of social media, weinig geverifieerde updates maar vooral veel emotionele persoonlijke verhalen). Vaak is dat ‘volgen’ ook het delen van een andere bron of een emotionele bevestiging van leed waarvan je al op de hoogte was. Ik denk niet dat je door meer te volgen dan meer betrokken bent of meer verantwoordelijkheid neemt naar de wereld waarin je leeft (op dat punt ben ik het zeker met je eens).

Kwaliteitsjournalistiek, kwalitatieve duiding en achtergronden zijn moeilijker toegankelijk (vaak betaalmuur en soms ingewikkeld geschreven) maar zijn ook een manier van volgen; misschien minder vaak maar ook minder waan van de dag en minder overweldigend emotioneel.

Edit: zie nu dat ik vannacht tikfout maakte

5 likes

Maar: ik snap niet waarom jullie allemaal de situatie van Afghanistan erbij halen en indd al het massale wat je nu vooral op social media ziet.

Ik bedoel precies wat ik schreef: mensen die liever niets willen weten, die letterlijk hun ogen sluiten, die bij wijze van niet eens weten wat er nu gaande is. Vind ik egoĂŻstisch en makkelijk.
en vind ik niet hetzelfde als alle voorbeelden die jullie nu noemen.

Helemaal eens met wat jij @Infidel schrijft!

5 likes

Ik heb een paar mensen in mijn omgeving en het zijn (in mijn ervaring) vaak ook mensen die qua gedachtengang best wel bekrompen zijn. Dit komt vooral omdat ze niet meekrijgen wat er speelt en daardoor snel (foute) conclusies trekken. Even heel kort door de bocht een voorbeeld: zeggen dat vluchtelingen slecht zijn en dat ze allemaal gelukszoekers zijn terwijl ze geen flauw benul hebben wat er in de landen van herkomst gaande is omdat ze zich daar bewust niet mee bezig houden. Oftewel, vaak sluiten ze bewust hun ogen, maar hebben ze tegelijkertijd wel een mening over dingen waar ze eigenlijk niks van afweten. Daar vind ik wat van.

8 likes

Ik vind eerlijk gezegd het meeste wat in het leed wat een relatie gepost wordt echt mierengeneuk van de bovenste plank. (Zegt iemand die ĂŒberhaupt te veeleisend is om een relatie te vinden
;))

7 likes

Hoe lees jij dat topic dan? Heel letterlijk ofzo? 99% van de posts daar zijn om even lekker petty te klagen en allesbehalve serieus.

15 likes

Ja dat weet ik! Ik cringe vooral door de pettiness. Ik bedoel het ook niet te serieus. Het is gewoon moeilijk in te verplaatsen voor iemand die altijd al single is I guess haha


3 likes

Mac iOS is echt kut. Mijn macbook is de meest teleurstellende uitgave dit jaar. Ja, stabiele en simpele interface voor mensen die misschien 1 of 2 programma’s openen, maar zoveel programma’s verdwijnen zomaar uit beeld, ik snap er niks van. Afgelopen half jaar meer irritaties gehad dan in alle jaren Windows. Dan verdwijnen word-vensters, dan verdwijnen browser-vensters. Helft van de tijd ben ik op zoek naar hoe ik de boel weer terug haal. Heb ik de methodes gevonden, blijkt er als verrassing weer ergens anders iets te kunnen zitten. Dit ding is veel te fucking duur om me zoveel kopzorgen te bezorgen.

7 likes

Het hele topic is idd een aanklacht tegen de heteroseksualiteit

11 likes

Ik ben echt zo klaar met die halfgeschilderde muren. Iedere nieuwe half geverfde muur die ik zie vind ik lelijker. Schilder gewoon tot aan je plafond man

15 likes

Dit vind ik wel eentje voor de categorie humblebrags.

4 likes

Hoe is dat een humblebrag? Of vind je het arrogant?

Wat je wil :wink: Ik zeg het vooral om mijn kritiek te relativeren en mijzelf te bekritiseren. Ook wel zelfspot.

5 likes

Oh
 ik lees er nu inderdaad in dat je commentaar hebt op hetgeen je zelf ook doet. Ik las het eerst als; ‘ik heb daarentegen wel standaarden’ (beetje in die trant)

Not me falling in love met elke acteur die straattaal spreekt

4 likes

Ik heb dat met 1 muur die dan een hip kleurtje heeft en de rest van de kamer wit. Soms kan een ‘accent wall’ nog wel maar meestal vind ik het een beetje suf staan.

1 like

Ik vind het ook grappig als het als “triest” wordt gezien als je na een bepaalde leeftijd straattaal woorden gebruikt. Alsof je opeens als een witte man van 50 moet gaan praten na je 25e terwijl je altijd een ‘straattaal’ vocabulaire hebt gehad :joy: Ik begrijp niets van die logica en vind het ook super elitair/klassistisch overkomen

12 likes

Hahaha dat heb ik zelf in mijn studio
Maar ik snap wel dat je het suf vindt ja

2 likes