Impopulaire meningen #4

Ja ik vind halve muren dus wel weer leuk. Allebei een impopulaire mening dat we het een niet leuk vinden, haha.

1 like

De vader van een goede vriend ligt op de IC en nu heeft die moeder een groepsapp aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden en ondanks dat het makkelijker is dan iedereen los appen of bellen vind ik het zo ongepast gezien de situatie. Ze vroeg of wij in die groepsapp wilden, maar nee bedankt. We horen het wel direct via die vriend als er nieuws is. Dit is voor mij een beetje hetzelfde als op Facebook aankondigen dat je kanker hebt.

Weet je of de moeder het eerst met die vriend heeft overlegd? Misschien vindt hij het juist wel prettig dat hij dat stukje ook los kan laten en niet telkens vragen hoeft te beantwoorden.

1 like

Hij is zelf niet echt in de positie om te antwoorden want hij ligt op de IC in een ander land. Misschien dat ze het wel besproken hebben hoor, maar vind het zo raar om in zo’n massale groepsapp gegooid te worden met allerlei mensen die je niet kent terwijl iemand op sterven ligt. Het voelt zo onpersoonlijk? Maar goed, snap ook wel dat het voor hen makkelijker is.

Edit: ohh met die vriend? Nee, dat weet ik niet. Ze appte persoonlijk, maar kan idd dat ze dat besproken hebben. We zijn goed met hem bevriend en als hij het graag anders zou willen dan zouden we dat uiteraard wel doen hoor.

Sja, het is onpersoonlijk, maar het gaat nu even niet om de mensen in die groep en of het voor hun vervelend is of niet, maar voor die familie die anders aan 60+ mensen op een dag los hun verhaal moet doen. Dat geef je zelf ook aan, dat je dat snapt, maar ik begrijp dan niet helemaal waarom je toch wil zeggen dat je het vervelend vindt.

55 likes

Ik zeg niet dat ik het vervelend vind? Ik zeg dat ik het onpersoonlijk vind en ook dat ik snap dat het voor hen makkelijker is. Dit is het impopulaire mening topic toch? :sweat_smile:

Oke, naja je zei niet dat je het vervelend vond maar wel ‘nee bedankt’ en ‘onpersoonlijk’. Haha, ja dat is het daarom reageer ik er ook op :stuck_out_tongue:

7 likes

Ik vind het heel begrijpelijk dat het op deze manier gebeurt. Voor de personen die mensen informeren is het zo onwijs vermoeiend om het maar iedereen persoonlijk te appen/bellen. Je krijgt iedere keer dezelfde vragen. Op deze manier ben je er gewoon in 1 keer vanaf.

Persoonlijk heb ik het zelf ook gedaan op een soort gelijke manier toen ik veel in het ziekenhuis was. Ik moest me namelijk focussen op rust, dus schreef ik alles 1 keer en dan was het voor mij ook klaar met die update.

4 likes

Ik lees soms wel over mensen die het nieuws niet ‘aankunnen’ en dan gaat hun partner het nieuws kijken en voorzichtig uitleggen.

Dat vind ik echt zo fucking onaantrekkelijk, ik zou dat echt nooit doen voor m’n hypothetische vriend. Alsof je een kind aan het voorlezen bent en alle enge stukjes in Harry Potter skipt. En dan is de luisteraar 25+ :cry: :nauseated_face:

Serieus kijk anders het jeugdjournaal gewoon als je het 8 uur journaal niet kunt handelen.

51 likes

Ik vind sowieso het nieuws ‘niet aankunnen’ echt gigantische aanstellerij (als het niet komt door bijv. persoonlijke betrokkenheid etc.) Het leven is nou eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn dus dat moet je nou eenmaal maar accepteren. En ik denk dat juist als jouw leven blijkbaar zo fijn is dat je op geen enkele manier geconfronteerd wil worden met leed, het goed zou zijn om het te volgen om buiten je bubbel te komen en niet geheel wereldvreemd te worden

40 likes

Ha, dat was Cynthia van misslipgloss toch?

Ik heb een vriendin die ook echt nooit op de hoogte van het nieuws is (ik denk oprecht dat ze nu niet weet wat er in afghanistan gaande is bijvoorbeeld) en ik vind dat zo kwalijk. Kon er nooit precies mijn vinger opleggen waarom niet, want het is niet alsof zij er iets aan kan veranderen, maar ‘blij’ dat ik niet de enige ben hierin

5 likes

Ik denk dat je gelijk hebt. Een vriendin van mij was doodsbang van Karbonkel, durft nog steeds geen “enge” films te kijken (lees, films die 12 jaar zijn vindt ze al eng) en leest inderdaad nooit het nieuws. Ik zie een verband.

3 likes

Is dit niet het impopulaire meningen topic? Ik zou niet weten waarom die vriend hier mee zou lezen.

1 like

Hahah ik zat vroeger ook onder de tafel als karbonkel op tv kwam :sweat_smile:

Nee maar ik heb ook iemand in m’n omgeving die gewoon een universitaire master heeft, maar geen idee heeft wat er nu in Afghanistan aan de hand is, waar het conflict tussen IsraĂ«l en Palestina over gaat en die gewoon op Mark Rutte stemde want hij heeft het toch gewoon prima gedaan de afgelopen jaren. Ik begrijp gewoon echt niet hoe je zo erg oogkleppen op kan hebben en wereldvreemd kan zijn. Kijk op z’n minst ff het jeugdjournaal of zo.

6 likes

Ik vind het onpersoonlijk tegenover degene die ziek is, niet voor mezelf, weet niet of dat duidelijk was. En ja, er zijn zeker belangrijkere dingen dan mezelf.

Ik sprak laatst met een vriendin af en wilde het een en ander kwijt over het proces rond Taghi. Zegt ze “Wie is dat?”. I can’t.

14 likes

Heb je toen deze foto getoond?


:kiss:

23 likes

ik heb ook zo’n vriend ja. die kijkt het nieuws niet en soms weet hij ook van bepaalde dingen niet dat ze gebeurd zijn (bijvoorbeeld die boot in het suez kanaal), ik vind dat zo irritant en wereldvreemd. ook bepaalde coronamaatregelen wist hij dan niet tot ik het hem vertelde, dat is ook gewoon onhandig??

1 like

de ‘wereld’ in ‘wereldoorlog’ deed geen belletje rinkelen?

37 likes

Maar het ergste is als ze dan toch een béétje interesse tonen en zeggen: maar leg maar uit hoor.

Ehhhhh, wil je eerst de 3 boeken over hem lezen, de 5 podcasts luisteren of liever 100 NOS-afleveringen kijken?