Impopulaire meningen #4

Ha, dat was Cynthia van misslipgloss toch?

Ik heb een vriendin die ook echt nooit op de hoogte van het nieuws is (ik denk oprecht dat ze nu niet weet wat er in afghanistan gaande is bijvoorbeeld) en ik vind dat zo kwalijk. Kon er nooit precies mijn vinger opleggen waarom niet, want het is niet alsof zij er iets aan kan veranderen, maar ‘blij’ dat ik niet de enige ben hierin

5 likes

Ik denk dat je gelijk hebt. Een vriendin van mij was doodsbang van Karbonkel, durft nog steeds geen “enge” films te kijken (lees, films die 12 jaar zijn vindt ze al eng) en leest inderdaad nooit het nieuws. Ik zie een verband.

3 likes

Is dit niet het impopulaire meningen topic? Ik zou niet weten waarom die vriend hier mee zou lezen.

1 like

Hahah ik zat vroeger ook onder de tafel als karbonkel op tv kwam :sweat_smile:

Nee maar ik heb ook iemand in m’n omgeving die gewoon een universitaire master heeft, maar geen idee heeft wat er nu in Afghanistan aan de hand is, waar het conflict tussen Israël en Palestina over gaat en die gewoon op Mark Rutte stemde want hij heeft het toch gewoon prima gedaan de afgelopen jaren. Ik begrijp gewoon echt niet hoe je zo erg oogkleppen op kan hebben en wereldvreemd kan zijn. Kijk op z’n minst ff het jeugdjournaal of zo.

6 likes

Ik vind het onpersoonlijk tegenover degene die ziek is, niet voor mezelf, weet niet of dat duidelijk was. En ja, er zijn zeker belangrijkere dingen dan mezelf.

Ik sprak laatst met een vriendin af en wilde het een en ander kwijt over het proces rond Taghi. Zegt ze “Wie is dat?”. I can’t.

14 likes

Heb je toen deze foto getoond?

:kiss:

23 likes

ik heb ook zo’n vriend ja. die kijkt het nieuws niet en soms weet hij ook van bepaalde dingen niet dat ze gebeurd zijn (bijvoorbeeld die boot in het suez kanaal), ik vind dat zo irritant en wereldvreemd. ook bepaalde coronamaatregelen wist hij dan niet tot ik het hem vertelde, dat is ook gewoon onhandig??

1 like

de ‘wereld’ in ‘wereldoorlog’ deed geen belletje rinkelen?

37 likes

Maar het ergste is als ze dan toch een béétje interesse tonen en zeggen: maar leg maar uit hoor.

Ehhhhh, wil je eerst de 3 boeken over hem lezen, de 5 podcasts luisteren of liever 100 NOS-afleveringen kijken?

Ik heb ook zo’n vriendin, merk dat het me steeds meer begint te storen. Het enige dat haar lijkt te interesseren is de hoogte van haar pensioen straks en wanneer ze een mooi jaren 30-huis in de randstad kan kopen. Het is vast ook niet toevallig dat zij - notabene als arts - sceptisch was over het coronavaccin want ‘onbekende langetermijngevolgen’. Nou ja ik kan hier nog een hele rant over houden maar laat ik dat niet doen.

Ik vind trouwens wel dat het belangrijker is om af en toe een goede krant of tijdschrift te lezen voor achtergrond en duiding dan dat je elke dag het journaal kijkt of NOS checkt. En ik denk eigenlijk dat juist obsessief live blogs en twitter volgen je een naar gevoel kan geven en zou mensen die verdrietig of somber worden van ‘het nieuws’ de tip willen geven om minder de waan van de dag te volgen maar af en toe een goed verdiepend stuk te lezen. Ik zie namelijk niet in hoe dat je rot zou kunnen laten voelen.

3 likes

Zie je, valt best mee met die fiets hoor

???

5 likes

Kun je nog best prima op fietsen

2 likes

Ja, dat lukt zonder huid ook nog wel

7 likes

Ik volg genoeg nieuws en zou me nog steeds verstoppen voor Karbonkel. Echt een nasty motherfucker met dat freaky oog.

11 likes

Viel allemaal best mee dus

omg en universal jurisdiction is ook gewoon internationaal recht haha, misschien moet ze dan ff andere studie/vak kiezen

1 like

Ik stuur hem ff door, dan vergeet ze het nooit meer.

2 likes

@inezweski doet ze rechten? Is ze een vakgenoot Inez haha

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet in staan ben om het conflict in Israël goed uit te leggen en de techniek achter blockchain. En over beide onderwerpen heb ik echt wel artikelen gelezen.

5 likes