Roetsj niet te hard he!!1
Nee die zeggen frohes neu jahr volgens mij
hier zeg je inderdaad ein guten rutsch! en de dag erna âbist du gut rĂŒber gerutscht?â oftewel ben je goed het nieuwe jaar in geroetsjst? of we zeggen ein gutes neues/ein frohes neues! in het dialect a guats nĂŒĂŒs 
Ik ben volgens mij een van de weinige mensen die géén hekel heeft aan januari. Ik vind het altijd wel een lekkere maand zo na de drukke decembermaand, weer lekker terug in het normale ritme oke en ik ben jarig in januari 
Lekkere reset maand
Ik heb zoân zelfde nare associatie als iemand tegen een jarige zegt: âLaat je maar lekker verwennen.â
Alsof de jarige zich goed moet laten beffen die dag ofzo. Ik kom daar maar niet vanaf.
Ik denk eerder aan een stuk taart of een massage, maar jij denkt weer aan beffen.
Tja, verschil moet er wezen
Ah dit vind ik echt lief 
Haha ja dit zeg ik best wel vaak tegen mensen, als ze ziek zijn ofzo âlaat je maar goed verwennenâ. Of bij een kinderverjaardag. Mag toch hopen dat het geen sex associaties oproept 
Oh gatver ja, afgelopen vrijdag op het werk ook weer. âTot volgend joar he hi ha ho. Unne gooje roetsj! Neet te hel roetsje he!! Hi ha hoâ.
Ja, tot volgende week.
Ik vind de reactie: âhet is jou zoo gegundâ heel irritant, krijg dan ook een associatie dat er allerlei mensen zijn die het elkaar misgunnen en soms gunnen (?)
Oh ik vind dat juist een heel lieve uitspraak en word helemaal warm vanbinnen als iemand dat tegen me zegt. Voelt heel oprecht ofzo
âAls ik een toverstokje had zou ik je ellende wegnemenâ
Ja duhuh, zou het nogal lullig vinden als je het kunt en niet doet 
Ik ben het daar niet mee eens. Je gunt het iedereen en dat je dat tegen een specifiek persoon direct uitspreekt, betekent niet dat je het anderen niet gunt. Je kan niet alles wat mensen zeggen omdraaien en daar dan conclusies aan verbinden.
EuhâŠok. Ik doe dat ook zeker niet âmet allesâ maar vind de uitdrukking gewoon een gekke bijklank hebben. Het gunnen-aspect.
Is missch ook een impopulaire mening, bedoel er verder niets mee. Bovendien wordt hierboven zoveel gezegd waar ik het ook niet per se mee eens ben maar goed
Ik herken het wel hoor. Zie het bijvoorbeeld vaak als opmerking op Instagram bij mensen die voor de zoveelste keer op vakantie gaan. Zoân kringetje die elkaar dat steeds gunt, omdat ze er âecht even uit moetenâ (terwijl ze bij wijze van spreken 3 weken geleden nog zijn geweest).
Ik vind het ook niet per se iets positiefs als mensen mij een relatie of eigen huis âgunnenâ. Zeker als ik daar zelf niet eens iets over heb gezegd. Zijn altijd mensen die dat zelf toevallig allemaal wel hebben en het komt vaak een tikkeltje neerbuigend over richting mijn huidige situatie. Ik vind in iemand iets gunnen iets verhevens zitten, denk ik. Zelf zeg ik dan eerder dat ik blij voor iemand ben.
Ik heb echt genoten van mijn vrije tijd en de feestdagen maar ik vind het zo fijn dat alles vanaf nu weer normaal is en ik weer in mijn ritme kan komen deze week. Kan ook echt niet te lang vakantie hebben als ik verder weinig te doen heb, vind het vermoeiend om zolang met mezelf te zijn
Same! Ik vind vrije dagen heerlijk als ik op vakantie ben. Maar als ik thuis ben⊠weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet na een tijdje. Love ritme
Ik vind ze wel leuk, maar ik ben superallergisch voor pollen. Het enige wat mij tegenhoudt om het te kopen, het lijken mij gigantische stofnest magneten
Ik ben echt mega mega mega lego fan en ik heb het lego boeket ook, maar ik vond m helemaal niet leuk om te maken en nu het staat vind ik hem ook helemaal niet leuk eigenlijk. Misschien maar gewoon verkopen