Als het geen mening was kon je zo door naar opbiechttopic!
Haha ik word eerder geĆÆrriteerd als ik militairen zie, ik vind het zeer onaantrekkelijk als je in het leger wil
Waarom vind je dat? Niet dat ik er warm van word hoor
Ik ook.
Ik vind dat, omdat ik het associeer met soldaatje spelen/kinderlijke instelling en volgzaam zijn en het verheerlijken van geweld. Er heerst echt zoān āik ben een echte vent, als je huilt ben je een mietjeā-cultuur en dat alles vind ik mega onaantrekkelijk.
En mān vader is marineman dus dat uniform vind ik ook niet geil.
Ik zou een militair echt niet als partner willen. Ik ken maar een paar militairen en mijn vader was er ƩƩn maar je moet in mijn beleving wel bepaalde eigenschappen hebben om het te redden in het leger, bijv. vrij hard zijn, emoties kunnen parkeren, meedogenloos misschien ook wel. Anders red je het niet in vijandelijk gebied waarbij je blind orders moet volgen. Hoeft niks te zeggen over hoe die mensen buiten werk om zijn, maar ik vind die hele macho cultuur iets waar ik ver weg van zou willen blijven.
Sluit denk ik aan bij @anon86562306 maar ik ben ook wel erg links opgevoed dus daar wordt best wel neergekeken op leger en inderdaad verheerlijking van geweld. Dat in combinatie met de mannen die ik ken die in het leger zijn gegaan die echt kneuzen zijn helpt gewoon niet. (Heb overigens hetzelfde met politie)
Ik probeer hier overigens wel meer los van te komen en ook breder te kijken naar belang van goede defensie en ook vredesmissies etc maar dat beeld blijft wel gewoon hangen.
Ik zou het echt jammer vinden als vuurwerk verboden wordt. Het heeft gewoon iets leuks, die mooie potten, dikke vuurpijlen. Ik ben ook niet van mening dat je je geld verbrandt want je betaalt om iets te ervaren (nu lijkt het alsof ik er veel geld aan uitgaf maar dat viel altijd mee hoor). Ik hoop iig dat er dan vuurwerkshows komen in de grote steden.
Hm ligt wel aan de plek denk ik.
Mn ex is politieagent en binnen zijn korps was hij echt 1 van de 3 normale ofzo op de rest die teringracistisch, macho, dom en agressief was.
Ik had een kennis (vrouw) die bij de brandweer in aādam werkte en meine gute die had altijd het ene na het andere verhaal over de macho, anti-homo, seksistische cultuur.
Oh maar dan kies je ook wel een organisatieā¦
This American live heeft daar ook een podcast over gemaakt, net zoals next vandaag!
Mijn buurman(eigenlijk buurjongenā¦) kan echt al deze boxjes afvinken. Soms tref ik hem op straat en dan fungeer ik als zijn praatpaal en dan moet ik weer 20 minuten luisteren naar zijn week. Veelal bestaande uit zware opdrachten en geweren en dan met zoān valse bescheidenheid, alsof het niks voorstelt. Echt heel tof hoor, om hier over op te scheppen.
Ik vind hem ook kapot onverantwoordelijk overkomen. Echt nog een kleine puppy. Soms vraag ik me af hoe hij door die selectie rondes heen gekomen is hoor. Het fysieke stuk zal allemaal wel, maar de restā¦
āāā
En wat betreft de brandweer (ook dit gaat een N=1 verhaal zijn haha) ken ik een powervrouw welke daar in het verleden ook bij zat. Inmiddels is ze meer de justitie kant opgegaan. Ondanks deze macho werelden is ze wel qua looks een mooie verzorgde vrouwelijke vrouw. En zij kent een aanrandingsverleden bij de brandweer, ik wil niet in details treden maar het was echt een denigrerend verhaal
Ik vind de koffie(bonen) van Wakuli niet lekker, echt waterig ofzo?
Eens, had er meer van verwacht!
Hierop voortbordurend: Ik vind al die fancy moderne koffiezettechnieken met cupjes of pistolen helemaal niet zo lekker. Geef mij gewoon Douwe Egberts uit een filterapparaat uit 1995 ofzo. Smaak- zet- en geluidsbeleving = 10/10.
Ik kan ook zeker andere koffiesoorten waarderen en misschien is het ook deels nostalgie, maar deze blijft altijd in mijn keukenkast staan
Haha dat gepruttel met die geur in huis, heerlijk.
Ik vind al die machines ook vaak bittere koffie maken. Terwijl filterkoffie bijna nooit bitter is tenzij je echt een slecht apparaat hebt.
Ligt dat niet aan het soort bonen? Dat dacht ik maar als dat niet zo is, dan snap ik nu waarom de koffie bij een DE cafƩ bitter is. Ik neem aan namelijk dat ze hetzelfde gebruiken als dat ze verkopen. De cappuccino smaakt altijd ietwat bitter. En met een filter apparaat thuis heb ik geen last van die gekke smaak.
Nee kan wel echt aan het apparaat liggen, als het water te heet is bijvoorbeeld. Het kan ook aan de bonen liggen, maar ik heb gewoon echt nooit lekkere koffie gehad uit zoān espressomachine bij iemand thuis. Je hebt wel goede maar die zijn wel heel duur (en ik ken geen mensen die het geld ervoor over hebben).
En laten we maar niet beginnen over Nespresso.