Impopulaire meningen #4

Niemand verwacht dat je 75 jaar conflict kan samenvatten als dat verder niet je baan is, dat is ook niet het punt hier.

Maar als je zou zeggen “huh maar wat is Gaza dan?”, “huh Arafat echt nog nooit van gehoord wie is dat”, “oh hun is daar oorlog dan?”, dan is dat vrij wereldvreemd (en gênant).

18 likes

Ik snap dat allemaal wel, maar het kan toch niet anders of ze is het woord atoombom wel eens eerder tegengekomen in een tekst of op tv. Wikipedia is your friend.

1 like

@inezweski De screenshots in je berichten zijn verwijderd. Ook bewerkte screenshots van privé-gesprekken zijn niet toegestaan.

2 likes

Ik vind gekoketteerd zo’n heerlijk woord

6 likes

Ik ken arafat alleen als naam voor die sjaals

Sorry

14 likes

Ja nou precies dit haha, dit gesprek is ontstaan door mijn impopulaire mening 3 dagen geleden maar ik zie dat dit bericht nu en hierin staat het wat beter uitgelegd. Dit dus indd! Blijf erbij dat ik het iets egoïstischs vind hebben. En wereldvreemd.

1 like

Nou die sjaal is dus vernoemd naar een persoon

5 likes

Ja dat snapte ik gelukkig :sunglasses:

3 likes

Ik dacht om een of andere reden altijd eigenlijk dat het naar de berg was vernoemd, haha. (Weet ik veel, ik dacht: ja je moet wel iets om je gezicht als je in de bergen bent. Superstom verhaal dit ook)

1 like

Dat is de Ararat ipv Arafat haha

6 likes

Dat mensen namen niet weten kan ik nog inkomen eigenlijk? Er komen dagelijks zoveel namen voorbij in het nieuws. Soms missen mensen groot algemeen nieuws en dan vraag je je echt af of ze op een andere planeet leven.

Tijdens een soort netwerkborrel lange tijd geleden vertelde iemand die in de media werkt dat ze afscheid gingen nemen van een stagiaire (studie Nederlands) die blijkbaar niet eens wist wat Brexit was :sob:

afbeelding

10 likes

Ik heb dus ook zo een vriendin en ik heb hier ookal vaak over gepost, omdat ze veel woorden ook niet kent en het inmiddels wel een irritatiepuntje is.

Zij geeft ook altijd de schuld aan haar opvoeding, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik bijvoorbeeld meer algemene kennis heb meegekregen met mijn opvoeding? Grootste gedeelte is gewoon interesse!
Wij spreken met vriendinnen juist heel veel over actualiteiten, dus als ze iets zou onthouden wist ze al veel meer.

Maar ik snap gewoon niet hoe je bepaalde dingen niet mee kan krijgen???
Laatst zaten we in de auto en ik en een andere vriendin waren aan het gokken of ze wel wist van de overstromingen in Limburg die toen al over hun hoogtepunt heen waren. Nou, wij grapte dat het in Limburg wel genoeg geregend had en zij was verbaasd dat er in Limburg regen was gevallen 🥲

Ze had dus geen idee dat er überhaupt iets aan de hand was :sob::sob::sob:

1 like

Misschien vind Ik Arafat logisch vanwege mijn leeftijd? Hij was best een Big Deal ™️ in mijn jeugd, ik weet nog dat de hele wereld bij het ziekenhuis bij Parijs stond toen hij daar overleed.

Dat staat me heel erg bij en sowieso is in mijn hoofd nog steeds Palestijnen = Arafat omdat hij tijdens mijn jeugdjournaal dagen de president was.

Maar kan snappen dat als je 10 jaar jonger bent je Arafat misschien hebt gemist.

7 likes

Ja zo begrijp ik het wel wat meer! Ik vind het zelf gewoon lastig voor te stellen, omdat ik het idee heb dat ik toen met Limburg zo veel geconfronteerd er mee wordt.

En dat opzoeken is ook wel waar. Als we 40 seconds spelen kent zij ook heel weinig(sowieso geen bekende mensen of gebeurtenissen) en is ook niet benieuwd, terwijl als ik en een andere vriendin dan een naam tegenkomen die we niet kennen we gelijk gaan googlen. Maar als je al niks kent is er natuurlijk geen beginnen aan om alles op te zoeken.

Daarnaast trekt zij het nieuws heel erg aan en ik heb ook het idee dat alles weten wat er speelt te heftig is en ze daarom zich maar afsluit.

Dit ben ik. Al wist ik wel van Limburg. Heb gewoon 0 algemene kennis. 90% van wat ik op de basis en middelbare heb geleerd ben ik vergeten, incl. de geschiedenislessen waar ik altijd een 9 voor stond. Ik kan echt wel info stampen, maar als ik er niks mee doe is het na 2 weken ook weg.

Mijn partner en zijn familie weten juist super veel en leer er ook echt wel veel van. Ik probeer echt dingen te onthouden, maar mijn hersenen werken gewoon niet goed mee.

Ook met de weg, op het begin dacht mijn partner dat ik voor de grap de weg niet wist overal. Bv naar mijn werk of van toen mijn huis en zijn huis of naar de stad/winkelcentrum. Maar ik kan dat ook gewoon niet onthouden. Ben vanmiddag nog verkeerd gefietst terwijl ik hier al 3 jaar woon.

3 likes

Ohh maar zoek je dan wel zelf dingen op? Ja ik snap wel dat sommige mensen dingen gewon wat slechter zijn in dingen onthouden. Zie je het ook als een nadeel?

Toevallig is die vriendin inderdaad ook heel slecht met routes! Ze heeft ook heel lang heel erg omgefietst naar haar werk omdat ze alleen wist hoe ze van de grote weg bij haar werk kwam en niet echt wist hoe je het sneller kon doen. Maar wat ik dan vreemd vind is dat ze ook niet eve op google gaat zoeken, naar wat de snelste route is, maar het dan mar gewoon accepteert. Oh en wat je zegt van dingen van de middelbare school niet meer weten herken ik ook! Zij wist bijvoorbeeld niet dat de Berlijnse muur ook door Berlijn liep, terwijl ze ook gewoon geschiedenis heeft gehad op havo niveau…

1 like

Alleen als ik het interessant vind, moet ook zeggen dat heel grof gezegd me heel veel ook niet boeit dus dat helpt ook niet mee. Kan er ook aan liggen dat ik mezelf niet heel belangrijk vind, als er bv een discussie is, dan denk ik heel snel wat doet mijn mening ertoe, of wie ben ik om hier iets van te vinden, waardoor ik misschien ook wel ongeïnteresseerd over kan komen.

Mijn man is altijd heel gepassioneerd over alles en merk echt dat ik mezelf moet dwingen om op te letten, omdat ik mezelf heel makkelijk kan afsluiten/mijn gedachtes snel afdwalen.

Zelf vind ik het geen nadeel, ik weet genoeg over dingen waar ik iets over moet weten. Maar denk dat mensen die mij niet goed kennen denken dat ik niet heel slim ben. Vaak zijn ze ook wel verbaasd als ik zeg wat voor werk ik doe. Niet een mega dikke baan, maar gewoon prima.

*edit; ik zou trouwens wel wat meer geïnteresseerd willen zijn in andere mensen. Ben het wel, maar ook hier weer onthoud ik niet veel waardoor ik vaak dingen dubbel moet vragen.

Over de weg dat is het erge, op de heen weg had ik hem aanstaan en terug dacht ik dat moet ik ondertussen wel zelf kunnen. Maar toen ging het mis. Ik heb ook heel lang gewoon de weg van de auto gefietst, maar dat doe ik vaak bewust omdat als ik andere wegen leer ik alleen maar in de war raak en dus verdwaal. Dus dit beter voor mij werkt. Vooral op plekken waar ik minder vaak kom. De sluiproute naar mijn schoonouders ken ik ondertussen omdat ik hier meerdere keren per week kom. Maar ik weet dat het geen zin heeft om de weg naar een vriendin te leren waar ik een keer in de 1 of 2 maanden naartoe ga.

Ik heb nu 5 weken vakantie gehad en moet volgende week weer naar werk, en ik kan je nu al zeggen dat ik de navigatie hiervoor nodig ga hebben.

Mijn man heeft MBO gedaan en die vind ik vele male slimmer dan dat ik ben terwijl ik de havo heb gedaan en in september start met een master. Snap het zelf ook niet. De enige reden waarom ik mijn diploma’s heb gehaald is dat ik het geluk heb dat ik de nacht kan doorhalen om info te stampen en dingen goed kan onthouden die ik interessant vind.

5 likes

Ik vind ‘dames’ een leuk woord en vind er niks mis mee (tenzij denigrerende toon ofc) 🥲

20 likes

Ik vind het altijd leuk als een moeder/vader dat zegt tegen een groepje meisjes van een jaar of 5

Dat zijn ook vaak van die dametjes

52 likes