Alleen als ik het interessant vind, moet ook zeggen dat heel grof gezegd me heel veel ook niet boeit dus dat helpt ook niet mee. Kan er ook aan liggen dat ik mezelf niet heel belangrijk vind, als er bv een discussie is, dan denk ik heel snel wat doet mijn mening ertoe, of wie ben ik om hier iets van te vinden, waardoor ik misschien ook wel ongeïnteresseerd over kan komen.
Mijn man is altijd heel gepassioneerd over alles en merk echt dat ik mezelf moet dwingen om op te letten, omdat ik mezelf heel makkelijk kan afsluiten/mijn gedachtes snel afdwalen.
Zelf vind ik het geen nadeel, ik weet genoeg over dingen waar ik iets over moet weten. Maar denk dat mensen die mij niet goed kennen denken dat ik niet heel slim ben. Vaak zijn ze ook wel verbaasd als ik zeg wat voor werk ik doe. Niet een mega dikke baan, maar gewoon prima.
*edit; ik zou trouwens wel wat meer geïnteresseerd willen zijn in andere mensen. Ben het wel, maar ook hier weer onthoud ik niet veel waardoor ik vaak dingen dubbel moet vragen.
Over de weg dat is het erge, op de heen weg had ik hem aanstaan en terug dacht ik dat moet ik ondertussen wel zelf kunnen. Maar toen ging het mis. Ik heb ook heel lang gewoon de weg van de auto gefietst, maar dat doe ik vaak bewust omdat als ik andere wegen leer ik alleen maar in de war raak en dus verdwaal. Dus dit beter voor mij werkt. Vooral op plekken waar ik minder vaak kom. De sluiproute naar mijn schoonouders ken ik ondertussen omdat ik hier meerdere keren per week kom. Maar ik weet dat het geen zin heeft om de weg naar een vriendin te leren waar ik een keer in de 1 of 2 maanden naartoe ga.
Ik heb nu 5 weken vakantie gehad en moet volgende week weer naar werk, en ik kan je nu al zeggen dat ik de navigatie hiervoor nodig ga hebben.
Mijn man heeft MBO gedaan en die vind ik vele male slimmer dan dat ik ben terwijl ik de havo heb gedaan en in september start met een master. Snap het zelf ook niet. De enige reden waarom ik mijn diploma’s heb gehaald is dat ik het geluk heb dat ik de nacht kan doorhalen om info te stampen en dingen goed kan onthouden die ik interessant vind.