Impopulaire meningen #4

Ik vind het ook echt de meest flauwe humor ever

1 like

Ik vond het zo ranzig in kookfilmpjes als je ziet dat geroosterde knoflook wordt uitgeknepen. Het doet denken aan pus dat uit een puist wordt gedrukt. Over de mensen die houden van dat laatste wil ik nog niet eens beginnen. Gadverdamme

13 likes

Echt why? Zo rustgevend om een puist uitgeknepen ziet worden en dan vooral als het een gaatje achterlaat :drooling_face:

10 likes

Ik vind oorsmeer- of ingegroeide teennagelfilmpjes ook zo satisfying :heart_eyes:

7 likes

Ik heb dit bij mezelf altijd, elk velletje/dingetje/beginnend puistje/korstje MOET weg. Zelfs als het beter is om te laten zitten.

7 likes

Hahaha en dan is bevredigend waar je de grens trekt :rofl:

10 likes

45 likes

Ik vind al die bekers en mokken van hk living zo lelijk

23 likes

Ik heb dit met voeten lol en dan voornamelijk door het “my feet are killing me” programma van TLC. Ik mag dit programma nooit kijken als ik bij mijn moeder ben, want soms gaan ze met heel veel geweld die tenen recht zetten. Maar het lijkt mij heerlijk om de voeten van andere mensen onder handen te nemen. Echt een gemiste carrière move.

1 like

Ik heb zelf een best grote studieschuld en vind ook zeker dat de leenstelsel generatie meer gecompenseerd mag worden dan nu het geval is.
Maar ik erger me echt aan alle studenten die doen alsof de schuld per ongeluk ontstaan is ofzo en ze daar nu slachtoffer van zijn.

En er zijn zeker studenten die niet anders konden dan lenen, maar er zijn er ook zoveel waarbij dat niet perse geldt en die er echt zelf voor kozen om die schuld zo te laten oplopen. Is prima en moet je zelf weten, maar ga nu dan niet zielig lopen doen.

38 likes

Ja dit vind ik ook. Ben zelf ook van de ‘zielige’ studenten met een torenhoge schuld. En door het leenstelsel was inderdaad een deel noodzakelijke leen. Maar ik werkte er ook nog naast en het overgrote deel van mijn schuld is opgegaan aan maximaal leven. Net als van al mn vrienden die ook bij leenden.

Ik vind het namelijk ook echt niet ok als er wel zieke compensatie komt en die studenten die wel keihard hebben geknokt om niet te lenen, thuis zijn blijven wonen ect, en dat allemaal dan voor niks.

9 likes

Puzzelen = stom
Diamond painting = puzzelen voor mierenneukers

4 likes

Ik ken echt niemand die dit doet?

14k mislopen is veel en daar ben je gewoon slachtoffer van

26 likes

Een studieschuld is in deze markt soms wel net het verschil tussen wel of geen koophuis. Ik vind het wel echt kwalijk dat er een groep is die er net tussenvalt en ook dat we niks hebben gemerkt van beter onderwijs.

20 likes

Dit vind ik stiekem ook best storend, in de meeste berekeningen gaan ze uit van minstens 300 euro per maand wat studenten missen. Maar toen ik studeerde woonde ongeveer de helft van mijn klas nog thuis. Dan was de basisbeurs 90 euro en dan krijg je een totaal andere berekening. Heel n=1, maar vindt dat ze dat deel ook niet moeten vergeten

7 likes

Bijna de helft van mijn studieschuld is ontstaan in het leenstelsel. Geen OV meer terwijl m’n master in een andere stad was, geen basisbeurs meer, geen merkbare investering in de kwaliteit van het onderwijs terwijl dat wel een politieke argumentatie was. Wel een dure kamer want een enorm woningtekort (en thuis wonen geen optie door de 2.5 uur enkele reis en thuissituatie). En dat ging bij mij dus maar om 1/3e van mijn studie ipv de volle bijna 6 jaar. Ik zou ook boos zijn als mijn x jaar studie net in iets valt dat voelt als een tijdelijk experiment en je dus bij de relatief kleine groep hoort die geen enkele baat heeft, maar wel de lasten. Ondanks alle nuances daarin.

En het gaat niet om 14-15k maar veel meer. Wat keer 3 oid van je Max hypotheek afgaat. Dat maakt zeker wel het verschil in deze markt tussen wel en niet iets kunnen kopen als eenverdiener met studieschuld, heb dat genoeg gezien in mijn omgeving.

16 likes

Op zich snap ik @anon50301661 wel in die zin dat deze generatie studenten pech heeft met het leenstelsel maar andere studenten bijvoorbeeld weer de pech hadden dat ze afstudeerden in de financiële crisis waardoor ze niet meteen een dikke baan hadden om hun lening mee terug te kunnen betalen (me). Met het verschil natuurlijk wel dat het leenstelsel een politieke keuze was en de financiële crisis niet (althans niet zo direct maar uiteindelijk natuurlijk ook wel resultaat van politieke keuzes).

Wat nu echt een goed idee zou zijn voor studenten, vind ik, is ze een overbruggende uitkering te geven na hun studie tot aan hun eerste baan. In België bestaat zoiets volgens mij.

3 likes

Ik denk dat alles gewoon duur is en iedereen wordt genaaid. Of je nu student of werkende bent.

Ik ben een beetje gevoelig voor artikelen hierover die op fb voorbijkomen en heel vaak denk ik dan ook tijdens het lezen dat je soms ook wel keuzes moet maken.

Ik denk dat je niet altijd mee kan naar excursies, vakantie, en dan ook nog deelnemen aan allerlei verenigingen, en nog een leuk sociaal leven hebben als je het geld er niet voor hebt. Zo is het later ook.

Als ik lees dat sommige van mbo3 zich omhoog hebben gewerkt naar de uni, dan denk ik dat was toch ook niet nodig? Mbo of hbo is toch ook gewoon prima? Of om op een gegeven een paar jaar te gaan werken om te sparen om daarna nog een studie te doen.

Ik was ook een langstudeerder en ik hield echt wel rekening mee de keuzes die ik maakte. Stages zocht ik in de buurt, ipv ver weg bij een goed bedrijf of in het buitenland, maakte keuzes of het die dag 35 euro waard was om naar school te komen, zat ook gewoon 4 jaar lang, minstens 4 uur per dag in de trein. En elke weekend was ik aan het werk bij mijn bijbaan.

Hele impopulaire mening maar soms denk ik wel als mensen helemaal niet bij een studie kunnen werken (behalve als het echt heftige studies zoals geneeskunde etc zijn) dan denk ik is dit dan wel de verstandigste keuze? (Qua doorzettingsvermogen is het top, maar qua gevolgen van de lening later). Neem dan aan dat je een weloverwogen overweging maakt voordat je hiermee start.

En dan heb je ook nog de mensen die besloten hebben om niet door te gaan studenten ivm de hoge kosten. Of de studenten die 3 bijbaantjes naast de studie hebben.

Het zijn uiteindelijk allemaal keuzes die je zelf bewust hebt gemaakt. Ben me ervan bewust dat het voortaan bijna onmogelijk is om geen studieschuld te hebben, maar denk echt wel dat je meer invloed op de hoogte hebt dan de mensen in die verhalen die ik heb gelezen denken.

5 likes

Ik leen maximaal maar kan alsnog niet op vakantie. Sorry dat ik dit stukje er nu weer tussenuit pik hoor maar lenen is niet altijd voor de leuk… en ik heb ook altijd 3 dagen per week gewerkt.

31 likes

Sorry, maar fijn dat jij de luxe had om allerlei ‘keuzes’ te kunnen en mogen maken. Mijn ouders hadden niet veel geld, ik woonde in een dorp met een paar honderd man. OV moest ik pakken, ik moest al verder reizen, ik moest werken maar wel in de stad en al mijn salaris ging naar het OV.
Sorry ik vond mijn studie wel zwaar (nee het was geen geneeskunde) en werkte er op een gegeven moment niet extra naast nee.

22 likes