Impopulaire meningen

Mijn kat doet ook altijd mee met de kattenvergadering van de buurt :heart_eyes:. Laatst zaten ze met zijn zessen in een kringetje (geen grap!)

24 likes

Dit hoor ik ook heel vaak. Echt zwaar irritant. Ik roep altijd meteen dat ik er altijd zo uit zie in de winter op een zeer botte toon. Ik hoop dat de boodschap dan overkomt.

2 likes

Zoooo lief :heart:

Ok misschien beetje stom om zo te noemen, maar het kwam wel bij me op dat jij jaren terug ook wel eens foto’s (ik weet niet meer waar, het forum of social media) postte van mensen in het OV. Nu doe je dat misschien niet meer hoor! (gelukkig maar), maar je kan dus zelf ook begrijpen dat er genoeg zijn mensen die foto’s van anderen maken en er dan opmerkingen bij zeggen/zetten. Op Instagram zie ik ook wel eens wat in stories voorbij komen. Dan niet per se over overgewicht/obesitas, maar wel een ‘grappige’ opmerking over degene die op de foto staat.

Ik vind het zo triest als mensen dit doen, niemand zou het leuk vinden als het andersom gebeurd.

5 likes

Op een een of andere manier vind ik dit een hele belerende reactie, vind ik echt heel erg jammer. Zeker omdat het zo openbaar moet en ik het gevoel heb dat je mij persoonlijk op het matje roept, maar oké ik hou van eerlijkheid dus ik zal er ook op antwoorden: jaren geleden was er idd een pagina op Fb waar ik wel eens wat op postte in het kader van een legging is geen broek. Ik denk dat we het dan over minstens 5 jaar geleden hebben toen ik zelf ook een stuk jonger was en de impact van social media en daardoor iets delen nog niet begreep. Als ik er achteraf op terug kijk denk ik nee absoluut niet oké en had ik het zeker niet gedaan met de kennis die ik nu heb… Maar omdat ik iets jaren geleden heb gedaan, mag ik er nu toch wel iets van vinden en iets niet kunnen voorstellen? Ik heb mensen nooit belachelijk gemaakt om hun figuur het ging puur om de kleding. Nu denk ik joh boeiend eigen keuze en maak ik geen foto. Ik kan mij niet voorstellen zeker niet met de huidige social media vorm anno 2019 dat je filmpjes en foto’s maakt van in dit geval mensen met obesitas.

3 likes

Was dit niet een paar jaar terug met iemand als Famke Louise (weet niet zeker meer of zij dat was)? Die had een meisje met overgewicht belachelijk zitten maken op social media met video, zonder dat dat meisje ervan af wist. Was daar toen ook zo boos om.

2 likes

Sowieso foto’s posten waar iemand anders opstaat (die je niet kent) vind ik altijd zo aso.

4 likes

Ja omdat ik het altijd wat opvallend vind als mensen een mening over iets hebben wat ze zelf ook doen. Voor mij gaat het dan om een groter iets; ongevraagd commentaar hebben op iets wat jou helemaal niet aangaat. Dan maakt het voor mij niet uit of dat commentaar nou gericht is op iemands lichaam of iemands kledingkeuze.
Ik vind dat ook van die Facebook met vrouwen met ‘kort pittige kappels’, snap niet zo goed waarom dat nodig is :woman_shrugging:t4:
Maar beter dat je dat niet meer doet!

5 likes

Een mening hebben over iets wat ze zelf doen, dit gaat over jaren terug… Beetje stom vind ik, vroeger at ik ook vlees, met de kennis die ik nu heb niet meer.

22 likes

Had niet zo in mijn hoofd wanneer het was, en je hebt gelijk ook dat dat over nu niks zegt. Maar bedoelde meer va; je kunt het je toch wel voorstellen dat mensen dat nu doen, als mensen dat jaren terug ook al deden? De mensheid in geheel verandert niet echt in die mate. Mensen belachelijk maken is van alle tijden denk ik.

7 likes

Ik was een keer op het station en nam de gewone trap naar boven. De roltrap is meteen ernaast. Hoorde ik 2 mannen op de roltrap tegen elkaar zeggen “oh dat had ik niet verwacht” en het was overduidelijk dat ze bedoelden dat ze niet hadden verwacht dat ik als dik persoon de trap zou nemen. Toen dacht ik wel nou het is ook nooit goed. Als ik de roltrap had genomen hadden ze waarschijnlijk gedacht “nou kan je niet beter de gewone trap nemen”. Ik zit er niet mee maar onthoud het wel lang. Verder krijg ik eigenlijk bijna nooit opmerkingen gelukkig.

4 likes

Ik heb dit ook, kringen doordat mijn ogen wat dieper liggen ofzo?
Laatst had ik een flink blauw oog door een ongelukje het zag er echt niet uit, zegt een vriend ‘oh joh maar normaal heb jij toch al wallen, dus kon erger nu valt het sowieso minder op’ ok thanks

1 like

Noem het naïef dat mag, maar vroeger (haha) was de impact van social media en dingen delen nog helemaal niet zo bekend. Vroeger in het ellegirl. Tijdperk anno 2005 (ja ik zit al 14 jaar op het forum) deelden we ook van alles inclusief foto’s van vriendjes, vriendinnen, leraren… Hadden we ook veel meer met pesten te maken ook op een forum, denk aan de wie mag je niet topics van vroeger. Had je hele groepen die forummers weg gingen pesten. Was de sfeer sowieso zo anders.
Ik denk dat we allemaal verder zijn gegaan in ontwikkeling en dat we allemaal nieuwe dingen hebben geleerd en hopelijk ook van onze fouten hebben geleerd. Zo is er in korte tijd heel veel veranderd zo ook veel meer bescherming voor privacy etc. Op het kinderdagverblijf van mijn dochter moet ik onderhand ook elke week wel ergens een handtekening voor zetten voor gedeelde informatie etc.
Tegenwoordig vind ik dat iedereen kennis moet hebben van dat je gewoon geen fotos kunt maken van andere mensen en dat zomaar kan delen. Dat wordt ook op scholen besproken.
Ik vroeg mij oprecht af bij prikkelbaar hoe filmpjes en foto’s dan worden gemaakt?

Daarom voel ik mij ook behoorlijk aangevallen op iets wat jaren geleden is gebeurd (die pagina was 2010 zelfs)

5 likes

Maar er zijn nog steeds mensen die sociale omgangsvormen of de wet negeren, dus je zal het helaas altijd houden denk ik.
Ik zie trouwens vaker op Facebook van die filmpjes van sportscholen waar mensen oefeningen totaal verkeerd doen, wat er grappig kan uitzien. Waar ik zelf ook wel eens om heb moeten lachen. Niet omdat ik ze belachelijk vind, maar pijnlijk herkenbaar :’) Ben dan altijd benieuwd of er toestemming aan die mensen is gevraagd om te filmen, denk het eigenlijk niet. Vind dat ook altijd wel discutabel. Ook al is het niet per se bedoeld van ‘WHAHAHAH ZIE DIT NOU ENORM STOM MENS DIT’, toch worden er mensen op beeld en het internet gezet.

1 like

Hahahahaha omg real life minoes

2 likes

Je ziet er prachtig uit zo te zien, hele mooie ogen!
Ik snap wel je punt hoor.
Tegelijkertijd besef ik me ook dat het voor jezelf al erger lijkt en het een ander minder opvalt. En toch… als 1 iemand zegt dat je er moe uitziet ok, maar meerderen op een dag?!
Ik ben ook nog wat ouder dus er komen kreukels bij haha. Vandaag geniet ik maar extra dat ik nooit meer zo jong zal zijn als vandaag en oh wee als iemand een opmerking maakt!!

2 likes

Ik heb eigenlijk wel hoe ouder ik word, hoe meer schijt ik heb aan de mening van een ander. Ik ben bizar veel afgevallen en ik zie goede dingen in de spiegel maar in mijn hoofd blijf ik dik. Ook haat ik de losse vellen op mn benen armen en vooral buik.

4 likes

een tijdje geleden was ik heel erg afgevallen door stress en kreeg ik ook steeds te horen dat ik meer moest eten terwijl ik gewoon heel veel at. Meer dan de mensen die dat steeds moesten zeggen. Ook kreeg ik steeds te horen, JEEETJE WAT BEN JE DUN GEWOREN !!! het mag blijkbaar wel gezegd worden, maar JEEETJE WAT BEN JE DIK GEWORDEN is dan weer een hele andere kant. :roll_eyes:

3 likes

Ik vond het overigens wel irritant/vervelend dat het gezegd werd, maar toch deed het me weinig omdat ik andere dingen aan mn hoofd had. Maar ik vond het gewoon heel erg onnodig ofzo. :face_with_monocle:

1 like