Impopulaire meningen

Waaaaaaaaarom wist ik niet van het bestaan hiervan tot nu?! Ik weet wat ik volgende keer dat ik in NL ben iig sowieso ga eten!

okee, om eerlijk te zijn weet ik er dus weinig vanaf. ik dacht ook dat veel bewegen voldoende was. ik liep destijds bijvoorbeeld dagelijks 30 minuten naar de uni op en neer, 20 minuten naar een winkel op en neer (bepakt en bezakt terug) en fietste vaak nog minstens 2x15 minuten naar iemand’s huis. en dat dan los van bewegen binnen gebouwen en traplopen. vond ik best veel :stuck_out_tongue: vooral omdat ik vaak nog veel meer liep als ik bijvoorbeeld ging winkelen of met iemand buiten lopend ging chillen.
ik moet wel zeggen dat de mensen die ik ken en die commentaar leveren dit (wat jij zegt) ook niet weten, of mij dit in elk geval nooit verteld hebben haha

Dit is ook voldoende volgens hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder. Die doet dit:
“Dagelijks een half uur zonder onderbreking redelijk intensieve inspanning – dat is de norm. Maar neem nu mijn situatie. Ik fiets elke ochtend een half uur naar de universiteit en aan het einde van de dag een half uur terug. Maar als ik dagelijks acht tot tien uur zittend werk, dan is dat nog niet genoeg. Dan ben ik ’s avonds toch helemaal gesloopt. Daarom staat hier die deskbike. Die meng ik gedurende de dag zoveel mogelijk door mijn activiteiten.”

Maar een neuropsycholoog heeft toch niet per se kennis van het algehele lichaam? Ik zou dat niet als waarheid aannemen.
Ik hecht zelf meer waarde aan mensen die meer verstand hebben van het menselijk lichaam qua bewegingsapparaat en de longen/het bloedstelsel. Overigens is zo’n deskbike wel goed. Het schijnt inderdaad namelijk dat je al dat zitten van overdag niet kan goed aken door s’avonds uurtje te sporten. Constant in beweging zijn is beter. Maar daarnaast moet je lichaam dus ook flink aan het werk gezet worden qua bloedsomloop, dat is beter voor hart en longen.

Tuurlijk, je mag geloven waar jij je het beste bij voelt. 2 x een uur per week intensief sporten is zeker goed ten opzichte van niets doen.

Maar ik kan me zelf, in al mijn leekheid, ook wel voorstellen dat het beter (of ook goed) is om dagelijks minstens 2 x een half uur een snellere hartslag te hebben (matig intensief sporten).

Maar ja, die neuropsycholoog redeneert inderdaad vooral vanuit het brein, hoe je zorgt dat je die in optimale conditie houdt.

Ik vind de deskbike icm je naam en foto echt geweldig, zie je al helemaal gaan.

Door jouw opmerking ging ik even goed naar de foto kijken en zie ik nu dat het geen prinses Diana is:’)

Schaam je!! Olga Commandeur, nationaal icoon.

Ik dacht dat je die naam ter plekke verzon :see_no_evil:
Ik ga even het handboek Nederlandse iconen uit m’n hoofd leren.

Misschien moeten we een Iconische Nederlanders en Vlamingen topic hebben. Fuck Willem van Oranje en Thorbecke, er zijn andere Nederlanders die iedereen zou moeten kennen. Olga is een instituut.

Hoeveel foto’s van die man heb jij op voorraad? :joy: (Van je foto)

Haha ik Google ze altijd en dan sla ik een nieuwe op, maar hij doet al een tijdje geen modellenwerk meer dus er zijn geen nieuwe. Maar denk dat ik met het huidige aanbod het komende jaar nog wel elke 2 maanden een nieuwe kan doen.

Hij heeft wel een punt met zijn deskbike. Ik ben geen hoogleraar neuropsychologie hoor, maar ik weet wel dat langdurig zitten niet echt goed voor ons is (op geen enkele manier, het schijnt zelfs invloed te hebben op de darmstelsel? Maar das niet mn punt) en al helemaal niet voor de bloedvaten in je benen. De enige manier waarop bloed vanuit je benen terug omhoog kan komen is door het aanspannen van de spieren in je benen, o.a. door lopen of rennen. Als je lang zit wordt dit bloed stationair en kan het bijvoorbeeld onnodig gaan klonteren wat kan leiden tot thrombose (als je ‘toevallig’ ook andere risk factors bezit, zoals de pil slikken oid). Nu hoef je niet per se een half uur te gaan hardlopen, maar eventjes wandelen is ook al goed.

Ja weet dit ook van m’n fysiotherapeut! Ook voor je gewrichten is een hele dag zitten slecht. Een hele dag staan ook trouwens, statische houdingen zijn niet goed voor je lichaam.
Kortom: alle beweging is goed, normale inspanning en flinke cardio :stuck_out_tongue: Voor lichaam en geest.
(en ja van darmstelsel klopt, constipatie en andere ongemakken heeft veel te maken met niet genoeg bewegen).

Ja zitten is niet voor niets ‘het nieuwe roken’ (ik haat deze term). Een professor raadde een keer aan om gewoon heeel veel water te drinken (is ook goed voor je!) zodat je elk uur moet plassen en dan loop je ook weer even haha

Haha ja je hebt mensen die dan een kop koffie gaan halen om ff de benen te strekken, ik ga vaak naar de wc ook al hoef ik niet per se heel nodig :’)

Helaas is de wc om de hoek bij mijn kantoor. Zo jammer

Omweg door het gebouw maken en een trap meenemen? Doe ik wel eens!

Ik begin Maarten van der Weijden (en vooral de aandacht voor hem) een beetje irritant te vinden. Wel goed dat hij geld ophaalt natuurlijk

Hij kan er niks aan doen, maar ik vind het zo irritant als hij praat. Beetje Goofy meets Willem-Alexander