Impopulaire meningen

Ging dat niet over Emoji gebruik dat?mensen soms emojis verkeerd gerbuiken??

Over Whatsapp:

Ik kom er achter dat het een impopulaire mening is dat ik verwacht dat er in een groeps-app (met een functie, een doel) indien nodig effectief gereageerd wordt.

Ik hoor zo vaak: ohhh ja kan dat allemaal niet bij houden hoor. En dan zijn er echt 18 berichten voorbij gekomen die ik in minder dan 1 minuut allemaal gelezen had. :unamused:

Sommigen lezen het dus gewoon duidelijk niet. Geen zin. Geen tijd vind ik echt flauwekul, gewoon geen prioriteit.

Dus dan vind je het oke dat anderen wél moeite doen om via die weg te communiceren, en dan vind je dat niet relevant genoeg om te lezen en waar nodig op te reageren, al is het met een duimpje omhoog, een oke of een akkoord.

Daar snap ik dus echt niks van en het is duidelijk een impopulaire mening kom ik achter. Dan kun je beter uit zo’n groep gaan, als je instelling toch is: ik doe er toch niets mee.

(En mijn vriend zit ook in zo’n Ajax-app met vrienden en na een wedstrijd kun je daar 350 berichten nalezen, snap dat je dat niet doet, maar daar liggen de verwachtingen ook anders.)

:raised_hands:t3:

Er is/komt nu ook de functie dat je toestemming moet geven voordat je in een groepsapp komt. Gaat denk ik heel veel oplossen!

Het is ook heel impopulair om het wel bij te kunnen houden. Ik heb een druk leven met 40 uur werken, grote sociale kring en familie maar ik kan prima mijn Whatsapp bijhouden, inclusief groepsgesprekken.

Haha ja ik dus ook, met m’n teringbaan van duizend uur per week. :woman_shrugging: Als mensen dat zeggen zeg ik ook altijd meteen: dat herken ik helemaal niet, prima bij te houden.

Het heeft veel meer met prioriteit dan met tijd te maken. En ik vind het ook een fatsoenskwestie.

Maar ik heb zelf wel de meldingen uitstaan bij het app-icoontje zelf, dus ik open Whatsapp wanneer ik er zin en tijd voor heb en dan ga ik ff alles lezen en reageren. Heb sowieso alle meldingen van alle apps uitstaan. Ik vind Whatsapp dan ook niet geschikt voor spoed. Denk dat mensen dat vaak anders zouden moeten doen, niet kijken als je op dat moment geen tijd hebt of het dan geen prioriteit heeft.

Ja, ik snap ook niet als mensen zeggen: Ja diegene reageert niet, hij/zij heeft het vast druk. Ik vind dat ik echt een druk leven heb, maar als ik met je wil appen kan ik dat hoor. En juist op vakantie!

Maar wat ik wel moet toegeven is dat ik vrij veel op mijn mobiel zit, tot ergenis van mijn omgeving.

Haha ja, IEDEREEN HEEFT HET DRUK. Ken bijna niemand waarvan ik denk: god die heeft echt zeeën van tijd. Zelfs m’n pensionado-vader heeft het druk.

Ik gebruik ‘ik heb het druk’ eigenlijk nooit als excuus ergens voor, en vind het super irritant als mensen dat wel doen. Maar ik hoef ook godzijdank zelden iets in groepsverband te organiseren via Whatsapp, en al helemaal niet met meer dan 4 mensen ofzo. Er is bij ons altijd wel iemand die gewoon een voorstel doet en plan trekt en de rest uitnodigt, en meestal werkt dat wel. Moet er niet aan denken om toegevoegd te worden aan een groep met ‘kom laten we nu even met z’n allen iets bedenken’ :scream: dat is toch super inefficient?

Ik snap deze reactie’s op appen wel maar ik denk dat het voor veel mensen inclusief mezelf een kwestie is van online zijn en de druk om te moeten antwoorden. Niet perse omdat je te druk bent. Ik wil mijn online tijd beperken tot max 1,5 uur per dag op mijn telefoon. Het liefste was ik helemaal nooit meer op social media en had niemand meer een telefoon met whatsapp, tinder etc., zodat je vaker met mensen afspreekt, vaker iemand aanspreekt en niet meer iemands avondeten moet liken. Heb nu een week geen insta, ik mis niks. Maar qua appen idd wel fijn als mensen tenminste op afspraken reageren natuurlijk. Ik wijk nu weer uit naar het meer offline topic.

Maar dan ga je er vanuit dat er binnen een groep al mensen zijn die al een idee hebben en kartrekker willen zijn. Dat is gewoon niet altijd zo en dan zie ik niet echt wat er mis aan is om in een groep te vragen: heeft er iemand ideeën, inspiratie of wil er iemand opstaan die dit wil organiseren.

Maar ik erger me bij het organiseren van dingen er ook echt kapot aan dat uiteindelijk altijd weer dezelfde personen zich verantwoordelijk voelen en de rest het echt helemaal prima lijkt te vinden om mee te liften op andermans inzet. En dan wel met het eindresultaat gaan staan shinen, echt zo genant vind ik het. Ik snap echt niet dat je zo kunt zijn, maarja kernkwadranten enzo.

Het is ook niet zozeer niet kunnen, denk ik. Ik krijg het er alleen echt benauwd van als ik dan snel reageer en er dan ook snel weer een reactie komt, waar ik dan wéér op moet reageren en zo gaat het door. Dan mis ik wel het tijdperk van msn ofzo waar je gewoon een gesprek begon en eindigde, nu loopt het altijd maar gewoon zo’n beetje door…

Ik zou graag gewoon whatsapp ook voor een aantal uur per dag uit kunnen zetten, en dat mensen dus ook ‘zien’ dat hun berichten niet doorkomen/ik op dat moment offline ben.

Ik heb met whatsapp ook het idee dat sommige mensen niet doorhebben dat niet iedereen 24/7 op zijn telefoon zit. Ik heb al meerdere keren gehad dat mensen iets gestuurd hadden en ik het niet gezien had omdat ik aan het werk was of al op bed lag. En dat er dan met ??? Gereageerd wordt. Of dat ik opeens wakker gebeld wordt om half 12 s avonds, want ja je reageerde niet op de app

Dit vind ik grappig want dat is bij mijn ouders ook echt zo. Ze beginnen een gesprek en eindigen dan op een gegeven moment met: oke ik ga nu aardappels schillen, fijne avond.
En dan denk ik; als ik straks bij DWDD een item zie waar we t over hebben gehad dan app je ik straks toch alsnog weer? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha ik ben net je ouders, ik houd ook van een afronding voor dat moment, dat de ander weet: oke nu gaat ze even niet meer reageren.

Edit: niet bij iedereen trouwens, bij sommige mensen is het idd meer een altijd doorlopend gesprek en begin je ook nooit met “hoi” enzo, haha, maar soms ben je ineens met iemand die je al lang niet gesproken hebt vrij intensief aan het appen en dan rond ik wel graag even af.

Ik heb het zelden echt druk, maar ik kan groepsgesprekken ook niet bijhouden. Nouja misschien is het dan willen ipv kunnen.
Ik zat eens in een groepschat die zo snel ging, als ik even een uurtje niet had gekeken waren er minstens 200 berichten bijgekomen, en dan voelde het nutteloos om nog te reageren op iets wat 10 onderwerpen geleden aan bod kwam.
Ik vind het inderdaad ook irritant dat als je dan reageert, daar meteen weer 150 reacties op komen die je ook weer allemaal moet lezen.
En op mijn werk kan ik ook niet de hele tijd op mijn telefoon zitten. En thuis kijk ik een serie of ga uitgebreid koken ofzo en dan heb ik alweer gelijk vanalles gemist. Ik loop ook niet de hele dag met mijn telefoon in mijn hand rond. Soms ligt hij in een andere kamer en/of staat hij op stil.
Ik zit dus alleen nog maar in groepschats waar hooguit eens in de 3 weken iemand iets zegt. :thumbsup:

Edit: die afronding vind ik juist fijn @Evi-lena, dan kan ik mijn telefoon ook gewoon wegleggen en klaar.

Meldingen uit bij WhatsApp heb ik nu sinds een weekje en ik vind het echt zo fijn. Geeft me meer rust en ik ben er ook een betere apper door geworden. Kan lekker zelf bepalen wanneer ik reageer en daarvoor spoken de appjes ook nog niet in mijn hoofd

Dit is wel een beetje egoïstisch denk ik? Althans, ik zou snel klaar zijn met een vriendin die een paar dagen later eens tijd vindt om me te beantwoorden

Haha ik open dan WhatsApp wel een paar keer per dag hoor, niet een paar keer per week. Tot nu toe geen klachten en als het haast heeft bellen ze maar.

Vond het gewoon vervelend dat als ik op werk zit, het druk heb en even een ander album op wil zetten ik ook direct allerlei berichtjes zie waarbij ik de druk voel daar ook op te. Moeten reageren (ook al is dat helemaal niet zo!)

Vind je het ook niet egoïstisch om te verwachten dat je vriendin meteen moet antwoorden? Als het bericht niet zo belangrijk was, vind ik een paar dagen wachten geen probleem.