Impopulaire meningen

Ik heb gewoon blauwe vinkjes aan en trek me daar echt niks van aan? Ze zien het vanzelf als ik reageer. Ik reageer gewoon als ik zin/tijd heb. Verwacht andersom niet meer.

Waar ik wel een godsgruwelijke hekel aan heb. Ik werk vaak late diensten met deadline. Dat ik om 1 uur pas in bed lig en al om 9 uur een berichtje krijg: waarom is dit zo gedaan???

Nou ja iedereen hier zegt: als t belangrijk is bellen ze maar. Bellen is dan toch net zo in your face als een appje waarvan verwacht wordt dat er meteen gereageerd wordt?

Ik heb mijn meldingen al jaren uitstaan. Ik leef niet op oproepbasis. Als het echt dringend is, bel je maar. Ik zie zoveel mensen bij ieder geluidje of iedere keer als hun telefoon oplicht, naar dat ding grijpen. Lijkt me vermoeiend.

Ja maar hoe vaak is er nou echt iets dat zo belangrijk is dat je direct iemand moet spreken?

Ook best een rare gedachte: ik moet dringend iemand spreken, laat ik een appje sturen :joy:

Maar dat soort groeps-apps zou ik persoonlijk ook gewoon uitgaan, haha. Ben echt blij dat ik die nog nooit in m’n leven ben tegen gekomen, vast te oud voor ofzo. :crazy_face:

Ik had dus laatst dat ik voor achten werd gebeld door een vriendin, maar ik zat op de fiets dus ik nam niet op. Bij het stoplicht zag ik dat een vriendin mijn voicemail had ingesproken. En misschien overdreven maar ik schrok echt een beetje. Ik dacht: wat zou er zijn dat je mij voor achten gaat bellen? Ik hield al rekening met iemand overleden of in het ziekenhuis. Bleek dat ze niet wist hoe laat het was door het verzetten van de tijd :unamused: sorry hoor maar googel dat gewoon!

Ik reageerde op het berichtje van @Berlijn die het had over dringende zaken.
Even voor de duidelijkheid haha: ik ben niet iemand die altijd per direct antwoord verwacht hoor, en als ik echt iets dringends heb dan bel ik inderdaad. Heb ook geen belangst oid maar mijn oorspronkelijke impopulaire mening ging over slechte appers en dan bedoel ik dat iemand mij gerust 3 dagen laat wachten met antwoorden op de vraag: hoe gaat het?

Ik doe dit, en ook wel langer dan 3 dagen omdat de vraag “hoe gaat het” een van de lastigste vragen in mijn leven is. En juist als ik om je geef, wil ik daar een eerlijk antwoord op geven en kan ik echt wel dagen tubben in hoe ik dat antwoord zou moeten formuleren. Als iemand wat anders leuks appt, reageer ik meteen, maar met de vraag “hoe gaat het” kan ik echt compleet niks.

Dit is dus exact waarom mijn mening impopulair is

Oh ik heb dat ook inderdaad als ik zo vroeg gebeld word door een vriendin. Neem dan ook meestal op met ’ Wat is er?!? ’ ipv met mijn naam oid. Maar uiteraard is er dan ook nooit iets boeiends aan de hand.(Gelukkig maar want de scenario’s die ik dan in mijn hoofd heb zijn niet al te best)

Jouw mening ging over iemand dagen laten wachten op insert voor jouw onnozele vraag en rozevarken lichtte toe dat de voor jouw onnozele vraag voor haar juist niet onnozel is en waarom ze er zo laat op reageert. Niet dat ik je vraag onnozel vind maar je oorspronkelijke bericht ging niet over waarom Hoe gaat het zo belangrijk was maar over meerdere dagen wachten. Of lees ik het nou verkeerd?

Ja volgens mij klopt dit ja?

Ik ben dan wel benieuwd? Is het erger als een (potentiele) date niet direct reageert dan een goede vriendin die er even over doet?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik vind het ergerlijker als t goede vrienden zijn

Het zou niet erger moeten zijn maar het zou me wel eerder opvallen en sneller onzeker maken dan wanneer het een goede vriend(in) zou zijn, denk ik.

Het is niet ‘erger’, maar bij een potentiele date zou het me wel eerder opvallen, of zou ik er eventueel onzeker van worden. Bij een goed vriendin zou ik dan eerder denken dat ze het druk heeft, dan twijfel ik niet aan hoe leuk ze me vindt. Bij een nieuwe date wel. En bij een nieuwe vriend misschien ook wel een beetje?

Ik vind het allebei niet ‘erg’, maar in de date-context denk ik wel dat iemand die niet of amper reageert (en dus ook niet even belt ofzo of laat weten ‘ik heb het even heel druk, ik spreek je dan en dan’) niet zo geïnteresseerd is. Als je een beetje vlinders in je buik hebt of je steeds aan iemand moet denken dan weet je die telefoon wel te vinden. Is natuurlijk verder niet erg ofzo, maar ik denk dat je dan wel gewoon realistisch moet zijn dat het een geval ‘he’s just not that into you’ is.

Ik verwacht niet dat iemand direct op mij reageert maar als je dagen niet op mij reageert en wel in een groepsapp kan reageren irriteert me dat.

Nou echt ik zat al te bedenken hoe ik met mijn manager moest gaan bespreken dat ik die dag vrij wilde om van haar op sterven liggende moeder afscheid te nemen.