Impopulaire meningen

Bij mijn vriendinnen heb ik wel eens besproken dat ik niet 24/7 kan appen omdat ik een druk leven heb en dat onze vriendschap niet meer of minder waard is omdat er meer of minder word geappt. Ik vind de kwaliteit van de gesprekken belangrijker dan de hoeveelheid. En ik heb vriendinnen die dat snappen en zelf ook zoiets hebben van “Joh, ik heb dat zelf ook. Soms app ik later omdat het druk is en soms vergeet ik om te appen. Kan gebeuren”

Maar ik had ook een vriendin die verwachte dat ik iedere dag iets liet horen en toen ik op vakantie was met beperkt internet en niet iedere dag iets liet horen ging die dit richting andere vriendin appen en vooral dat ik een afschuwelijk slechte vriendin was omdat ik soms wel 2 dagen niks liet horen. Ik heb toen aangegeven dat ik er altijd zal zijn maar dat soms de situatie het niet toelaat om direct te appen en dat dat voor mij niet afbreekt aan de vriendschap. Toen kreeg ik het ultimatum of iedere dag appen of geen vrienden meer. En hoe belangrijk ik de vriendschap daarvoor vond heb ik gekozen voor het laatste, puur omdat ik vind dat niemand moet dwingen om constant aandacht aan jou te besteden.

Soms laat de situatie het niet toe om direct te reageren…en soms vergeet je het en ik vind dat ware vriendschap daar begrip voor moet hebben.

Ik heb niet zo snel dat groepsgesprekken me te snel gaan. Ik vind het juist wel gezellig, tientallen berichten die (vaak) nergens over gaan.

Het WJEWK-topic daarentegen… zullen daar alleen maar ‘actieve appers’ zitten? Het forum bijhouden kost me meer ‘werk’ dan al mijn whatsapp gesprekken bij elkaar

Dit is echt te bizar voor woorden. Zou trouwens hetzelfde doen. Alsof je vriendschap alleen iets is als je zoveel minuten per dag, week of maand minimaal met elkaar door moet brengen

Dat vat toch wel mee? Als je 's ochtends een keertje kijkt en 's avonds een keer dan is dat toch prima bij te houden. Vind ik iig

Ik kan er slecht tegen als mensen je bewust lijken te negeren. Als ze bijvoorbeeld online zijn geweest nadat je ze iets gevraagd hebt waar je een antwoord op wilt, naar dan niet reageren. Maar eigenlijk is dat super hypocriet want ik ben echt een van de slechtste whatsappers ooit :joy: en maak me hier ook schuldig aan

Dit had ik ook, daarom heb ik alle meldingen ook uit staan sinds twee weken. Ik kijk nog altijd vaak of er wat is, maar ik voel me niet meer zo gejaagd door een oplichtend scherm, zeg maar.

Haha precies dit Ja! Groepsapp vind ik altijd wel leuk, ik blijf soms ook wel eens in groepen hangen die worden georganiseerd voor iets waar ik niet mee naartoe kan (afgelopen week bijv afscheid van een collega, ik kan niet, zei dat op dag 1 dat de app werd aangemaakt en op dag 3 ging ik er pas uit).
Wjekw kijk ik bijna nooit in omdat ik het echt niet kan bijhouden en als ik zie 500+ nieuwe berichten dan denk ik al dat is teveel voor mij :scream:

Ik vind die lompe witte of lichtgekleurde 90s sneakers die elk hip meisje nu heeft zooo lelijk. Ik kan er gewoon níet bij.

Ik lees echt lang niet alles in dat topic on eerlijk te zijn.

Ik erger me daar ook aan en dat is voor mij een reden om de meeste sneakers alleen nog in de sale te kopen. Een paar adidas superstars waar ik 10 jaar geleden 2 jaar lang iedere dag op liep en toen minder zien er nu nog beter uit dan een paar adidas superstars die ik vorige zomer had gekocht en toen hooguit 3 maanden echt veel op had gelopen en daarna maar af en toe.

En ook Vans vind ik tegenwoordig van mindere kwaliteit dan toen ik 12 of 13 jaar oud was. Heb ooit 1 oud paar verkocht omdat ik er even op uitgekeken was en erna vette spijt omdat een nieuw paar echt veel slechter was.

Maar dit geld ook voor merken als Dr. Martens en Palladium.

hahah ik zat ooit in een pokémon go app van mijn stad met echt 200 mensen of misschien wel meer?
dat was echt ziek hoeveel meldingen daar binnen een paar uur van waren, echt duizenden. heb er ergens in de krochten van mijn harde schijf nog een screenshot van.

Een vriendinnetje van mij maakt nu iets vervelends mee, maar ze stuurt er de hele dag whatsappjes over en ze wil de hele tijd bellen en dan gaat het alleen maar daar over en ik merk van mezelf dat ik er helemaal door in een negatieve staat getrokken word, terwijl ik nu zelf na een paar moeilijke weken net weer lekker in mijn vel zit. Ik wil er best voor haar zijn maar niet 24/7 klaag appjes krijgen. En als ik niet reageer krijg ik ook een ‘???’. Ik zou mezelf nu ook wel even willen uitloggen van whatsapp.

Dat klinkt ook wel heel extreem! Je bent al een goede vriendin door er zo voor haar te zijn, maar ze kan niet verwachten dat je 24/7 er voor haar bent. Ik zou terug appen dat je het druk hebt en nu niet kan reageren, mocht ze nog steeds aandacht van iemand willen dan zal ze wel uitwijken naar de andere vriendin!

Hm dat laatste ben ik het niet mee eens. Soms heb ik wel tijd om het te lezen, en ben ik soms gewoon nieuwsgierig maar dan heb ik niet de tijd die een antwoord/reactie verwacht. Vaak lees ik dan zoiets als ik de op de wc zit of even snel naar achteren ben gelopen of onderweg ben en haast heb. Lezen kan dan wel, maar reageren/typen vind ik een hele andere handeling.
Vind niet dat ik het niet zou mogen openen omdat een ander dan meteen een reactie verwacht. Beetje geduld aub.

De ergernis van de “wat heb ik gemist, ik was druk” herken ik trouwens wel. En die mensen kunnen ook privé apps beantwoorden en lezen dus je kan ok de groepsapp wel ff lezen. Dan moet iemand anders de boodschap herhalen omdat jij te lui bent om terug te scrollen. Dat snap ik nooit en vind ik zelfs aso.

Ik voelde juist meer de neiging om vaker whatsapp te checken toen ik de meldingen uit had.

Overigens reageer ik zelf áltijd dezelfde dag (tenzij ik al slaap) maar op werk kijk ik niet op mijn telefoon (in de pauze wel dus maar 4 uur achter elkaar niet) en sommige mensen vinden dat al echt een mega probleem. Ik vind het zelf eigenlijk echt niet ok om tijdens werktijd te appen. (Al doe ik het zelf soms.)

Ik zet mijn telefoon overigens regelmatig op ‘niet storen’. Dan kun je nummers instellen van mensen die je wel kunnen bellen en instellen dat als iemand je 2x achter elkaar belt je wel een melding krijgt. Zo blijf je wel bereikbaar voor nood. (Ik durf mijn telefoon eigenlijk echt niet uit te zetten omdat ik bang ben dat ik dan niet gebeld kan worden als er iets ergs met mijn familie is.)

Mijn schermtijd is alleen echt belachelijk hoog omdat ik ook netflix op mijn mobiel.

Ik houd niet van pasta al dente.

Bluhhhh ik ook niet!

Mensen die houden van “Modern family” en “How I met your mother” zijn zo niet mijn mensen.

Hhaaha ja snap ik echt helemaal. Ik vind het trouwens ook lui als mensen niet de moeite nemen om terug te lezen en dan zeggen “Waar gaat dit over?”. Of zo had ik een huisgenoot die 6 weken lang ELKE WEEK (als ie iets moest versturen of een belastingiets moest invullen) vroeg “Wat is onze postcode ook alweer???” en dan echt stalkte tot iemand antwoord gaf. Ja hallo, hoe lui ben je dan? Zoek het gewoon even op ofzo.

Ik heb nu via een app wat mensen uitgenodigd om langs te komen op zaterdag en dan bij mij ‘in te drinken’ (Omg ik ben 27 wtf) maar dat heb ik dus in de groep gegooid en nu weet ik dus eigenlijk niet wie er wel of niet komt en wie er het nog niet gelezen hebt dus nu weet ik totaal niet hoeveel hapjes ik moet kopen??? First world problems. (Drank koop ik lekker niet want in Engeland neemt iedereen lekker z’n eigen fles mee joepie)

Ik vind mensen die seks tegen betaling illegaal willen maken echt heel erg dom. Ik vraag me af of ze zich ook maar een beetje kennis hebben van de wereld van prostitutie. Als je volledig grip wil verliezen, dan moet je het vooral gaan verbieden. Het nordic model klinkt allemaal heel mooi, maar omdat je rond gedwongen prostitutie al te maken hebt met een grote dark number problematiek (criminaliteit die niet geregistreerd wordt bij de politie. Zogenaamde ‘klanten’ voelen zich bezwaard en willen niet gekend zijn, de mannen of vrouwen die gedwongen worden tot prostitutie worden vaak bedreigd en durven geen aangifte te doen etc.) is het heel moeilijk om vast te stellen of het werkt en daadwerkelijk gedwongen prostitutie terugdringt. Er zijn bovendien ook mensen die er echt geen probleem mee hebben om dit werk te doen, waarom zou je hen die mogelijkheid afnemen? Ik denk juist dat ze er de maatschappij er een belangrijke dienst mee bewijzen. Zolang iemand volledig beschikt over zijn/haar eigen lichamelijke integriteit en er zelf voor kiest seks te hebben tegen betaling, dan moet dat mogelijk zijn.

Sterkere regulering: Ja. Verbod: absoluut niet.