Impopulaire meningen

Heb je een recept? Klinkt Lekker!

Ik heb afgelopen week deze gegeten: https://www.brendakookt.nl/2013/02/06/zuurkooltaart-26x-groente-7/ vond ik ook lekker (kan ook vast met Vega spekjes ipv ham)

1 like

Ik doe 1 pakje zuurkool beetje opbakken met ongeveer 1 theelepel paprikapoeder en blikje ananasstukjes.
Vier plakjes bladerleeg neerleggen en daar in het midden de zuurkool leggen, stukjes (vega) rookworst erbovenop. Plakje bladerdeeg erbovenop en randen aandrukken met een vork. Eventueel klein beetje melk erop voor extra bruine bovenkant.
Dan ongeveer 25 minuten in de oven op 200 graden.

Moet dit echt weer eens maken binnenkort :smiley:

3 likes

Ik ga dit volgende week eten :grin: (enige reden dat ik het deze week niet eet is dat ik al een weekmenu heb en boodschappen). Zal het genoeg zijn voor 2 personen?

Ik denk het wel, ik at het wel eens samen met mijn moeder. Misschien dat we dan wel meer maakte eigenlijk, gewoon bladerdeeg vullen totdat de zuurkool op was :thinking:

Ja dat klopt maar als je een gebroken been hebt word je meteen geholpen. Terwijl als je iets accuuts hebt in de GGZ moet je vaak nog maanden wachten. Tenzij je via de crisis naar binnen word gehaald…

2 likes

Klopt ook hoor, en ik probeerde het probleem ook zeker niet te bagatelliseren. Ik probeerde meer in te haken op de ā€˜oh wat gek, ik werd wel snel geholpen met mijn hulpvraag’ reacties.

Dat tweede denk ik ook, maar dat staat los van zingeving in het leven. Met het wegvallen van religie valt een bepaalde zingeving weg; leven naar de Bijbel en je voorbereiden op het hiernamaals (in het christendom dan). Als je niet in een hogere macht gelooft, zal je die zingeving ergens anders uit moeten halen, waar leef je precies voor, welke waarden zijn belangrijk voor je. Geloof bepaalt dat veelal en geeft mensen richting.

2 likes

Zo werkt het voor een overgrote meerderheid van de christenen wel, versimpeld gezien

1 like

@Janniebeton zo heb ik het ook geleerd, vaak zoeken mensen dan zingeving/gedragsregels/solidariteit/binding/rituelen etc in iets anders zoals bijvoorbeeld voetbal

1 like

Ik snap niet waarom Monica Geuze zo succesvol is met haar vlogs? Ik vind er echt helemaal niets aan en ze duren blijkbaar ook echt 30 tot 45 min? Een van haar vlogs startte automatisch nadat ik een ander filmpje gekeken had en ik aan het koken was. Daarna heb ik, uit verbazing, even door geklikt.

3 likes

Ik vind Monica Geuze het perfecte voorbeeld van hoe uiterlijk voor veel influencers het allerbelangrijkst is. Ik denk dat niemand haar vlogs had gevolgd als ze er minder conventioneel aantrekkelijk zou uitzien!

36 likes

Hahaha dit klinkt wel echt heel leuk ja!

1 like

Ik vind die hele #urbanjungle #plantmom interieurtrend net zo suf en burgerlijk als van die Live Laugh Love bordjes van de Leen Bakker

17 likes

Ah ik vind deze echt leuk, waar zijn die van?

Ik erger me kapot aan berichten van verzorgenden over hoe zwaar ze het hebben. Ik heb in verzorgings- en verpleeghuizen gewerkt, en ja, de eerste paar uur zijn aanpoten want iedereen moet uit bed. Ook rond de lunch is het druk, want iedereen moet eten krijgen. Maar tussendoor valt het echt heeel erg mee? Het is dan vooral af en toe iemand naar de wc helpen. Mijn collega’s gingen dan ook altijd koffie drinken en roddelen over cliĆ«nten in de uren daartussen, want niet iedere verzorgende hoeft ook administratie te doen en de artsenvisite is niet iedere dag. Ze konden in die tijd ook in de huiskamer zitten en een praatje maken met de cliĆ«nten, waar ze zogenaamd nooit aan toekwamen. Maar nee, ze ā€˜hadden die tijd echt nodig om bij te komen’. Onzin, je krijgt ervoor betaalt om tijd met cliĆ«nten door te brengen. En zo vermoeiend is het niet om een paar (oppervlakkige) gesprekjes te voeren. Veel verzorgenden daar waren ook totaal niet vriendelijk tegen de bewoners.

Ik besef me dat dit natuurlijk alleen mijn ervaring is hoor, maar vind dat sommigen echt overdrijven. Moet wel zeggen dat ik het werk fysiek soms zwaar vond, dus daar moet wel wat aan gedaan worden naar mijn mening.

6 likes

Ik heb dit heel erg met de leraren die steeds staken. Ik begrijp bij leraren dat ze net als bijna iedere Nederlander een baan van 8 tot 5 hebben en dan ā€˜s avonds nog moeten nakijken of lessen moeten voorbereiden. Ik begrijp ook dat ze niet al die weken daadwerkelijk vakantie hebben als er schoolvakanties zijn. Maar ik moet na mijn werk ook nog vaak behandelplannen schrijven voor mijn patiĆ«nten en ik heb maar 4 weken per jaar vakantie. Terwijl ik toch denk dat je als leraar meer dan 4 weken per jaar vakantie hebt. Maar vind het ook altijd lastig om hierover te oordelen omdat volgens mij ieder beroep zware en minder zware kanten heeft.

7 likes

Het gaat naar mijn idee niet om lessen voorbereiden en nakijken, comes with the job. Maar klassen worden steeds groter, de komst van passend onderwijs, er moeten meer gegevens administratief bijgehouden worden, salarissen komen niet overeen met werkdruk of met middelbaar onderwijs. Ik geloof dat een arts wel behoorlijk meer verdient dan een leerkracht in het basisonderwijs (correct me if I’m wrong). Het onderwijs krijgt steeds meer aandacht voor het individu in de klas, wat een hele goede ontwikkeling is, maar ook veel meer tijd kost oor een leerkracht en waardering daarvoor in salaris is achtergebleven.

13 likes

Ik ben overigens geen arts! Heb ook gewoon een HBO functie met een relatief zelfde salaris als een leerkracht. Verder is in de zorg de druk momenteel ook heel erg hoog waardoor ik dus ook meer patiĆ«nten moet behandelen en steeds minder administratietijd krijg. Voor de zorgverzekeringen moeten wij wel alles zo goed mogelijk rapporteren en ik moet ook aangeven wat ik ieder half uur op mijn werk heb gedaan om aan de vergoedingen van de verzekeraar te voldoen. Ik wilde dus eigenlijk zeggen dat bijna ieder beroep tegenwoordig te maken heeft met een hogere werkdruk, laag salaris en minder administratietijd. Daarom vind ik het ook lastig om erover te oordelen en tegelijkertijd erger ik me er ook gewoon aan dat ze weer gaan staken waardoor collega’s van mij vrij moeten pakken en ik hun werk ook nog moet overnemen op die dag.

2 likes

Dan vind ik het voor jou ook heel vervelend dat de druk steeds hoger wordt. Maar dan kunnen leerkrachten niet staken omdat het in andere sectoren ook erg is? Lijkt me beter dat anderen dan óók gaan staken.

10 likes

Dan zal ik wel bij heel slechte instellingen gewerkt hebben, want ik hoefde dat lang niet iedere dag bij iedere cliƫnt te doen. Tenzij er bijzonderheden waren, of bv de hoeveelheid urine van een cliƫnt moest worden bijgehouden. Bloeddruk meten en wegen etc hoefde sowieso niet iedere dag.
En daarnaast hoeft ook niet iedere verzorgende iedere dag bestellingen te doen of afspraken in te plannen.

1 like