Interieurtopic #3

Ah wat jammer dat de tweede van Jesper Home minder goed bevielen. Ik was echt nieuwsgierig naar deze stoel en het leek mij een goede kanshebber. De bovenste zijn van Goossens. Zitten inderdaad fijn, maar zijn vrij prijzig.

1 like

Oh die heb ik niet gehad, maar wel een vergelijkbaar model (zonder rib) van Jesper Home.

3 likes

Bedoel je van Jesper dan misschien model “Kushi”?

Edit: wat was je ervaring met het retourneren van de stoelen? Dat lijkt me zo’n gedoe. Ik zou liever de stoelen in een winkel uitproberen, maar volgens mij is er geen verkooppunt hier in de buurt.

1 like

Aah, dat zijn wel goeie tips. Ik vind het langzaam verzamelen heel aantrekkelijk klinken, maar omdat ik nog helemaal niets heb (behalve 2 boekenkasten, prioriteiten, haha) en ik er normaal gezien wel lang zal wonen (ik heb een huis gekocht), voel ik wel wat druk. Maar het hoeft inderdaad niet allemaal meteen.

Ik heb nog nooit aandacht besteed aan mijn interieur, want ik woonde altijd (semi-)bemeubeld en/of slechts tijdelijk, dus ik heb nog helemaal geen idee wat mijn smaak is. Ik ben volop bezig met plaatjes pinnen op Pinterest, om dan hopelijk een beetje een rode draad daarin te vinden :grin:.

1 like

Je kan eerst ook wat spullen via weggeefsites proberen, of tweedehands. Ik vind het zelf wel fijn om te kunnen zien / voelen hoe iets past in je woning. Dan kan je kijken naar bepaalde materialen of formaat tafel, etc., en op een later moment iets kopen dat echt naar je smaak is.

3 likes

Haha, ja, dat lijkt voorlopig de rode draad: een kleurig allegaartje.

4 likes

Dit gaat mijn kledingkamer/bureau worden. Er komen nog plinten die exact bij de vloer passen. De roze kleur is in het echt wel een stuk warmer, zoals hieronder bijstaat klopt de naam sunny peach dus wel haha.

Ik ga er een witte pax kast en eenstandaard wit lagkapten/alex bureau inzetten:

Ik weet nu echter absoluut niet wat voor stoel ik erbij zou willen. Weet niet of ik een gewone stoel wil of een bureaustoel. Ik ga het bureau enkel voor make up en administratie gebruiken, ik werk niet van thuis oid. Ik weet niet of er stoelen zijn die prima op laminaat of een tapijt kunnen? Zou liever niet zo’n plastic ding leggen. Qua kleur weet ik het ook niet goed, wel iets wat past bij deze kleuren dus geen contrast. Hebben jullie ideeĂ«n?

2 likes

Ik heb deze van Kwantum, ben ik wel tevreden over !

1 like

Ik zou een mooie velvet taupe kleurige stoel
Kiezen of een crĂšme teddy stoel, geen bureau stoel als je er toch niet werkt. Evt kan je een rond tapijt eronder leggen bijv

4 likes

Maar langzaam verzamelen/vervangen hoeft ook geen jaren te duren he, je kan dat alsnog zo snel doen als je wilt. Maar het is fijn om een basis te hebben die je eventueel kunt vervangen en laten groeien op het tempo dat het jou uitkomt, in plaats van in een keer een hele nieuwe inboedel te kopen van dingen die je niet bij elkaar in een ruimte hebt gezien, voor een ruimte waar je nog niet echt geleefd hebt.
En wat @buffel zei bedoelde ik eigenlijk met dat ik nooit bang ben dat het niet bij elkaar past.

3 likes

@Hinkje ik zou gewoon beginnen met de essentiele basis en dat aanvullen/bijwerken wanneer je het de tijd acht. Ik woon zelf nog thuis maar mag van mezelf jaarlijks één fatsoenlijk ding kopen en zo spaar ik nu al bij elkaar voor dingen die ik echt leuk vind (bed, bureaustoel, lampen, zeteltje, etc), als ik nu binnen de maand zou moeten verhuizen zou ik het zo goedkoop mogelijk bolwerken voor de reste en op dezelfde manier verder gaan

6 likes

ohh wat triest zeg
 vond dat zo’n leuke winkel! Je zou maar net een bank besteld hebben

Dit is ook echt zo sad, dat ze zelfs de inhoud van het keukentje in de winkel veilen :pleading_face:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/66275/19495244?pid=0

1 like

In je omgeving vragen wie nog spullen over heeft. Zo had ik binnen no time kastjes, tafels en wat al niet meer.

Niet voor jou dan voor toepassing maar het kan ook helpen om de dingen die je al hebt anders te bekijken. Een ladekast deed dienst als kledingkast en werd later een hobby kast. Een goede eettafelstoel was een bureaustoel en later weer een eettafelstoel. Een sierkasrje werd nachtkastje en toen weer in de woonkamer een sier geval.

4 likes

Ik ben ook van de “stap voor stap en een huis is nooit af”-brigade. Je hebt maar heel weinig nodig om te kunnen beginnen te leven en dan na te denken wat je leuk vindt, wat je waar wilt neerzetten, hoe het licht valt, hoeveel opbergruimte je nodig hebt, etc. Je kan best een paar weken je matras op de grond leggen als je nog geen bed hebt, je kunt best een tijdje kleren aan een kledingrek van 10 euro hangen tot je weet hoeveel kastruimte je wilt, je kunt een dienblad op een verhuisdoos zetten en dat als salontafel gebruiken, je kunt ook een paar weken aan een campingtafel eten. Maar ik vind het gewoon leuk om m’n tijd te nemen, rustig rond te kijken in kringloopwinkels / op marktplaats / andere winkels en zo op te bouwen, leuker dan op basis van een kleurenpalet of moodbord in 1 keer al die dingen op een bestelling te zetten en dan te stressen wat wanneer geleverd wordt. Moet wel je ding zijn, sommigen willen juist alles snel afvinken.

Boekenkasten zouden ook mijn prioriteit zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Ja hier had ik laatst een berichtje over geplaatst, de dag voordat ze mijn bestelling zouden leveren werd ik gebeld dat de winkels per direct gesloten waren. Ik zit nu dus ook elke dag die site in de gaten te houden om te zien of mijn meubel er op staat zodat ik hem alsnog kan kopen :sweat_smile:

Gelukkig had ik geen bank besteld maar een hocker dus ik ben niet super veel geld kwijt geraakt maar dat wat ik besteld had was wel alleen bij hun te krijgen

3 likes

Dat frame kan tegen alles, zou de planken dan vervangen door materiaal dat ook tegen water kan :slight_smile:

1 like

je kan bij de bouwmarkt waarschijnlijk gewoon iets van een volkern of ander watervast materiaal direct mee laten verzagen hoor!

4 likes

Ik heb naar aanleiding van jouw bericht direct een stellingkast besteld en ook zo boven onze wasmachine geĂŻnstalleerd. Briljant. Kunnen eindelijk onze airfryer kwijt en gewoon wat meer opbergruimte is altijd fijn. Thanks voor de inspiratie :heart_eyes:

3 likes

Denk dat die planken er inderdaad niet goed tegen gaan kunnen! Evt kun je ze opschuren en ergens mee lakken? Of is dat ook te veel klussen haha

4 likes

De veilingsite, bedoel je?

2 likes