Interieurtopic #3

Continuing the discussion from Interieurtopic #2 (Deel 1) - #5302 door Madam-Mikmak.

Previous discussions:

4 likes

@Fukaeri
Een kledingrek met wieltjes? En dan de andere kleding in bedlades/dozen onder het bed? Of in zwevende kasten, zoiets als dit: EKET Kastencombinatie voor wandmontage - wit/lichtgrijs/donkergrijs - IKEA

8 likes

@Fukaeri losse kleding rails en planken ophangen een optie ipv een kast? Of een kast in de gang?

1 like

@Fukaeri Ja maar dan wordt die kast heel kort denk ik? Ivm het schuine deel. De kamer is best lang, 5 meter dus ik zou dat maximaal proberen te benutten! Leuke puzzel

En als je geen kast kunt plaatsen maar andere opties, zou ik idd een kledingrek of opbergmanden nemen

@Fukaeri ik zou aan de muur links hangende kasten doen, zoals Eket of Platsa van Ikea, en dan misschien nog doorbouwen langs de bovenkant van de wand boven het bed. Daar kun je dan de wat minder veelgebruikte dingen in leggen (beddengoed, winterkleren, dat soort).



Zou je bed ook in de breedte passen, met het voeteneinde tegen de schuine muur? Dan kun je ook een lampje aan de kasten bevestigen en een open vakje naast het bed doen om je opladers enzo neer te leggen.

1 like

Zojuist mijn wandplank opgehangen! :raised_hands:t3:

34 likes

Wij gaan een aanbouw zetten. We hebben gekozen voor een donkergrijze steen (niet het allerdonkerst wat je vaak bij nieuwbouw ziet). Nu twijfelen we over de kleur van de kozijnen van de schuifpui en deur. Gebroken wit of toch een grijstint. De aanbouw staat op het zuiden en daarom willen we niet voor zwarte kozijnen gaan (ivm het mogelijk kunnen krimpen en uitzetten etc. door de hitte). De kozijnen van de rest vh huis zijn gebroken wit.

Ik ben benieuwd naar jullie mening/ideeën :smiley:

Wij hebben een donkere steen, ook nieuwbouw en op het zuiden, met (gebroken) witte kozijnen :relaxed:

4 likes

@Scorpiovibes wow wat fijn al je linkjes. Ik wil inderdaad nog een ander kleed, ook iets groter dan wat nu ligt, misschien is het dan inderdaad wel leuk om voor beige te gaan. Ga daar eens op orienteren!. Ben meteen gisteren als een malle naar de kwantum gesjeesd en soortgelijke kussens en dergelijke gekocht, en een leuk houten krukje zoals jij voorstelde @George . Vind dat idee van een kleurvlak bij de eettafel ook wel echt leuk staan, dus ik weet denk ik al wat het volgende projectje wordt na het behangen en de terra muur dit weekend haha.

@TanteBetje ja het behang is van de vorige bewoners nog, want we wisten nog niet zo goed wat leuk zou zijn ter vervanging. Bedoel je dat lichtgroene behang ipv het blauwe behang wat we nu gekocht hebben of juist erbij voor in de keuken alleen ter vervanging van het behang van de bewoners?

Thanks allemaal in ieder geval!

2 likes

Ja, als extra behangklus erbij, die groene op de plek van dat zwartige behang. Geeft wat licht en lucht. Maar kan natuurlijk ieder behang zijn. Maar die kleur groen is mooi voor die plek, past bij de keuken en de vloer, is makkelijk te combineren, etc. En omdat je dit behang al noemde en de donkere versie in de gang gaat gebruiken. Je noemde het doorkijkje naar de gang, die combinatie van hetzelfde behang, maar andere kleur kan leuk effect hebben.

2 likes

Ohh misschien is dat inderdaad ook wel erg leuk. Ik zat sowieso al te twijfelen tussen het groene en blauwe behang dus als dit behangen lukt ga ik denk ik nog even langs de gamma, dankje voor de tip!

2 likes

Wat een leuk idee om zo’n wandplank wat lager te hangen! Ziet er heel tof uit zo :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wij hebben ook een aanbouw met donkere stenen en gekozen voor kozijnen in dezelfde kleur als de rest van het huis. Kozijnen komen over 2 weken, maar met de witte stelkozijnen ziet het er al mooi uit, bij ons zit er ook een overkapping aan de aanbouw met grote openslaande deuren en daar zit nog een andere muur die er al zat dus daar in die hoek heb je oud en nieuw samen. Vonden dat met 2 kleuren kozijnen en 2 kleuren stenen te veel worden. Vensterbanken van de al bestaande ramen onder de aanbouw zijn nu ook vervangen om bij die vd aanbouw te matchen (en waren nog hele ouderwetse ook).

4 likes

Ik had ‘m al in mn vorige huis, maar hij is van VTwonen de eiken fotoplank van 170cm. Ik heb ‘m bij Basic Label besteld.

Ik heb er toen twee in de sale gekocht voor 25 p.s. geloof ik.

Ik heb al een paar keer tegen mijn man enzo gezegd dat ik de vloer van de huismuts zo mooi vind, maar dit was wel echt al tijd geleden. Gisteren gingen we voor een vloer kijken en wees ik opeens eentje aan en zei die verkoper; deze is van een influencer namelijk de huismuts :joy: hoe toevallig tussen honderden vloeren!

We willen een zwarte of bruine keuken laten maken, zoals dit een beetje

Welke vloer zou hier het beste bijpassen? De bank die we nemen wordt overigens een hele lichte grote loungebank.

1 like

Dank je wel! Dit is precies wat ik wilde horen :joy: het is inderdaad geen oud huis en de donkere is rond de 150euro per vierkante meter en de lichte rond de 80 euro. Je antwoord is echt top haha thanks

1 like

Hij is van laminaat en parket, het is een lamelvloer en is geschikt voor vloerverwarming.

Hoe die op de foto in de ruimte is vind ik zelf niet zo mooi maar komt ook vanwege de kleurencombinatie enzo. Hij heeft ook een beetje zwart wat echt mooi wordt bij je keuken!

2 likes

Ik ben trouwens ook op zoek naar een kleur voor de muren bij de lichte vloer… de keuken wordt bruin of zwart, de eettafel wsl ook zwart en de bank heel licht. Ik wil graag in het hele huis dezelfde kleur op de muur maar kom er nog niet helemaal uit. Sowieso een lichte kleur ook!

2 likes

Mushroom van Vestingh? Ik wil in ons nieuwe huis ook voor 1 kleur op alle muren gaan, en ik denk dat het deze kleur wordt bij ons. Wij hebben een zwarte keuken gekozen, zwarte eettafel, licht beige/zandkleurige band en een lichten eikenkleurige vloer.
We twijfelen ook nog over Ammonite van Farrow & Ball

1 like