Interieurtopic #3

Oh wat een mooie kleur stoel! Ik hou van een kleurrijk interieur en zou denk ik voor een complementaire kleur gaan. Dus een warme oranje tint of juist wat meer richting okergeel.

Link

https://nl.pinterest.com/pin/388928117829410645/

Link

Saca la brocha: Colores que serán tendencia en 2022 – The Deco Journal

Dit lijkt niet op jouw voorbeeld, maar even om te laten zien hoe mooi blauw en oranje bij elkaar passen.

Mocht je dat te fel vinden, dan kun je ook voor een wat meer gedempte kleur gaan. Je zou op Pinterest wat color schemes op kunnen zoeken. Zoiets bijvoorbeeld:

Oh en ik denk dat fuchsia er ook mooi bij past, maar dat is meteen wel weer heel fel haha. Misschien zo’n paars als deze bank.

Link

Predicted Design Trends for 2020 - Gordon's Window Décor -Home of EcoSmart Shades

10 likes

Dankjewel! Oker of oranje of misschien wel roze lijkt me ook mooi! Alleen op de muur vind ik in mijn kleine huis wat lastig🤔

4 likes

Ik weet het toch niet zo goed met niet tot het plafond verven, toch bang dat het ondanks goede tape mislukt. Ik wil het deel met kruis verven, dus tot aan de deur en daarboven (en aan de andere kant van de deur) dus niet. Heeft iemand hier dat ook en zo ja, mag ik daar een foto van zien? Ben bang dat dat er gek uit gaat zien

4 likes

Denk inderdaad dat het er vreemd uit gaat zien omdat je eerst de deur hebt en dan een stuk witte muur erboven. Kun je niet gewoon de hele wand doen dus boven de muur en dan verder? Zou t zelf niet zo ergens afkappen halverwege een wand waar een deur in zit

6 likes

Ah ja, dat kan ik me voorstellen. Misschien kun je een neutrale basiskleur kiezen en dan een gekleurd vak in één van die kleuren schilderen? Zoiets bijvoorbeeld:

4 likes

Ik heb iets vergelijkbaars gedaan. Ik zie wel dat jij een kleiner stuk gaat verven, maar misschien toch een beetje vergelijkbaar. Mijn keuken in mijn vorige huis zat in de woonkamer en ik had het geschilderd tot aan de hoge keukenkast. Achteraf was het misschien logischer om het stukje bij de kast nog mee te verven. Ik heb wel wat reacties gekregen van vrienden die het gek vonden, maar ik ben er altijd heel blij mee geweest. De keuken voelde zo als een afgebakend stukje. Hieronder de foto’s:

Samenvatting


8 likes

Heeft iemand wel eens behang gebruikt in de badkamer? En bleef dat goed zitten?

Lijkt mij heel leuk staan, maar ik lees op internet gemengde verhalen over soorten behang in combinatie met condens.

5 likes

Je hebt wel speciaal behang wat tegen vocht kan, dus zou daar ff onderzoek naar doen :blush:

2 likes

Oh die bovenste en die okergele vind ik ook wel een heel mooi idee inderdaad!
Super fijn dat je zo uitgebreide tips geeft! Ik vond erg weinig inspiratiemagazines/lookbooks

1 like

even een hele random vraag: waar is die rugtas van in de tweede foto? ziet er erg leuk en handig uit!

Bedankt voor de foto! Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek of storend

3 likes

Ja had ik inderdaad wel al het eea over gelezen, maar een andere behangwebsite schreef weer dat behang eigenlijk nooit tegen vocht/condens kan dus vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen :blush:

2 likes

Ik heb een ander soort hoekje maar wel met een stukje van de muur geverfd op de kamer van mijn kind.

Misschien zou je de linkerhelft van jouw foto niet tot het plafond, maar tot de hoogte van de deur kunnen verven, zodat de lijn wat meer doorloopt.

10 likes

Van myomy, de paperbag en dan de grootste rugzak versie. Echt een hele fijne tas!

2 likes

Ik hoorde van een blogger dat de meubels die al in elkaar zijn beter van kwaliteit zijn dan degenen die je zelf nog moet in elkaar steken. Ze zag daar een duidelijk verschil in.

4 likes

Oh bedankt, ook zeker goed om rekening mee te houden!

Ik zou een rand met een breedte gelijk aan de afstand tussen de deur en het plafond naast de deur wit laten. Dan is de deur ‘omrand’.

13 likes

Ohja slim!

1 like

Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag. We zijn op zoek naar houten witte jaloezieën voor in de keuken (straatkant huis). Nu is het een kiep/kantelraam en mogen we niet boren in het kozijn. Totale raambreedte is 130cm (155 hoog) en we dachten een goede gevonden te hebben, tot mijn vriend zei van “oh shit als ze helemaal naar boven getrokken zitten, moet het raam nog wel open kunnen” dus opgezocht en opgetrokken zijn deze 20cm dus dat is te lang. Ik heb voor m’n gevoel al 85 verschillende pagina’s bekeken en ben een beetje het spoor bijster.

5 likes

Klem jaloezieën of zo’n op maat gemaakt inzetraam

1 like