Interieurtopic #3

Dit is volgens mij de Gravure van Woood. Op sommige websites is ie wat goedkoper, misschien is dat nog een optie?

2 likes

Kent hier iemand een goed alternatief voor besta maar dan volledig uit hout? Of misschien in leuke kleuren? Mag wat duurder zijn. We vinden besta uiteindelijk niet zo mooi maar willen wel graag een lange lage (tv) kast van 4 meter ongeveer. Mag ook iets zijn wat je uit elementen zelf kunt samenstellen. Ik zag iets van Hk living maar dat was wel erg prijzig.

Wij hebben laminaat van Balterio over onze plavuizen gelegd. Mijn man had uitgezocht dat bij dat merk het warmteverlies nihil is. En in de winter hebben we idd gewoon een warme vloer/kamer.

1 like

Onze hoekbank is onlangs bezorgd. Onder elk element zit een lang wit lint. Weet iemand waar dit voor is? Ik dacht eerst misschien om de elementen nog extra stevig an elkaar vast te maken, maar de delen zitten al vast met een aantal haken en voor mijn gevoel zitten de linten op een onlogische plek voor dit doel.

Help!

Zelf maken of laten maken? Hier in de buurt zit een houtwinkel die ook meedenken over je ontwerp. Wij gaan met hun boekenkasten op maat maken. Duurder dan Ikea maar dan heb je wel precies wat je wil

@dubio Onze bank heeft dit ook, ik heb die linten volledig genegeerd en de bank staat nog overeind. Nooit over nagedacht dat die misschien een doel hebben haha.

1 like

560 +/- (als je de extra 10 procent korting meetelt)

Niet direct op voorraad wel te bestelllen (althans als ik het in mijn winkelmandje leg)

https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-350193118.aspx?qty=1&dim1=1&dim2=1&cartLineId=50692293&vendorId=0

Even uitverkocht maar ‘slechts’ 370

Boekenkasten | Maisons du Monde?

2 likes

@mercurysummer en @anon91169173

Al onwijs bedankt voor jullie hulp!

1 like

Mehhh ben al twee dagen bezig met schilderen, maar nu droogt de 2e laag kleur echt niet mooi… janken.

Dat is zo verdrietig hè, het kost al zoveel tijd en moeite

1 like

Ja ellende… ga over een uurtje beoordelen of ik het zo laat of een derde laag.

Wil gewoon ook graag opruimen en poetsen na 2 dagen maar helaas, nog effe wachten :sweat_smile:

1 like

Ennnnn de randjes zijn niet scherp, brb even in een hoekje huilen. Ik schilder de komende tijd niks meer.

Echt nog eens erover heen, anders heb je jaren spijt :sob::sob:

2 likes

Tape is er al af! Heb een halve muur/lambrisering geschilderd, dus kan nu niet even snel bijwerken. Komt nog!

Om mezelf nog even op te peppen: plinten heb ik rete strak getaped en de kleur is perfect :raised_hands:

2 likes

Nou dan is het belangrijkste tenminste wel goed!

Mijn ouders hebben 820p2 jaar geleden een belaald behang in de woonkamer geplakt, maar 1 deel boven het raam kwamen ze net n klein deel tekort. Dachten ze valt niet op. Was ineens dat behang nergens meer te krijgen toen ze zich eraan begonnen te storen, en inmiddels is het echt al 18 jaar later ofzo en ze balen echt regelmatig dat ze toen hebben bespaard.

Wat is jullie ervaring met een PVC vloer laten leggen? Is dit netjes gedaan? En moet je altijd van tevoren al betalen of zijn er ook bedrijven waar je na leggen moet betalen?

1 like

Niet in ons huidige huis, maar mijn ervaring is niet zo goed. Vlekte heel erg, mocht eigenlijk niet nat worden. Elke druppel water moet je met n doekje over, dus als bezoek bv handen ging wassen moest ik dat altijd in de gaten houden. Heel blij dat ik daar vanaf ben :grimacing:

2 likes

Wij hebben boven een pvcvloer laten leggen deze zomer en is keurig gedaan. Eerst egaliseren en gelegd en afgewerkt. Wij hebben na afloop de volledige factuur pas hoeven voldoen. Was een kleine lokale woon/slaapwinkel en die eigenaar kwam het ook zelf leggen met een medewerker.

Eind deze week komen ze in onze aanbouw de pvc-vloer doorleggen via een andere lokale woonwinkel die al in het huis beneden lag en ook die hoeven we pas na het leggen volledig te betalen. Wordt door iemand anders gelegd die het bedrijf daarvoor inhuurt. Geen idee nog naar het resultaat , maar de vloer die beneden al ligt is ook door hun verzorgd en keurig.

Wij hebben bij beiden een prijsafspraak gemaakt voor vloer + leggen en afwerking trouwens.

1 like

Wij hebben een aanbetaling gedaan en na het leggen het volledige bedrag pas betaald. Uiteindelijk ook plinten erbij gedaan. Het is echt supernetjes gelegd en we hadden het zelf nooit gekund. Ongeveer 55m2 in visgraat en ze hebben het in 1 dag gelegd. Dit gaat wel om plak pvc, je hebt ook klik pvc geloof ik?

1 like

Heb ik ja, en mij bevalt het prima. Ik doe geen moeite om elke druppel op te vegen en dan zie je inderdaad kringen, maar die poets ik ook weer weg als ik de vloer dweil. Dat stukje vloer ziet er wel iets donkerder uit dan de rest van het huis heb ik het idee. Maar ik heb ook totaal geen moeite met een ‘geleefd’ huis, heb bijv ook een hoop kringen op mijn houten tafel omdat ik te lui ben voor onderzetters.

1 like

Hangt heeeeel erg af van het type olie waarmee je het behandelt denk ik. Wij hadden in ons vorige huis een eiken vloer, behandeld met 2 componentenolie van Monocoat en daar heeft de hond op gekotst, kinderen op geknoeid, een plantenbak op gelekt en kaarsvet op gedruppeld maar toen we verhuisden waren er echt weinig serieuze vlekken te zien. Ik zou daarmee zeker een houten vloer in de keuken aandurven.

Schoonzus heeft een vergelijkbare vloer met een ander merk olie en zij loopt als een maniak de hele dag druppels op te vegen omdat het anders vlekken achterlaat.

1 like