Interieurtopic #3

Oh wat leuk! Ik keek regelmatig op je blog, ga eens even bijlezen en je volgen op insta :relaxed:

1 like

Mijn man is 2 meter en had dus ook een goed stevig bed nodig. Wij zijn voor een bed met lattenbodem van Beter Bed en M-line matrassen gegaan. De ombouw kraakt niet, maar vooral het matras is voor hem wel echt heel fijn. Geen rugklachten meer enzo.

Yay! Leuk! Wil er echt graag weer mee bezig!

Wij hebben een Swiss Sense en geen kraak te horen en ligt echt goddelijk. Denk dat je met een lattenbodem sowieso sneller hebt dat het kraakt dan met een boxspring.

Heeft iemand hier ervaring met een bank van het merk Zuiver? Ik heb een mooie gezien, maar wil ook graag wat langere termijn ervaringen lezen.

1 like

Zou ik ook doen, wij hebben echt uitgebreid advies gehad. Uiteindelijk wel wat gezeur ook, want er was iets kapot, maar echt nog nooit zulke topservice gehad qua regelen dat het gemaakt werd (aan zowel de telefoon, de mensen die het opnamen als degene die de boel kwam vervangen).

Het was wel echt een investering, maar een goed bed is wel echt belangrijk vind ik.

Nachtlampjes aan de muur hangen? Zou qua plek best logisch zijn denk ik ook? En dan heb je ieder een lampje voor als je wil lezen ofzo.

3 likes

Ja je hebt gewoon ledlampjes die je met stevig tape tegen de muur kan plakken, die gaan op batterij, werken prima

Voor diegenen met een schuifpui: hoe hebben jullie deze beveiligd en waarom hebben jullie gekozen voor deze type beveiliging?

Bij mij ouders ligt er een bezemstok ‘in de ‘rails’’ zodat niemand hem van buitenaf kan openschuiven. Als je hem zelf van binnen opent moet je de bezemstok er even uithalen.
Er zit ook nog een slotje op en het is dubbel glas.

2 likes

Heee hallo!
Hoe zouden jullie onderstaand ruimte inrichten? Ik twijfel over zithoek bij het raam of eettafel bij het raam.

De ramen zijn van muur tot muur, grond tot plafond.
Rood = deur die naar de hal leidt
Blauw = raam, op het zuid-oosten
Deur in blauw raam gaat naar het balkon.

Ik heb al een tafel van 1,60m met 4 stoelen. 1 ruime 3-zitter en een servieskast van 1,00x0,50.

Mag ik vragen welke jullie hebben? Wij zijn ook aan het oriënteren.

1 like

Ik zou je aanraden naar een goede beddenzaak te gaan. Als mede fors persoon: goedkoop is duurkoop. Vooral de lattenbodem is van belang als ook de matras. Ik zou zoiets nooit in een outlet/discountachtige winkel halen, tenzij het een outlet van een merk is oid.

2 likes

Wij hebben de 405, maar volgens mij zeggen die namen vooral wat over het uiterlijk van de bedden en minder over de soort matrassen/toppers die er op liggen. Ik zou echt naar een winkel gaan, je daar laten adviseren en proefliggen, want je slaaphouding/gewicht/wat je fijn vindt is zo verschillend per persoon. Mijn man en ik zijn ook beide fors, maar hij heeft z’n gewicht netjes verdeeld over het lichaam en ik heb het vooral op m’n bovenbenen/kont, dus vind een ander matras fijner.

Je hebt ook 90 dagen omruilgarantie van het matras als het niet goed is, maar dat is alleen als je het in de winkel koopt en advies hebt gehad (opzich logisch, want online weet je nooit precies wat het beste voor jou is).

1 like

Bij wat schaft de podcast is er een aflevering over keukenindeling. Daarbij hoorde ook een hashtag, moet je even op hun insta kijken maar daar deelden ‘gewone’ mensen hun keuken, vond ik ook fijn om te zien!

1 like

Hebben jullie dit zelf gemaakt of ergens besteld?

Waarom krijg je de gaten niet meer onzichtbaar gevuld? Misschien mis ik iets, maar muurvuller aanmaken, netjes vullen, eventueel licht opschuren en de plek met dezelfde wit tint weer overschilderen?

2 likes

Aha, maar dat moet wel te doen zijn hoor. Met normale muurvuller kan je het in laagjes doen. Je hebt ook grote gaten vuller, waarmee je in een keer tot een centimeter of 10 diep kan vullen

1 like

Wat een toffe ruimte! Ik zou het zo doen:
Zithoek bij het raam, eettafel aan de andere kant en servieskast naast de keuken.

3 likes

Wat hebben jullie op de overloop? Er hoeft niet perse een kast maar zal wel leuk zijn.

1 like