Interieurtopic #3

Ik ga misschien wel een rotan spiegel ophangen… of inderdaad een kleedje! Thanks voor de tips.

Zij hebben mooie radiatoren, ga ik zeker eens kijken! Je zou toch denken dat het wel vaker voorkomt een hele lange/brede radiator maar dat valt toch tegen

@quarterlife als ik geen radiator kan vinden wordt het waarschijnlijk zo’n paneelombouw inderdaad, maar met de huidige gasprijzen heb ik liever helemaal geen ombouw

Die ik bedoel is niet echt een ombouw! Dus het is een soort magneet en daardoor heb je geen tot minimaal warmteverlies. Het is niet zo’n soort houten kast om je radiator heen.

1 like

Zoiets bedoel je toch? Die bedoelde ik inderdaad, lijkt me echt perfect, maar ben ondanks hun beloftes toch een beetje huiverig voor warmteverlies, heb jij het zelf? Heb je het idee dat je iets merkt qua warmteverlies?

Ik heb zelf een radiatorombouw van sentimo. Hij is van metaal, dus de ombouw wordt zelf ook warm en straalt warmte uit. Ik heb niet het idee dat er warmte verloren gaat hierdoor. Ik vind ze wel vrij duur, ik heb €200 betaald voor een ombouw in de hal, en die radiator is niet heel groot.

2 likes

Ja precies, zoiets bedoel ik! Ik heb het zelf niet maar overweeg het wel omdat ik er online veel positieve dingen over las ook m.b.t. warmteverlies vergeleken met een houten ombouw.

2 likes

Iemand die ervaring heeft met het zelf bouwen van een kast om en suite deuren heen? Wij wilden dit eigenlijk laten doen, maar vinden 5000-8000 euro die we bij verschillende offertes hebben gekregen eigenlijk wat te duur…

1 like

Wij hebben vorig jaar met Black Friday deze ombouwen besteld met korting. Daar doet Sentimo dus aan mee, tip! Scheelt best wat geld!

4 likes

Hij hangt inmiddels en er zit een plexiglas dekseltje bij!

Hij was een stuk groter dan ik me voorgesteld had, maar hij hangt heel mooi boven de eettafel nu. :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Heeft iemand een tip voor een mooie warme kleur voor een huis op het noordwesten?

We hebben nu 1 muur met Early Dew en de rest 9010, alleen door de ligging van het huis en een uitbouw is het best donker binnen en daardoor oogt alles zo grauwig.
De vloer valt hier ook veel grijziger uit dan ik had bedacht (niet mijn foto, maar dit is de vloer):
afbeelding

Ik zoek eigenlijk 1 warme lichte tint (misschien een beetje beige/zandachtig?) voor alles wat nu 9010 is en 1 wat donkerdere, warme tint voor die Early Dew.

Of als iemand andere tips heeft om het wat minder grauw te krijgen binnen met een tuin op het noordwesten hoor ik het ook graag!

Terracottatint op 1 muur als eyecatcher? En dan afstylen met wat warmere zachtere kleuren? Goud, warme zandtinten (die dan bijv. op een andere muur weer terugkomt?), planten en die terracotta/andere accentkleur ook weer terug te laten komen?

3 likes

Leuk!! Ik zat ook aan terracotta te denken.
Onze bank is een beetje vaalgroen, dat kan prima bij elkaar toch?

Iemand nog tips voor mooie zand-/terracottakleuren? Dan ga ik denk ik wat testers bestellen.

1 like

Vandaag eindelijk een uurtje door woonmall Alexandrium gestruind, op zoek naar een eettafel + 6 stoelen. Maar vond het maar matig… Uiteindelijk wel wat gezien dus nu online maar verder gezocht. Kwam bij Kick uit, volgens mij hier ook weleens voorbij zien komen. Dus die binnenkort ook maar even in het echt bekijken, heeft iemand daar toevallig stoelen van en hoe blijft de kwaliteit?

@Ovenschaal wat een mooie kleur!

1 like

Ik heb stoelen van Kick, staan er nu een jaar en de kwaliteit is volgens mij wel goed. Hun service trouwens ook, ik ging de stoelen pas een paar maanden na bestellen in elkaar zetten en toen klopte één van de frames niet. Moeiteloos om kunnen ruilen.

4 likes

Ik heb ook stoelen van Kick. Ze staan nu een jaartje en blijven mooi. Nadeel vind ik wel dat je merkt dat de zitkwaliteit wat achteruit gaat. Maar daar moet ik bij zeggen dat ik mijn stoelen heel intensief gebruik door thuiswerken.

2 likes

Ik heb stoelen van kick. Vind ze best lekker zitten (beter dan de stoelen die ik hiervoor had). Wij hebben er 4 en gebruiken er 2, dus af en toe wissel ik ze om, zodat we niet de hele tijd op dezelfde stoelen zitten. Ik heb niet de illusie dat ze 10 jaar mee gaan, maar ze zijn ook niet zo duur vind ik, dus prijs kwaliteit verhouding ben ik tot nu toe tevreden mee.

2 likes

Oeeeh wat mooi!
Heel warm idd. Ik ga hier een tester van bestellen, thanks!!

1 like

“Blijven mooi” en “zitkwaliteit gaat achteruit” in één zin en met pas een jaar gebruik zou ik dus geen goede kwaliteit vinden… Als het geen 10 jaar meegaat vind ik het geen goede kwaliteit eigenlijk.

8 likes

Voor een stoel van 60€ per stuk - die van mij - verwacht ik ook niet dat ze 10 jaar meegaan. Hier staan ze nu 2 jaar en nog steeds mooi / goed.

2 likes

Hmm ik zou het echt idioot vinden om de 5 jaar ofzo nieuwe meubels te moeten kopen, en zó goedkoop vind ik 60 per stuk ook niet.

4 likes