Ik kwam laatst hier een alternatief tegen voor die bamboe tafellamp van de ikea, die nu niet meer geleverd kan worden. Weet iemand nog waar die dupe verkocht werd?
Amazon! Volgens mij had ik dat getipt.
Edit - dat was de Sinnerlig hanglamp, dus niet de tafellamp. Maar als je het Ikea plaatje zoekt met Google lens of de naam googelt van de lamp kom je waarschijnlijk een alternatief op Amazon/ergens anders tegen.
Ik heb deze en ben daar heel blij mee, misschien kun je de poten wat korter zagen?
Dat was een van de weinige waar we wel enthousiast over waren, toevallig dat je die tipt! Wij hebben geen Jysk in de buurt en lazen dat de kleur heel anders is dan op de website foto’s. Daarom hebben we 'm niet besteld. Zou jij misschien een foto willen delen (evt via DM) van de kleur?
Wat is ongeveer het budget? En moeten ze pootjes hebben of kunnen ze ook opgehangen worden aan de muur?
Ja ik zal morgen bij daglicht een foto maken
Max 200-250 euro voor twee nachtkastjes samen, en ophangen is zeker een optie! We hebben ook overwogen om twee dikke planken op maat te laten zagen maar vinden dat net iets te eenvoudig en missen dan de opbergruimte. Ik zat ook te kijken naar de Vestbjerg Zoey maar we willen geen wit en zwart, en twijfel of de houtkleur mooi matcht (misschien toch maar laten bezorgen en evt retour sturen…).
@Meka Thanks!
En ik plaats van een plank twee boxen aan de muur? Dus zeg van hout vierkanten maken.
Edit: Wandboxen | Action.com
Zo iets.
Lastig! Snap wel dat je ook wilt dat het hout matcht maar dat is denk wel lastig te vinden ja. Misschien dan juist een kastje van een heel ander materiaal zoals metaal? Bv de lage ronde van kartel? Die hebben ze ook in veel kleuren zoals beige of blauw.
Of bijvoorbeeld van die poefjes of kisten waar je dingen in op kunt bergen:
poefje tig kleuren:
Opberg of speelgoedkist.
Of een (metalen) opbergkoffer:
We hebben nog de perfecte poef op zolder staan die mooi matcht met het kastje dat ik nu gebruik, dus dat is iig alvast een mooie tijdelijke voor mijn vriend!
Thanks voor het meedenken voor alternatieve dingen als nachtkastje, en @ladybug @quarterlife ! Ik ga ook eens op zoek naar metalen bijzettafeltjes en als we echt niks vinden zelf maar zo’n vierkant in elkaar zetten/kopen en zelfde kleur als de muur schilderen. Ben weer helemaal geïnspireerd.
Misschien goudsbloem van histor? Hebben wij in de slaapkamer
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/histor-1364-Y-goudsbloem
Ik ben door al jullie berichten ook helemaal enthousiast geworden over skimming stone voor de muren van onze aanbouw! Ze zijn nu nog niet geverfd en dat duurt nog even (de muren in de aanbouw laten we verven, schilder heeft pas voorjaar tijd) maar merk nu al dat ik het te kil vind en er via de muren wat warmte toegevoegd mag worden, zeker icm de grijzige vloer (die al in de rest van het huis lag). Nu nog kijken of ik mijn man kan overtuigen van iets anders dan wit daar (in de woonkamer lukte het me wel en hebben we nu een mooie gele muur), maar ik heb nog even!
@Nefertiti wij hebben geen okergeel, maar ik vond het op basis van online plaatjes en foto’s in tijdschriften voor onze gele muur zo lastig, lastiger dan in het verleden met andere kleuren.
En dan deed ik met die flexa visualiser een kleur testen omdat mijn man het echt visueel moet zien, oogde dat weer anders dan de plaatjes op de site etc. Uiteindelijk heb ik bij de bouwmarkt heel veel papieren staaltjes gehaald van geeltinten (meerdere per kleur) en die op de muur geplakt op diverse plekken. Gedurende de dag en veranderende lichtinval konden we er al een hoop weghalen en de top 2 heb ik bij de Gamma laten mengen in zo’n tester van 100ml. Dan kun je ook al de finish kiezen die je wilt gaan gebruiken en echt goed het resultaat zien. Uiteindelijk is het de praxiskleur serengeti geworden. Voor jouw idee denk ik niet fel genoeg, maar wel een hele mooie warme kleur. Onze muur was trouwens grijsbeige-achtig en het dekte in 2 lagen. Met een witte ondergrond hadden we waarschijnlijk 3 lagen nodig gehad om de kleur goed te krijgen (volgens de dame in de winkel).
Oh wauw, prachtige kleur! Ik heb nu net een muur oud roze geverfd (zo mooi geworden ook!), maar nu wil ik dit voor een volgend huis.
@Feather, yess die lamp was het!
Thanks voor je reactie! Die prijs is indd niet mis
Onze wc is echt heel saai: witte tegels aan de muur (tot halverwege) en grijze tegels op de grond. Helaas was dit net nieuw geplaatst toen wij net in ons huis trokken dus nu zoek ik een andere manier om het op te vrolijken. Heeft iemand hier behang op hun wc hebben en zo ja, ook misschien met foto’s? Kan weinig wc foto’s vinden en heb moeite met inschatten hoe een staaltje in het geheel eruit ziet…
Ik vind deze heel mooi, maar ik kan hem niet vinden online. Is het van Gamma of toch een ander merk? Ik heb er wel eentje van Histor gevonden namelijk.