Interieurtopic #3

Heb je een bepaald budget in gedachte? :slight_smile:

1 like

In de woonkamer hebben wij een leeg/kaal stuk muur naast de deur van 125 cm (tot een buitenhoek/daarna gaat de muur dus het hoekje om). Ik wil iets met dit stukje muur, maar ik weet niet zo goed wat. Het liefst max 30-35 cm diep meubel omdat we vanuit de bank tegen de zijkant van het meubel aankijken. Ik had een mooie sidetable gezien van 100 cm, maar ergens ben ik bang dat dit te groot/uit verhouding oogt met het stuk muur. Jullie nog leuke andere ideeën voor een niet te diep meubel. Liever ook geen heel laag meubel (lager dan 70 cm), want dat vind ik er weer een beetje ielig en uit verhouding uitzien.

Ben benieuwd wat jullie op deze plek zouden zetten.

2 likes

Ik heb de rieten lamp van Ikea, groot dus echt een eye catcher maar wel sfeervol. Sinnerlig is dat, maar noet donkerbruin.

@dubio ik heb op zo’n plek een gouden bar cart met decoratie erop.

3 likes

Een mooie vitrinekast?

3 likes

Tegenover dit stuk muur komt al een halfdichte vitrinekast, dus dat is denk ik niet zo mooi. En is meestal ook wel 40 cm diep.

@Feather Helaas is mijn vriend niet zo van de trolly’s/serveerwagens :pensive:

1 like

Wij zijn laatst naar de showroom van deze winkel geweest. Was echt verrast door de inspiratie die ik er kreeg. Zo veel variatie. Misschien zit er iets voor je bij?

https://www.rietveldlicht.nl/binnenverlichting/hanglampen

2 likes

Mijne ook niet. Heb 'm besteld en ingericht en hij zag pas na de retour termijn dat 'ie er stond :grin:

4 likes

Ohja zie het!
Misschien een leuk wandkastje dan, iets met een spiegel?

Een plantenbak?

Een wandrek?

2 likes

Ja, in verband met de beperkte diepte dacht ik aan een sidetable met spiegel erboven, maar twijfel of 100 cm op 125 cm muur (naast die kant van de muur dan, aan de andere kant van de deur zit ook nog muur) niet wat te groot is, hoewel een sidetable natuurlijk wel heel luchtig is.

Wandrek zie ik nog niet zo voor me. Zo’n open vakkenkast is niet echt onze stijl.

Plantenbak zat ik wel aan te denken, misschien zo’n metalen plantenbak.

Ik wil eigenlijk voorbeelden zien van een meubel op zo’n plek. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Heb een beetje hulp of inspiratie nodig voor het inrichten van de babykamer. De 2 grootste meubels (kledingkast en commode) hebben we gekocht. De kledingkast willen we zo laten qua kleur en de commode dachten we misschien dezelfde kleur te verven maar ergens denk ik, Hmm beetje saai en standaard ofzo.

Ook willen we 1 muur nog een kleurtje geven, maar dan wel een beetje rustige en neutrale kleur. De commode komt tegen de muur te staan die een kleur krijgt. Iemand die mee wilt denken?

Foto’s kast en commode

6 likes

Ik zou de onderste kast zo laten of bijvoorbeeld dat binnenste vierkant in een groentint verven. Of wat mij ook wel leuk lijkt, stel je behangt de muur daarachter, dan het vierkant ook voorzien van dat behang.

1 like

Prachtige meubels! Je zou de commode denk ik wel nachtblauw/tegen antraciet aan kunnen schilderen. Als ik ooit een baby krijg wil ik eigenlijk precies ook dit, de commode hebben we zelfs al :joy:. Nu in gebruik als ladekast wel.

1 like

Behang vind ik ook leuk, maar het is geen egale muur en ben over 2,5 uitgerekend dus dat is helaas geen optie!
Thanks voor het meedenken, misschien inderdaad alleen dat vierkant verven.

1 like

Ik gooi je even op een andere idee maar, een gallery wall? Ik snap alleen de layout van je woonkamer niet dus ik weet niet hoe het zit, haha.

Met een bankje of manden eronder. Even wat ideeën in verschillende stijlen:

images-2

images

5 likes

ik zou het echt zonde vinden om de commode te verven, niet doen hoor.

10 likes

Qua kleur op de muur vind ik zelf de Flexa kleur van 2022 heel mooi. Dit is een soort ijsblauw maar als je die combineert met zacht roze is dit ook zo mooi voor een meisje​:heart::heart:

2 likes

Ik zou niet beide meubels verven. Vind de commode prachtig. Zou die voor een leuk printbehangetje of mooie kleur inderdaad voor de muur doen. Zou qua kleur een beetje rond zandtinten of iets lichtere tinten dan de kast gaan zitten. Dan heb je ook nog een beetje ton sur ton effect.

6 likes

Ik heb een soortgelijke kast laatst antraciet geverfd, zo mooi geworden! Let niet op de troep bovenop :flushed:

9 likes

We wilden graag coretec click pvc in Texas oak maar nu verkopen ze dat haast in geen winkel en de visgraat daarvan is te breed voor in onze keuken. Nu toch weer gekeken naar de forest en die is toch ook wel erg mooi. Morgen nog weer even kijken bij daglicht want het was nu al wel wat donker. Stoel is groen maar lijkt ook wel haast zwart zo

Vind laminaat voor boven wel erg lastig, als we dan iets meenemen vind ik t uiteindelijk vaak zo groenig lijken? Heeft iemand nog een tip?

1 like

Wij hebben een lang tv meubel en grote tv. Als opvulsel heb ik naast de tv wat kandelaren en fotolijstjes staan, maar het lijkt zo klein/prullerig/rommelig. Ik wil daarom er graag wat groots naast zetten. Iets wat meer tot zijn recht komt naast de TV. Alleen ik kom niet verder dan een bloempot met een plant of een vaas met bloemen.

Hebben jullie nog leuke ideeën voor ‘grote’ accessoires/elementen?