Interieurtopic #4

Hahaha van z’n oude spullen dan, nieuwe spullen zullen nog wel even door de commissie heen moeten :rofl:

Stom dat het draagvermogen niet wordt aangegeven van die van Hay!

Ik heb die kast van Hay, in de lage en hoge variant. Lage variant vol met spelletjes en hoge variant staat propvol met boeken (alsin: 2 rijen achter elkaar + nog liggen erbovenop) en ze geven na 3 jaar nog geen krimp! Dus draagvermogen is echt wel goed

Edit: ik lees online een maximaal draagvermogen van 15 kg per plank. Dus met een magnetron zal je dan wel moeten kijken of dat kan. Koffiezetapparaat en airfryer sowieso geen probleem

Hmm, dat zou inderdaad nog wel kunnen. Zou je een foto mogen/willen delen van hoe dat eruit ziet?

Ik ben over een week weer bij mijn ouders, dus kan dan wat foto’s voor je maken.

1 like

Kennen jullie nog leuke websites voor tuinmeubels in een beetje ‘Ibiza vibe’? Ik zoek een loungehoekbank van ongeveer 3 bij 2.5 meter voor in de overkapping, een tafel+6 stoelen en nog een bankje met 2 lounge stoelen. Heb wel een aantal leuke dingen bij Sklum gezien maar ben nog niet overtuigd. Heb ook weinig inspiratie

1 like

Graag, dankjewel!

De planken om een boekenwand mee te maken zijn er, en ik denk erover om ze rood te verven voordat ik ze ophang. Maar ik kan niet echt de juiste kleur rood vinden (weet ook nog niet wat ik wil haha). Heb de kleuren van farrow&ball bekeken en voel wel wat voor romesco en misschien copenhagen roof, tegelijkertijd zijn ze allebei misschien net die popping genoeg (:joy:). Bij little green vond ik atomic red maar dat vind ik dan misschien net té heftig.

Wat zijn nog meer verfmerken met mooie kleuren? Ik wil liever niet naar de bouwmarkt om naar 800 staaltjes te kijken want dan raak ik overweldigd. Voor de rest van het huis heb ik gewoon uit farrow and ball gekozen en dat beviel wel. Specifieke kleuren tips zijn ook welkom! Op de muur waar de planken komen zit slipper satin.

Dit is een inspiratieplaatje:
image
vind dit wel heel mooi maar het hoeft niet perse dezelfde tint te zijn, ik overweeg ook iets “feller”.

Edit: oké ik had geen zin om dagen te gaan twijfelen dus ik ben voor romesco van f&b gegaan voor m’n boekenwand in de woonkamer, en mazarine van little greene voor de twee planken in onze keuken


romesco


mazarine

20 likes

Echt mooi! Laat je zien wanneer het af is?

Ja, is goed!

3 likes

Wij hebben een bamboe loungeset van Leen Bakker, Tarifa heet hij geloof ik. Is wel een beetje zo’n Ibiza vibe denk ik.

Edit: deze is het

1 like

Heeft iemand een tip voor een mooi buiten kleed, die ook lang goed blijft? Het is voor bij de lounge set, die staat onder een overkapping, dus het ligt wel droog. Ik koop nu elk jaar iets nieuws, omdat t eind vd zomer echt zo lelijk is geworden!

Wat heb je nu dan steeds?
Ik heb heel veel buitenkleden gehad van polypropyleen, omdat ik steeds andere zag die ik leuker vond en ze goedkoop kon krijgen via mijn werk, niet omdat ze kapot gingen. Maar als je geweven polypropyleen hebt blijven ze naar mijn ervaring heel goed. Als je van die plastic dingen hebt die eruit zien als geweven plastic rietjes, die vergaan snel.

Dus wel zo:


Of

Ik heb zelf geen ervaring met Volero maar daar zijn er veel zie ik.

Niet zo:

4 likes

Deze vind ik super mooi, maar heb ik ooit al gekocht in een kleinere variant en het begon na een paar maanden al te rotten. Met veel moeite geld terug kunnen krijgen. Ik durf het dus niet opnieuw te kopen

1 like

Ik heb een bijzettafeltje, gemaakt van MDF, waar ik een beetje op uitgekeken ben. Nu bedacht ik me dat ik het zou kunnen lakken met een donkere lak. Ik heb alleen een keer eerder een kastje gebeitst maar dat was echt hout. Weet iemand of dat ook goed gaat bij MDF of fineer meubels?

Het is nu zo’n soort kleur en ik zou dan een donkere notenkleur willen:

Je zou dan een soort primer moeten gebruiken want het gaat niet hechten. En die primer is vaak een uni kleur dus dan mis je wel het “hout” effect als je het in een noten kleur lak doet. Ik denk dat de kans groot is dat het niet mooi wordt…

Ik weet niet meer precies wie, misschien jij @the.rebel.club die een tip had over een soort saliegroene kleur verf?

Ik denk dat ik gewoon nooit de groene kleur verf die ik zoek ga vinden. Ik ga vandaag weer wat testers kopen.

1 like

Ja ik heb Boulder Lichen!! Heb ook nog veel testers als je die voor verzendkosten van me wil overnemen?

2 likes

MDF is iets anders dan fineer. De eerste kun je prima verven zonder primer, de tweede heeft wel echt een primer nodig.

2 likes

Oh handig dit! Als @Jumpsuit de testers van Farrow and Ball niet hoeft (blue gray en vert de terre) dan wil ik ze wel overnemen :heart_eyes:
wij gaan voor een van de twee en in ons nieuwe huis i.c.m. Arte behang:

12 likes