Interieurtopic #4

De discussie wordt voortgezet vanaf Interieurtopic #3 - #5238.

Eerdere discussies:

9 likes

Even hier opnieuw, aangezien hij sloot met m’n vraag:

Ik heb nu 2 swatches op m’n muur zitten van het kleine kamertje dat we als inloopkast gebruiken en kom er niet helemaal uit. Heb Classic car van Flexa, maar die vind ik te warm en ig ps-1171 van karwei nu getest en die vind ik perfect qua ondertoon (beetje grijzig in het groen, mooi koel), maar nét iets te donker voor de kleine ruimte.
Iemand nog een goede suggestie?
123

1 like

Farrow & ball green smoke is wat lichter en zo wat grijziger!

1 like

Mooie kleur, maar niet helemaal wat ik zoek. Dat vind ik wel gelijk erg licht en olijfgroen. 1171 is eigenlijk perfect, maar in de kamer is hij bijna zwart, dus eigenlijk zoek ik die maar gewoon met een tint lichter zonder gelijk olijfgroen te zijn, denk ik?

Ik kom nu Benjamin Moore Essex green tegen, die vind ik op foto’s van kamers prachtig, maar op swatches lijkt ie net zo donker als de 2 die ik al heb geprobeerd. Ik ga maar even kijken of ik daar ergens een proef van kan krijgen om in de kamer te testen.
HC-188
Op dit plaatje lijkt hij zelfs donkerder. Pff

1 like

Histor quiet clearing? Misschien niet koel genoeg.

Een van deze?


2 likes

Heeft iemand de Rocco fauteuil van Woood? Of heeft daar weleens opgezeten? Ik ben opzoek naar een lekker zittende fauteuil voor in mijn hoekje bij het raam. Dus zo eentje waar je lekker een boek op kan lezen, als iemand begrijpt wat ik bedoel. Maar deze is niet in een winkel bij mij in de buurt.

Maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik wil. Ik weet wel dat het meer een ‘knusse’ stoel moet zijn, dus met armleuningen, maar dan weer niet van hout, riet of bamboo. Het liefst ook niet van suède, want mijn bank (die ergens anders staat) is al van suède. Maar als de stoel echt leuk is, dan is suède prima.

Dit is een beetje waar ik naar opzoek ben en wat ik niet wil, de kleuren zijn wat random en maken me niet veel uit.

Samenvatting


4 likes

F&B studio green? Al is die ook wel erg donker ben ik bang.

4 likes

Factory Green? Die heb ik ooit in de slaapkamer gehad.

1 like

Ik weet niet wat de stoelen in je voorbeeld kosten, maar ik heb deze en ben er al een aantal jaar heel blij mee!

3 likes

@punaise bij deze foto’s, heb het gordijn omhoog gedaan want dan zie je het het beste denk ik.

Samenvatting




Zoals je op de laatste foto ziet gaat het raam op kiepstand gewoon volledig open, raakt boven echt nét het gordijn niet. Op draaistand kan het niet volledig open, dan zou je het gordijn moeten verwijderen maar dit is de voorkant dus zou ook niet weten waarom ik het raam hier langere tijd op draaistand open wil.

2 likes

Ik heb een bank gekocht van 360 cm lang en ik wil daar heel graag dit vloerkleed bij:

Maar welke maat moet ik dan hebben? Of zit er sowieso geen goede maat tussen? (Dan ga ik echt huilen)

3 likes

Ik vind zelf dat het kleed wel iets groter moet zijn in de breedte, dus dan zou de grootste te klein zijn.

Ik heb dezelfde afmeting bank gekocht en ga nu een ronde van 250 proberen, anders een vloerkleed op maat laten maken van tapijt

2 likes

Shit ja, was er al een beetje bang voor. Dus dan zou ik opzoek moeten naar iets van 400cm?

Of zou met de grootste de opstelling van onder in het midden nog kunnen?

3 likes

Hangt ervan af wat je wilt, zulke
Plaatjes zijn te Googlen

Haha ja je was me net voor. Dus dan dat plaatje linksonder zou wel kunnen? Dit soort dingen inschatten is echt niet mijn sterkste kant sorry :sob:

Ja ik denk dat iets kleiner kan als wel de hele bank er in de diepte dan op staat. Misschien handig het kleed te bestellen als de bank er is, dan kan je hem evt terug sturen

8 likes

Kun je misschien met grote handdoeken de afmeting van het kleed namaken onder de bank? Zo kun je iets beter visualiseren of het wel of niet te groot is!

5 likes

Dankjewel voor de foto’s! Ik denk dat zo’n soort constructie bij ons ook zou moeten passen dus dit is een fijne tip om mee te nemen :blush:

1 like

Ik twijfel heel erg tussen de vorm van de quooker, wat vinden jullie mooier? De keukenboer vond de square mooier passen bij de keuken, maar volgens mij zou dat niet echt uitmaken.

5 likes