Interieurtopic

Ah dat is goed om te horen! Misschien dat ik binnenkort eens langs ga bij home stock want ik vind hem er op de foto echt heel leuk uit zien.

Staan jullie eetkamer stoelen in dezelfde ruimte als de bank? Want ik vraag me dus af wat voor stoelen leuk staan bij zo’n fluwelen bank.

Weet niet of de foto toevoegen lukt? Maar ik had deze stoelen al in m’n vorige huis en we hebben er samen 3 bijgekocht. Weet niet of ik ze per se nu ook erbij had uitgezocht maar ik hou wel van kleur. Bank staat tegen een oranje muur bijvoorbeeld.

5 likes

Ja ik! Bij twee zaken, één voornamelijk voor de indeling en grote meubels. Bij de ander voor de kleuren op de meur, type behang, accessoires etc. Beide gratis trouwens. Als alles staat schakelen we dat laatste bedrijf waarschijnlijk weer in voor de afstyling.

1 like

Lijkt me inderdaad wel moeilijk om het warm aan te kleden. Ik denk dat als je het meer bohemian wilt aankleden dat je vooral met veel texturen gaat moeten werken. Bijvoorbeeld hout, riet, linnen,… en veel planten in bohemian potten/manden gaat natuurlijk ook helpen!

1 like

Ik denk dat een naturel kleurig sisal kleed wel heel mooi is op dat grijs! En dan de rest ook aankleden met hout en warme tinten.

8 likes

Mooi interieur! Ik hou ook van kleur :smile:. Mag ik vragen waar je lampen boven de eettafel vandaan komen? Heel tof!

1 like

Het zijn de Flowerpot lampen, even goed kijken waar je ze besteld want ze schelen soms nogal in prijs. Wij hebben er Philips Hue lampen in gedaan zodat we de kleur kunnen aanpassen, echt heel fijn.

1 like

Sinds ik Sabine Marcelis heb ‘ontdekt’ ben ik echt mega fan. Candy cubes, Voie lights, I want it all. En ik ben ook fan van die man die het schilderij van de huismuts heeft gemaakt. Maar het is allemaal zo duur. Gewoon minimaal 3.000 euro ben je kwijt aan zo’n stuk.

Ooit komt het tot het moment dat ik een kunstwerk van hen ga kopen. Tot die tijd: iemand die toevallig mooie knock-off’s kent? Of kunstenaars in deze stijl die nog niet zo duur zijn?

Ik heb hier al vaker advies gevraagd en omdat het toen hielp om de basis van onze woonkamer te kiezen kom ik nog eens om advies vragen. We hebben onze meubels binnen maar nog nauwelijks decoratie in huis dus alles is zo kaal maar ik weet niet waar ik decoratie zou toevoegen of wat dan?

Foto’s woonkamer

Normaal staat dat scherm en alle zooi a laptops niet op de eettafel natuurlijk maar nu dus even tijdelijk wel elke werkdag van 8-16.30. Ik vind het best lastig omdat we veel ramen hebben en ik het gevoel heb die ruimte al te verliezen voor gezelligheid. We kunnen niet echt meer schuiven met de meubels behalve de stalamp tussen de tafel en ramen in maar kunnen wel dingen toevoegen, ophangen of verven. Heeft iemand tips hoe ik van deze woonkamer naar iets gezelligers kan gaan?

2 likes

Oke op basis van de reacties. Welke vinden jullie hiervan het mooist?
Lina

Britt

• Lina
  • Britt
  • Iets anders, namelijk…

0 stemmers

Plantjes! Dat maakt het vaak al veel gezelliger!

4 likes

Sowieso planten, ik mis groen!
En ik zou waar nu die vier lijsten hangen of uitbreiden (de geliefde gallery wall) of die ergens anders hangen (boven de stalamp?) en dan boven de bank iets groots

@Pippi en waar zouden jullie bijvoorbeeld planten zetten? Ik zit zelf te denken bij de hoek waar die twee ramen samen komen een grote plant te doen en misschien juist boven de stalamp een plankje met 2/3 plantjes?

We willen de gallery wall wel uit breiden naar de hele muur maar die schilderen zijn behoorlijk prijzig die we nu hebben dus moet even door sparen daarvoor, dus denk dat ik die daar wel wil laten hangen

Volgende week komt onze nieuwe bank, de Theo van Moome. Zo zin in!! Onze oude bank is net opgehaald, rare lege kamer nu!

1 like

Ja die hoek waar dit twee ramen samen komen idd! Daar kan je een mooie grote plant neerzetten. Eventueel rechts naar de tv kan ook wel een plant (misschien op een krukje ofzo?) En inderdaad een plankje met wat plantjes is ook leuk!

1 like

In die hoek is inderdaad leuk denk ik. Ik zou ook naast de bank (aan de raamkant), op de salontafel en boven de tv wat neerzetten. En de muur naast de keuken bij het raam, daar kun je bijvoorbeeld een plank met verse kruiden maken! Boven de stalamp zou ik dan juist net weer geen plant(en) doen, maar kan niet zo goed uitleggen waarom… Wel heel toffe lamp trouwens!

@Pippi Oja een plank met kruiden is wel heel tof! Die gaat er komen en dan sowieso een grote plant in de hoek met ramen! Nu nog even oriënteren op twee kleinere plantjes voor op de
de salontafel en naast de tv. Dankjulliewel :blush:

2 likes

Naast je keukenblok bij het raam kan denk ik ook nog een mooie grote plant!

Ik zou trouwens wel echt goed nagaan welke planten je koopt, aangezien je zo te zien veel daglicht hebt. Schijnt de zon daar overdag veel naar binnen? Dat is namelijk zeker een factor om rekening mee te houden, veel planten houden niet van direct zonlicht.

1 like

Ohja daar kunnen we misschien ook wel wat kwijt ja!

Goede tip ook om rekening mee te houden, maar we hebben na een uur of 12 geen zon meer binnen door de gebouwen om ons heen, wel veel licht door groteramen.

1 like

@August britt zand vind ik heeel mooi!

@Harrrie inderdaad planten! Je schrijft dat schuiven met meubels niet kan, past het echt niet om de eettafel een kwartslag te draaien, dus haaks op het raam? Zou gezellig zijn met tegenover elkaar kunnen zitten denk ik. Je zou op meerdere plekken plankjes kunnen hangen om plantjes en boeken op te zetten.

2 likes