Je moet kiezen-topic (Deel 1)

Ja ik vind deze dus echt zo moeilijk, maarja zaterdag is er ook markt.
Maar ik denk dat als ik donderdag vrij zou hebben ik helemaal niet weer zou willen werken op vrijdag en het verpest mn slaapritme wel als de dag niet aansluit op het weekend.

2 likes

Ja woensdag lijkt me bij 5 gelijke dagen wel lekker. Voor de klas is de woensdag zo’n chille dag dat ik die echt niet op zou willen geven. Hoef om de week op woensdag maar 40 minuten les te geven vanwege alle andere activiteiten.

3 likes

Vind die bank juist echt geniaal

1 like

Ik vind die bank echt eng.

6 likes

@Insouciance ik hoorde een keer: als je op maandag vrij bent heb je een lang weekend, ben je op vrijdag vrij heb je een korte werkweek.
:joy:

3 likes

Ik zou er niet op durven zitten

Geen zin om iedereen te taggen, maar thanks voor de antwoorden! Ik wil naar 36 uur, dus 4 om 5 dagen werken en ik vind het dus erg lastig om te bepalen welke dag ik vrij zou willen. Ik neig nu naar maandag of woensdag, omdat wij vrijdag de vrijmibo hebben en ik die echt heel gezellig vind en vrijdag ook niet zo erg vind om te werken.

1 like

Wat maakt voor jou het verschil tussen maandag en woensdag? Ik zou zelf graag op maandag vrij zijn om bovenstaande redenen.

Ik zou ook voor dinsdag kiezen, want ik heb altijd het idee dat deze dag - naast maandag - het rustigst is (op straat, in winkels) en op maandag zijn veel dingen pas laat open.
En met maandag of vrijdag vrij heb je inderdaad alsnog een werkweek van vier dagen. Ik vind de vierde dag vaak het lastigst, heb dan alweer minder zin om te werken.

Overigens werk ik zelf onregelmatig dus dit is voor mij totaal niet aan de orde :’) (Maar ben nu wel vrij op mijn ideale dinsdag heuj.)

1 like

Maandag lijkt me chill omdat het aan het weekend vast zit, dus dan heb je een lang weekend en is handig bij utijes plannen dat je die dag alvast vrij hebt. Qua winkelen maakt het me niet uit.
Woensdag lijkt me chill omdat het dan lekker je week breekt. Ervoor en erna maar twee dagen werken, dat lijkt me wel een fijn ritme.

Ik neig meer naar maandag, omdat ik graag wel eens meer zou willen bijkomen van een weekend. Ook heb ik het idee dat je met een woensdag wel meer gelimiteerd wordt in hoe laat je op kan blijven de dag ervoor (terwijl je de dinsdag natuurlijk zo laat kan opblijven als je wil).

1 like

Ik ben op woensdag vrij en vind het ideaal. Ik werk na het weekend maar 2 dagen en dan heb ik alweer vrij en na woensdag hoef ik nog maar 2 dagen tot het weekend. De weken gaan echt heel snel daardoor.

5 likes

Je wordt gedwongen een van deze kapsels te nemen. Welk kapsel kies jij?
1
image !
2image
3

4image
5

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

0 stemmers

Hahaha, ik kan niet kiezen!

3 likes

Haha ja ik vond het zelf ook wel lastig. Dacht eerst 5, want dan met een hoedje ofzo ziet dat er nog best ok uit. Maar 2 en 3 kan je misschien nog wat anders stijlen haha

2 likes

Maar je mag helemaal geen hoedje dragen

2 likes

Ja daar zit wat in, verpest een beetje het dilemma. Dan blijft ik toch bij mijn keuze voor 3 :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Je moet een paper schrijven. Welk onderwerp kies je?

• De invloed van wifi op de voortplantingsdrang van boomkikkers.
  • Sekse-ongelijkheid onder krekels en de invloed daarvan op hun vermogen om te kunnen tjirpen.
  • Het aanpassingsvermogen van de behaarde bijenwolf (een wesp) door gentrificatie.
  • De naamsbekendheid van de blauwbandspanner (een vlinder) vergroten door middel van groene guerrilla marketingtechnieken.

0 stemmers

Ik denk ergens dat het aanpassingsvermogen van dieren bij gentrificatie nog ergens een echt onderzoek zou kunnen zijn. Verandering van leefomgeving onderzoeken en zo

1 like
  • Wanneer er ergens een trein is of langsraast moet je altijd de eerste beste persoon zo vastpakken dat er een polonaise ontstaat en “Kedeng Kedeng…”, het couplet van dat nummer van Guus Meeuwis tweemaal achter elkaar meebrullen.
  • Wanneer ergens een bus staat en/of je passeert moet je de eerste twee coupletten van "De wielen van de bus gaan rond en rond. Rond en rond, rond en rond " overdreven zingen en articuleren als een bassisschooljuf die te ver is doorgeslagen inclusief handgebaren. Wanneer je dit doet benader je volwassenen alsof je ze dit liedje nog moet leren.

0 stemmers

2 likes

Woon niet in de buurt van een trein, haha. Makkelijke keuze! :joy:

2 likes