Jouw domste / genantste fout of blunder op werk

Iemand blij verteld dat hij een verblijfsvergunning had gekregen. Bleek het alleen te gaan om het neefje dat aan die persoon was gekoppeld. Echt heel naar.

Oeffff die is wel heel erg :pensive:

Ai die is wel pijnlijk inderdaad! Is het uiteindelijk wel goed afgelopen?

Om dubbelposten te voorkomen: heb vanochtend op mijn werk een deur keihard open getrokken tegen mijn eigen hoofd aan. Mijn collega’s schrokken ervan en hebben de hele dag gevraagd of het nog wel ging. Komt denk ik door de bult en blauwe plek midden op mijn voorhoofd.

Ik heb wel eens een hete tas thee over mijn laptop van het werk omgestoten (dure macbook dan nog). Hij heeft het uiteraard niet overleefd.

Ja gelukkig wel, maar wel echt heel rot. Was ook een familiesituatie die niet eerder was voorgekomen.

Ik vind het echt knap dat je dit deelt. Ik had hier eerst ook een erge biecht staan maar die had ik toen toch maar weg gehaald omdat ik het te erg vond in vergelijking met: ‘Ik struikelde op mijn werk.’
Nu durf ik hem wel weer te delen:

Ik heb ooit de verkeerde persoon een brief gestuurd met ‘u krijgt een erfenis van tienduizenden euro’s’.

Ook al is het totaal niet vergelijkbaar, ik kan me zo indenken hoe je je moet voelen.

Fijn dat ik je over de streep heb kunnen halen om een echte biecht te doen. Ik snap je gevoel! En weetje, zo’n grote fout maak je echt maar eenmalig. Daarna controleer je alles 10x voordat je dat soort nieuws geeft.

Ja dat zijn echt nare dingen. Ik heb ook weleens tegen een client gezegd dat ze aanspraak kon maken op een bepaalde regeling wat voor haar heel voordelig zou zijn omdat ze onder de armoedegrens leefde met minderjarige kinderen en toen moest ik haar later vertellen dat het toch niet zo was. Heel pijnlijk.

Iets genants was dat ik een tijdje terug bij iemand op huisbezoek was van een andere cultuur. Ik moest daar m’n schoenen uit doen en daar had ik even niet op gerekend. Ik had dr. martens aan en had een driedubbele knoop erin omdat de veters telkens losgaan. Dus ik wilde snel die schoenen uit doen en toen kreeg ik de veters niet los? Ik begon ook echt te zweten omdat het zo lang duurde en ondertussen stond iedereen (waren nog meer collega’s) al op z’n sokken op mij te wachten en te kijken. Ik zat er ook zo hard aan te trekken dat het nog strakker ging zitten dat ik bijna in staat was om de veters door te knippen. Voor mijn gevoel heeft het wel een half uur geduurd en uiteindelijk heeft een collega geholpen met mijn schoenen uit doen en heb ik de rest van de afspraak met een knalrood hoofd op de bank gezeten en kon ik niks meer uitbrengen van schaamte😭

@Flamoes toen ik nog in de schuldhulpverlening werkte heb ik een gezin verteld dat ze schuldenvrij waren. Na 3 jaar was alles afgesloten, traject goed doorlopen etc etc.

Half jaar later bleek het niet zo te zijn. Kwam er een oude lening naar boven die destijds niet mee was gegaan in de minnelijke regeling. Ze hebben ons (best terecht) aansprakelijk gesteld en het is uiteindelijk goed gekomen. Heb me nog nooit zo kut gevoeld en heb er ook ontslag om willen nemen. Mijn werkgever ging hier niet mee akkoord. Heb toen een jaar lang geweigerd schuldregelingen op te zetten.

(Svp niet quoten)

Woh dit lijkt me zo kut. Ook wat @Bordeaux en @Flamoes vertellen. Maar over schuldhulpverlening zag ik laatst een docu en toen bleek ook hoe moeilijk het is überhaupt een overzicht te krijgen van welke schulden je nou allemaal hebt. Die guy was heel de tijd allerlei instanties aan het bellen en hij had een maatschappelijk werker die volgens mij ook dacht wtf. Uiteindelijk dacht die jongen alles afbetaald te hebben en toen kwam er ineens weer wat anders naar boven, volgens mij kwam hij erachter doordat er ineens weer beslag op z’n salaris werd gelegd. Bleek er nog meer te zijn wat hij had moeten aflossen. Misschien voel je je beter als je hem kijkt. Dit is de link mocht je hem willen zien: https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2019/maart/lost-boys-5-jaar-later.html

Edit: oja ik heb je niet gequote maar de inhoud is nu wel herleidbaar. Ik kan het wel weghalen als je het hebt gelezen?

Klopt zeker hoor! Maar daarom is bepaalde voorzichtigheid en ‘onder voorbehoud’ ook altijd wel nodig. Maar ik had gewoon echt een steek laten vallen in mijn infovoorziening naar de client toe… En je voelt je zoooo rot :sob:.

Mbt quote; zo is prima hoor! Meer dat ik evt zelf nog mijn oorspronkelijke bericht kan verwijderen als ik dat wil :sweat_smile:

:sob::sob: ik ben zo dom dronken he.

Ik had net mijn feestje en ik wilde op het einde laten zien hoe ik mijn kat een pilletje in haar mondje duwde, maar die ging natuurlijk spartelen en nu heb ik een ladder in mijn panty van €17 die ik drie keer gedragen heb :sob::sob::sob::sob::sob:

Had je een feestje op je werk? :joy:

:joy: ladder in mijn panty was dus niet mijn enige fout, haha