Jouw domste / genantste fout of blunder op werk

Ik ook! En het was een officiële controle maar ze hebben uiteindelijk geen waarschuwing gekregen omdat ik helemaal van de leg was erdoor, moest daarna ook op gesprek met de manager. En toen ik thuiskwam heeeeel hard gejankt bij m’n moeder, vond het zo erg haha. Het is ook super lastig inschatten soms.

Soort van geruststellend dat ik niet de enige was bij wie dit is gebeurd. Ik weet niet meer of het een officiële of onderlinge oid was. Ik moest toen ook op een gesprekje met de teamleider en volgens mij zat ik daar toen al bijna te janken haha, maar over ontslag is niet gesproken toen, maar wel goed duidelijk gemaakt dat ik er vanaf toen echt goed op moest gaan letten.

Eigenlijk heb je met werken bij de supermarkt op die manier al best veel ‘verantwoordelijkheid’ in combinatie met de hoogte van het loon en leeftijd.

2 likes

In mijn tijd kocht je alcohol vanaf 16 jaar dus was het niet zo’n issue.
Werk nu weer in een supermarkt en wij leren alle medewerkers om altijd om id kaart te vragen.
Doet een klant moeilijk? Meteen leidinggevende roepen.
Ze hoeven bij mij niet zelf die discussie aan te gaan.
Heb een vrouw aan het werk die gewoon niemand controleert en door haar halen we de keuring dus niet.
Zijn ook al meerdere gesprekken over geweest en minimaal 1x per week zeggen we nog ; vraag klanten om hun legitimatiebewijs.
Doet er niks mee. De volgende keer als ze zakt nemen we afscheid van haar.

5 likes

Heb die controles een tijdje voor appie en later ook gall & gall gedaan toen ik bij de appie werkte. Was wel echt chillste manier om geld te verdienen. Bij de gall deed ik ook gelijk controle van klantvriendelijkheid en 1 jongen heeft toen echt dik op z’n kop gehad omdat ie op zn telefoon zat terwijl ik als enige in de winkel stond. Moest ze ook steeds alles laten inpakken enz, was echt top!

3 likes

Oeh deed je dat vanuit de appie zelf, of echt vanuit een bedrijf?

3 likes

Als je dit soort dingen leuk vind kun je ook Roamler gaan doen! Dat is niet met alcohol checken (heb ik tenminste nooit gedaan) maar wel dingen in winkels/restaurants checken als in: voorraden, of de reclame er hangt, of het juiste merk mayonaise op tafel staat etc. Ze hadden destijds een wachtlijst, maar ik heb er toen ik eenmaal toegelaten was best wat geld mee verdiend!

4 likes

Via sec.retvi.ew kan dat ook! Ik zie best vaak alcoholcontrole voor de spar bijvoorbeeld, maar ben te oud dus mag die opdrachten niet doen. Meestal krijg je daar een ruim bedrag om een aankoop van te doen. Had bv gisteren als opdracht iets kopen van de bakkerijafdeling bij ap to go, en kreeg een budget van 10e. Best chill :slight_smile: als je wil aanmelden en er een wachtlijst is, stuur me dan dm want ik kan mensen uitnodigen.

4 likes

Vanuit appie zelf! Was toen 17 en werkte er fulltime in mn tussenjaar dus had alle tijd

3 likes

@crazyplantlady @Bertie ik was dit soort platformen helemaal vergeten! Vonden jullie het de moeite waard? Misschien dat ik het weer eens een kans ga geven

1 like

Ja, ik vind het best leuk. Maar vooral om af en toe iets ‘gratis’ te kunnen doen of kopen ipv dat je dikke knaken krijgt voor iets, zoals bij roa.mler volgens mij wel is. Bv gratis naar de kapper of appie of kleren kopen bij een bepaalde winkel, best leuk.

2 likes

Oh dat is wel tof! Zou ik een uitnodiging van je mogen? Ben nu wel heel benieuwd!

@crazyplantlady

Hoe zit het met dit soort bijverdiensten en de belasting? Ik heb echt geen idee verder en waarschijnlijk is het nihil, maar moet je dit ook ergens aangeven? Het lijkt mij echt wel leuk om te doen namelijk!

Zou je mij misschien ook een uitnodiging willen sturen? Ben benieuwd.

Ohja, ik ben ook een tijd mystery shopper geweest. Dan moest ik naar winkels gaan en advies vragen en dan beoordelen hoe ze reageerden. Of vragen of ik ergens naar het toilet mocht (terwijl ze geen zichtbaar klantentoilet hadden bv.) en kijken of ze het toelieten. Ik voelde me altijd zo’n undercover agent, haha. Maar je moest soms echt op heel veel dingen letten (je kreeg een vragenlijst, maar je kon uiteraard niet zichtbaar dingen staan noteren), dus het was soms nog lastig om geen dingen te vergeten. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik de eindeloze vragenlijsten beu werd.

Moet je denk ik gewoon aangeven! Heb ik zelf nooit gedaan want ik deed het tijdens m’n studententijd en het was niet zó veel haha, maar in principe moet je het denk ik als extra inkomsten opgeven.

Was ook best vaak dat je dingen moest kopen die je dan gratis kreeg (broden, dingen van de supermarkt, gratis drankje in een bar, etc)

1 like

Het is echt nihil hoor, tenminste, als je gewoon werkt en dus niet altijd kan, en ook geen zin of mogelijkheid hebt om wat verder te reizen. Ik geef dat niet op, maar misschien is dat fout van mij. Heb vorig jaar voor 60e wat gekregen en het jaar daarvoor voor 130e, dus echt veel is het niet. Maar ik kan dus ook niet altijd en doe alleen dingen waar ik echt zin in heb.

@soarin @hakunamatata @anon44204370 stuur even een pb met het emailadres dat je wil gebruiken, dat moet ik invullen.

2 likes