Kampeertopic

Ik weet niet wat ik doe in het kampeer topic maar ik vind dit echt super grappig hahahah
Morgen update aub!!

16 likes

Buurvrouw @Indigo is gearriveerd :joy::blush:

51 likes

Ik zie nu gesprekken voor me met campinggasten als “goh er zat gewoon een veenmol voor mijn tent vanmorgen!” :joy:

3 likes

Hahaha jaa eindelijk :joy: :partying_face: Nu laat ik de camper ook ingepakt tot en met oktober hoor haha.

Maar so far, Noorderloo aanrader ja! Heerlijke huiskamer voor met dit slechte weer, vol (kinder)vermaak en drankjes.

10 likes

Hahaha gezellig! Vanavond ff feestje :joy:

Wij zijn op zoek naar een leuke kampeerbestemming in Frankrijk! Beetje budgetproof, met vliegtuig of auto. Het liefst bij een mooi meer of een zee!

Wij hebben het vorig jaar heerlijk gehad bij het merengebied van de Morvan, basics campings maar lekker aan het water (we hadden sups en kayaks mee). Kan ze wel opzoeken als je wilt.

2 likes

Iemand campingtips voor regio Småland en Marstrand?

Wij willen graag onze nieuwe caravan en voortent opzetten ergens.
Maar we hebben dit weekend maar 2 dagen.
En alle andere weekenden zijn vol.

Wat zouden jullie doen? Er zijn veel campings in de buurt ook al vol.
Twijfelen zo of het zinvol is om zaterdag alles op te bouwen en zondag af te breken.

Hier bleek bij eerste keer opzetten iets essentieels te ontbreken, ik zou het wel aanraden

3 likes

Bedoel je dat je echt wil gaan kamperen of dat je het wil opzetten om schoon te maken/zien hoe alles werkt etc.?
Wij hebben onze nieuwe caravan allereerst gewoon drie dagen bij ons huis neergezet om alles schoon te maken, uit te testen, etc., dus niet op een camping. Daarna zijn we er pas voor het eerst mee weg gegaan.
Een nacht kamperen is wel kort, maar heel veel moeite is het opzetten van caravan natuurlijk niet, eventueel kun je voortent ook weglaten, helemaal met lekker weer. Maar dan zou ik wel vooraf thuis alles al inrichten, inpakken en schoonmaken. Ik vond dat zelf ook wel meer tijd kosten dan ik dacht (maar wij hebben wel heel grondig alle tanks ook schoongemaakt enzo).

Een keer proefkamperen vind ik zelf wel nuttig met een nieuwe tent oid voor je echt langer op pad gaat! Zou het wel alleen bij redelijk droog weer doen, ergens om de hoek en niet echt een vakantiegevoel verwachten, maar het echt als praktische test zien.

3 likes

Wij gingen laatst voor het eerst met onze tenttrailer en waren een hamer vergeten, echt zo dom van ons haha. En pas op dag drie zagen we welk onderdeel we bij de luifel niet goed hadden gedaan. Ook nog wat extra dingen gekocht nu die we misten. Ik zou het dus wel doen voor 1 nachtje. @Maison Misschien t/m maandag boeken zodat je zondag rustig en laat kan afbreken.

Als het mogelijk is zou ik het zonder kinderen doen zo’n eerste keer :grimacing:. Maar je kan ook de taken verdelen natuurlijk. Bij ons zet m’n man altijd de tent op (zo’n de waard tent) en vermaak ik onze dochter. En daarna richt ik de tent in en vermaakt hij onze dochter. Waarbij er met 1 nachtje natuurlijk weinig in te richten is.

2 likes

Ik zou het wel een keer testen voor je een keer ‘echt’ weggaat.

Never forget de keer dat wij met onze net op marktplaats gekochte tent op de camping in het buitenland aankwamen en de binnentent er niet bij zat :smiling_face_with_tear:

Er bleek nog een doos te zijn en die was de verkoper vergeten, voelde zich heel lullig en heeft ding gelijk op gestuurd, maar daar heb je duizend km van huis niet veel aan.

2 likes

Ja we willen gewoon even kijken of de voortent goed is

We kunnen hem thuis niet echt opzetten. Kunnen er niet mee achter het huis komen

En idd je weet nooit of alles erbij zit.

De oudste is dit weekend bij zijn vader. De jongste kan zich nog wel redelijk zelf vermaken.
Het weer blijft wisselvallig. Misschien zetten we hem dit weekend maar even op op een dag camping om even alles te bekijken en de week erop een weekendje met luifel

We zijn echt 2 kneuzen die alles nog moeten leren dus wens ons sterkte :laughing::laughing:

De voortent is vrij groot en er zitten dus twee luifels bij.

De caravan zelf staat nu nog bij huis. Een stalling zoeken was ook al een opgave. Nu een gevonden. Vond hem wel erg duur! 500 euro maar wel onbeperkt ophalen.
Ik dacht 300 euro ofzo. Maar alles zit vol en dat weten ze he :laughing:

3 likes

Je kunt ook zoeken of er in de buurt dagrecreatie is. (Dagcamping) daar kun je gratis tussen zonsopgang en zonsondergang je campeermiddel uittesten. Er is vaak ook een toilet aanwezig, zwemplas etc.
Deden we wel eens als kinderfeestje, met bbq als afsluiter :heart_eyes:

3 likes

Beetje gekke vraag maar wij gaan komend weekend voor het eerst met een caravan naar een camping (huren) en twee kinderen. Het wordt mooi weer (30,27,21 graden) maar koelt wel af tot 13-15 graden ‘s nachts. Hoe hard koelt het af in een caravan?

De jongste van bijna twee slaapt nu nog in een lange pyjama (broek en shirt) en dan een dunne slaapzak zonder mouwen. Het is ‘s avonds 23 graden op zijn kamer en koelt af naar 21 ongeveer. Ik twijfel erg wat ik qua pyjama en slaapzak dikte moet meenemen.

Valt wel mee denk ik, overdag zal hij lekker warm worden en dat blijft denk ik wel hangen. Vandaag was het 18-19, nu (half elf) buiten nog 14 graden en ik zit binnen met de deuren en ramen open in een dunne pyjamabroek met een trui, mijn dochter van 2 ligt in een tshirt onder haar dekbed en de baby ligt buiten in de kinderwagen in een romper met dikke slaapzak (TOG 3). Als je de deuren dicht houdt blijft het nog langer warm binnen natuurlijk.

Ik neem vaak 3 verschillende slaapzakjes mee qua dikte, dan kies ik 's avonds wat goed voelt. Helemaal die dunne slaapzakjes nemen niet zoveel ruimte in, en als je dan een ongelukje hebt heb je nog reserve.

4 likes