Kampeertopic

Een topic om alles te bespreken wat met kamperen te maken heeft! Zoals de leukste (mini)campings in binnen- en buitenland, aan- en afraders voor kampeerspullen en wat je vooral (niet) mee moet nemen op je kampeervakantie :camping:

7 likes

Ik was een paar jaar geleden op een camping in de buurt van Mont-Saint-Michel en dat was zo chill. Uiteraard heel veel bejaarden maar ik vond het vooral nice dat we naast onze tent een eigen douchehokje en wc hadden. Eigenlijk ben ik nu verwend en wil ik niet meer anders :laughing:

1 like

Ahh yes. We willen in juni naar Schotland en ook gaan wildkamperen. Met tent. Nog tips voor dingen waar we echt rekening mee moeten houden? Wildkamperen betekent natuurlijk geen douches en toiletten. Benieuwd hoe ik dat ga overleven.

2 likes

Nooit terug gaan is mijn motto, kan alleen maar tegenvallen :smiling_face_with_tear:

Ik zou wel graag willen weten welke camping dit was? :grimacing:

4 likes

Ja wel gelijk de campingnamen delen hè! :raised_hands:t2: @viking @Lula

3 likes

Ja heb gezocht maar we zijn daar op de bonnefooi heengereden. Dus heb nergens een mailtje ofzo :no_mouth:

2 likes

Zodra je in Schotland aankomt spul kopen tegen de midges, anti-muggenspray oid helpt echt voor geen meter tegen die krengen. En zorgen dat je je tent goed dichthoudt, anders wordt je levend opgevreten :sweat_smile: Maar het is wel echt prachtig daar (pretty much overal)!

2 likes

Neem een midgie net wat je over je hoofd kan doen! Supersuf maar die beesten eten anders je gezicht op. En niet vlak naast een rivier je tent opzetten, die willen daar 's nachts nog weleens overstromen haha. Geniet ervan, Schotland is echt een heerlijk land voor wildkamperen.

3 likes

Iemand nog aanraders voor leuke kleine campings in Frankrijk? Ik wil daar dit jaar weer eens naartoe, dus ik heb de tip van @viking al opgeslagen maar er zijn er vast meer :sunglasses:

Als je een kindvrije camping zoekt is camping la cube heel fijn!

2 likes

Er is helaas minder van deze camping over na de overstromingen in 2021 in Duitsland maar camping Kyllburg is zo mooi! Je staat aan het stromend riviertje de Kyll en daar tegenover alleen maar bomen. Af en toe dobbert er iemand op een bandje langs het riviertje over.
De camping is nu kleiner geworden (brug over de rivier is weggeslagen) maar anders loop je zo naar het gemeentelijk zwembad. Dus als dat weer compleet is gaan wij wel weer heen met onze dochter.

2 likes

Qua gebrek aan sanitair: ik heb met wildkamperen een katoenen bandana mee om mee af te vegen die ik af en toe was in een rivier/plek met sanitair. Je zou ook kunnen kijken naar een Kula doek die daar speciaal voor is gemaakt. Een grote boodschap moet je als onderdeel van leave-no-trace begraven dus een lichtgewicht schepje is ook aan te raden. Ik heb ook altijd een klein microvezelhanddoekje mee van de Decathlon om me mee af te drogen nadat je je wast bij een riviertje o.i.d. Allemaal wat minder comfortabel dan thuis dus, maar het uitzicht maakt alles goed!

1 like

Klinkt goed! Ik ga even kijken voor zo’n doek. En ik knikker gewoon een tuinschepje in de kofferbak dan haha. We gaan met onze eigen auto, dus alles kan mee. Ik denk dat we campings en wildkamperen gaan afwisselen. Afhankelijk van het weer ook. Als het echt te koud of te nat is gaan we gewoon een hotel opzoeken.

De drukke gebieden boeken we sowieso wel iets vooraf, maar zou leuk zijn als we op iets minder drukke plekken op de bonnefooi nog wat kunnen doen, bij voorkeur wildkamperen.

Ik heb echt vaak wildgekampeerd en ik nam altijd vochtige washandjes mee om me mee te wassen, omdat het soms te koud of nat is om je in een riviertje te wassen als dat er al is.
Die deed ik dan gewoon in een zakje en dat knoopte ik aan mijn backpack en dat gooide ik in de eerste beste prullenbak weg. Er zijn steeds meer duurzamere doekjes te vinden, 10 jaar geleden was dat wel anders. En qua tandenpoetsen gebruikte ik vaak van die tabletjes ipv tandpasta, vond ik fijner.
Als je met de auto gaat is er wel meer mogelijk. Wij gingen gewoon met backpack en succes :+1:t2:

4 likes

Ga ik opzoeken, thanks!

Vallee de lignac (maar daar zijn wel kinderen)

1 like

Thanks! Kinderen zijn niet erg, als het maar geen camping is waar je je in Ballorig waant :nerd_face:

1 like

Zo zin in onze kampeertrip van dit jaar! We gaan naar Müllerthal. Dat is altijd al mooi en een van mijn favoriete bestemmingen. Het beste is dat er dan een trail-event is in de periode dat we er zijn dus ik ga daar ook nog eens mijn eerste buitenlandse ultra trail-event doen! Echt aan stuiteren dat de timing zo goed samenvalt.

9 likes

Binnen mijn hardloopgroep is Müllerthal een geliefde bestemming voor de trails. Gaaf dat je vakantie samenvalt met een trailevent daar. Snap dat je daar nu al naar uit kan kijken, haha. :smile: Heel veel plezier alvast!

1 like

Iemand een tip voor een matras/luchtbed/matje dat écht lekker ligt (en in de auto en een tent past)? Van die standaard intex matrassen krijg ik rugpijn dus ik zoek iets wat beter is. Ik wil nog gaan proefliggen in winkels, maar dan weet je nog niet hoe het slaapt natuurlijk.

1 like