Haha de mijne ligt nu ook zo maar dan met beide voorpoten op mijn been. Ik moet naar bed maar kan niet, ben verliefd
Mijne hebben een lijst die ze dan van zich afduwen en dan snel pootje los, gaat dan zo leuk heen en weer swiepen. Ze zitten er dan ook helemaal naar de staren
Ooooh ik ben zó blij! Eind mei/begin juni viel een van mijn katten plots mijn andere kat aan (waarschijnlijk een opeenstapeling van dingen, reden niet helemaal zeker), toen was het weer goed. Een dag later wéér. We zijn met beide katten naar de dierenarts geweest, er is een kattengedragstherapeut bij ons geweest, maar het ging echt zo enorm slecht. Ze hebben steeds apart moeten leven, slapeloze nachten gehad (We moesten ze scheiden en ze mochten dus niet meer overal komen). Nu zijn we drie maanden verder en we zitten tijdelijk bij mijn ouders in tot we in het andere huis kunnen en hier zaten ze dus ook gescheiden. Sinds anderhalve week ofzo liet ik de ene kat korte momenten weer bij de ander, het ging weer steeds beter, in het begin nog veel spanning, maar het gaat nu weer zó goed! Ze zitten nu eigenlijk weer hele dagen bij elkaar (wel alleen nog als ik er zelf bij ben), spelen ook weer samen…
Het is waarschijnlijk de combinatie van moeten verhuizen dus alles inpakken en overal dozen, mijn ene kat die voer jatte van de ander et cetera geweest, een hoop stress. Ik kan echt niet wachten tot we voor de laatste keer over kunnen en ze weer alle rust krijgen, ze moeten wel weer opnieuw wennen aan de andere woning, maar ik heb weer hoop dat het goed komt.
Kwam dit net tegen. Zo schattig
Hebben jullie tips voor een goed kattentuigje? Heb online wel zitten googlen maar bij zoveel lees ik dat de kat zich eruit heeft gewurmd en dat is nou niet echt de bedoeling Is een Europese Korthaar van 3,5 kilo ongeveer.
Wij hebben de simpele variant van de Welkoop. Ook de lange “looplijn” erbij van 5 meter.
Onze kat is doof, dus kan niet “zelfstandig” naar buiten. In de tuin zit hij dan ook altijd aan een tuigje. Qua formaat als ik hem vergelijk met andere katten in de buurt, is hij zeker niet groot. Eerder klein zelfs. Tuigje zit dan ook bijna op de kleinste maat. Maar het zit prima. Hij heeft zichzelf er nog nooit uit gewurmd oid.
In het begin moest hij er wel aan wennen, maar inmiddels weet hij dat als we hem pakken dat hij dan naar buiten mag. Dus dan wordt ie helemaal enthousiast haha
Deze hebben wij:
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huisdieren/kat/lijnen-halsbanden/beeztees-kattentuigje-blauw-1-30-meter-10-mm_1195601
Edit na @Wolf haar reactie: onze kat komt ook alleen in de tuin, onder toezicht. We laten hem nooit (lang) alleen als hij aan het tuigje zit. Gaan verder ook niet met hem wandelen ofzo. Dus hij blijft echt in de buurt. Hij rent in de tuin wel achter andere katten aan om te spelen. Maar dat gaat prima.
Onze kat heeft een voedselallergie, waardoor we haar alleen hypoallergeen voer geven. Die allergie uitte zich als wondjes op de lippen/snoet waarbij ook haar uitviel en ze dus een kaal plekje bij haar neus had. Dat is inmiddels helemaal aangegroeid, want met dat andere voer gaat het weer prima. Daarna had ze en keer oormijt, door het vele krabben had ze ook een kaal plekje aan de achterkant van haar oor. Dat hebben we natuurlijk ook meteen behandeld en is weer klaar.
En nu heeft ze weer een kale plek onder haar kin… Het houdt maar niet op . We hebben wel een ander voedselbakje (aluminium, eerst hadden we steen). Weet iemand of het zou het kunnen dat ze daar allergisch voor is? Want dan is het een makkelijke ingreep om dit op te lossen haha.
Ik heb hetzelfde tuigje als @Ananas voor mijn poezen van 3,5 en 5 kilo, maar die van mij komen enkel in de achtertuin onder toezicht. Als je echt wil gaan wandelen zou ik toch kijken naar iets stevigers! Mijn grote poes schrok een keertje van een auto toen ze in de voortuin was, en doordat ze wegrende [wel naar binnen toe gelukkig!] knapte een van haar riempjes open.
@Twijfelkont Wij hebben deze van Zooplus! https://www.zooplus.nl/shop/katten/transport/kattentuig/trixie/504381
Door de band over de borst kan ie eigenlijk niet echt ontsnappen en ik heb het idee dat deze ook nog wat comfortabeler zit dan andere tuigjes bij onze kat. Een tijdje terug ging het trouwens ook over tuigjes met wat tips, misschien dat je daar ook nog wat tussen vindt!
Goeie tips! Dankjewel!
Iemand die ik ken heeft een Ragdoll cattery. Een van haar poezen verwacht eind oktober een nestje. Naar mijn weten zorgen ze altijd heel goed voor hun dieren.
Weet niet waar je woont, maar als je wilt mag je me wel een DM sturen zodat ik je de naam kan doorsturen?
Gedaan
Hahaha ahh wat lief! Dat koppie ook zo erboven uit
Hahaha zo droog
Hahaha dit is nog eens wat anders dan bladeren in de dakgoot vinden
Onze kittens (5 maanden) zijn vanochtend gecastreerd en net weer thuis. Ze zijn nog erg sloom en moe door de narcose. Helemaal prima en logisch natuurlijk! We laten ze lekker slapen.
Zijn er nog tips/dingen om rekening mee te houden? Ik ga denk ik de deksel van de kattenbak halen zodat ze daar minder over na hoeven te denken.
Ik moest er goed op laten dat ze niet te koud zou worden, maar gaat wel op een oudere kat van 10 jaar.
Verder ff opletten dat ze niet te vroeg beginnen met op dingen springen, alle katten die ik meegemaakt heb na narcose overschatten zichzelf en hangen dan weer ergens Mufasastijl aan een krabpaal oid.
Zijn ze al weer wat wakkerder?
@Ferngully dank voor jullie reacties!
We hebben twee katertjes. Ik mocht ze vanaf 17:00 uur weer een beetje eten geven. Ze hebben er enorm van genoten haha.
Ze slapen nog veel maar zijn wel elk uur steeds actiever. Af en toe nog een beetje wankel maar ze lijken er gelukkig niet heel veel last van te hebben
Ik ga morgen katten kijken in het asiel. Ze hebben een aantal binnenkatten (woon in een appartement van 80 m2 zoiets).
Oa een stelletje van 2 poezen van 7 (staat zelfs SOS bij ). Hoe heftig is het om van 0 naar 2 katten te gaan, iemand ervaring mee? Of zouden jullie aanraden 1 kat te nemen? Ik ben zelf heeeeeel veel thuis en wss in de toekomst ook niet vaker dan 1 dag per week naar kantoor.
Heb niet eerder een huisdier gehad, maar het lijkt me zo gezellig!!! Ik zou een kattenbak dan in de hal willen zetten, die is met een trap verbonden aan de rest van het appartement dus hal beneden en rest boven. Ben benieuwd of dat zou werken of dat katten dan denken ‘screw you ik ga niet de trap af om te plassen/poepen’
Ik zou 2 katten nemen, ondanks dat je toch thuis bent hebben ze echt veel aan elkaar. En als je een partner hebt dan heb je allebei een knuffelaar op schoot en hoef je niet te delen.
Ik heb 2 katten en een kattenbak beneden en een boven, weet niet hoe het met oudere katten zit en traplopen, maar hier worden beide bakken gewoon goed gebruikt dus vermoed dat dat bij jou geen probleem zal zijn hoor!