Kattentopic #2 (Deel 1)

En terecht

1 like

Ik wil puzzelen, meneer wil in de deksel slapen waar ik stukjes in kwijt moet.

Resultaat:

33 likes

Af en toe vind ik het irritant dat mn kat me constant achtervolgt, zodra ik iets doe in huis qua schoonmaken bijvoorbeeld moet ze er altijd bij/bovenop zitten, ook al lag ze net zo lekker te slapen (en dan voel ik me ook nog eens schuldig dat ik r schijnbaar wakker maak)

maar vd week kwam ze elke keer zo pal voor m’n neus zitten terwijl ik aan het werk was en met zo’n snoet kan ik het toch niet meer irritant vinden :heart_eyes_cat:

47 likes

Ik heb deze ook, 1 voor 3 katten. Tenminste ik heb 3 bakken staan maar ze willen allemaal op dezelfde bak 🤷

2 likes

Hahaha ja ik zie het wel! Dit doet me denken aan de post van @Sjern (toch?) over het konijn die op Dan Humphrey leek :joy:

4 likes

Hahaha hier moet ik even op reageren.
Mijn katten zijn europees korthaar x sphynx/siamees kruising.

En die miauwen zó veel, en hard. Gewoon echt gillen soms. Niet normaal :joy: ik wil me niet eens indenken hoe ze waren geweest als 100% siamees.
Ze zijn wel echt de liefste katten die ik ooit heb gehad en meegemaakt. Soms zijn het echt vreselijke teringlijers als ze weer iets kapot maken door hun geren door het huis of uitgevonden hebben hoe je iets open kan maken. Maar ze zijn zó aanhankelijk, altije knuffelen en kroelen, doen nooit lelijk naar mensen…

3 likes

Mijn siamees is ook zo, echt altijd miauwen. Maar ik vind dat wel gezellig. Het lijkt soms ook alsof we een gesprek voeren want ze imiteert ook mijn toon :smiling_face_with_three_hearts:

Het grappige is dat mijn andere kat helemaal nooit miauwt. Als je die in een reismandje zet is ze gewoon stil. Terwijl mijn siamees dan echt non stop gaat miauwen. Echt twee tegenovergestelde!

3 likes

Ah ja ik vind het ook altijd gezellig. We voeren hier heeele gesprekken. Minder leuk als ze op hun kop krijgen en dan boos in de gang gaan zitten gillen. Daar galmt het lekker, verdenk ze er echt van om dat bewust daar dus te doen :joy:

1 like

Wat een BEAUTY! :heart_eyes:

1 like

Welcome to the catbank.

30 likes

Ben het wel eens met alle argumenten die genoemd worden om niet 1 maar 2 kittens te nemen. Óf te gaan voor een oudere kat uit het asiel (kat van 1 jaar is ook heel leuk!)
Toch heb ik zelf ook de weloverwogen keuze voor 1 kitten gemaakt. Viel voor haar kopje toen ik haar zag, heel goed over nagedacht en er toch voor gegaan. Zou dus eigenlijk ook een oudere kat uit het asiel adopteren.
Toen afgelopen jaar mijn beide laatste katten overleden zou ik eigenlijk geen katten meer nemen, maar ja… Zo stil in huis! Heb hiervoor eigenlijk altijd 2 of 3 katten gehad.

Het gaat hier met Macy heel goed, maar mijn argumenten om tóch voor 1 kitten te gaan zijn als volgt geweest:

  • Ben wat ouder (52) dus ga niet meer uit ofzo (tenminste, zelden…) en ben eigenlijk altijd 's avonds thuis.
  • Ik werk 4 dagen, waarvan 1 dag thuis. Werk ma - wo - vrij op kantoor. Dinsdag werk ik thuis, en donderdag is mijn vrije dag. Dus ze is nooit langer dan 1 werkdag alleen.
  • Ik ben me ervan bewust, nog voor ik Macy in huis nam, dat ik veel tijd moet besteden aan spelen met Macy, óók als ik even geen zin heb, of moe ben van een dag werken. Dat doe ik dan ook, speel zeker elke dag 1 uur met haar, en soms is ze na een werkdag wel 3 uur actief, tja, het zij zo, dat is de keuze die ik heb gemaakt.
  • Zodra ze in mijn kuiten springt weet ik dat ze zich verveelt en ik tijd en aandacht aan haar moet besteden. Heb dat soms te laat in de gaten dus mijn benen zijn grote gatenkazen geworden, vol met krassen, tot bloedens toe. Het is tijdelijk, gaat straks wel voorbij, als ze ouder is.
    En zo niet dan niet, dan blijf ik intensief met haar spelen.
  • In het weekend ben ik ook vaak thuis, 's ochtends ga ik vaak even wandelen, en dan ben ik 's middags en 's avonds voor haar thuis. Laatst een dag naar DM in Duitsland geweest, dan weet ik van te voren dat ik niet kan chillen op de bank als ik terug kom maar een heel actief kitten thuis aantref en daar dus nog de nodige energie in moet steken. Geeft niet, leuk juist.
  • Ze mag overal komen, woon niet groot, maar ze mag ook in de slaapkamer en slaapt 's nachts op bed (lees: in mijn nek, en sabbelt aan mijn oorlellen terwijl ze trappelt, dus vaak 3 a 4 keer per nacht wakker :slight_smile: )

Heb nog geen seconde spijt gehad van deze beslissing, het gaat supergoed met haar, is intens tevreden, en komt heerlijk op schoot liggen, dat is dan weer een voordeel van 1 kat hebben.

34 likes

Ja, de siamees doet geen vlieg kwaad. Soms is dat miauwen met name in de ochtend echt :skull_and_crossbones: maar hij is een keer een week vermist geweest en toen was het zoooo stil in huis dat we hem zo erg miste :rofl:

1 like

Aah ik smelt :two_hearts: onze kat legt telkens haar favoriete speeltje neer in de box van/bij de (2 wkn oude) baby. Gisteren had ik het weggehaald en vanmorgen lag het er weer.
Ze komt ook vaak zo bezorgd kijken als ze haar hoort huilen.

18 likes

Ik hoop dat ik dit mag plaatsen hier.
De vader van een vriend is plots overleden en hij had een katje. Die heeft nu dus geen baasje meer… Is er iemand wellicht die een 4 jarig katje wil adopteren ?
Die vader woonde in België naast Brugge maar die vriend zelf woont in Amsterdam dus ik weet nog niet waar die kat evt opgehaald kan worden enz. Ik heb nog niet zoveel info maar ik leef zo mee met hen en ik wilde ze gewoon helpen en dacht meteen aan het forum

18 likes

Omg :sob::heart:

1 like

Ze kijkt zoooo enorm verliefd naar je!

Ahhh wat een lieverdje :pleading_face: Ik hoop dat er snel een huisje komt! Helaas heb ik zelf al twee katten en kan er niet nog eentje bij anders had ik het wel geweten

Ja helemaal begrijpelijk. Die vriend heeft zelf ook 2 katten en die zorgen al voor genoeg problemen thuis en ze verwachten binnen 2 weken een baby en zelf heb ik niet eens een eigen huis anders had ik het ook geweten. Vind het zo zielig ook voor die kat gewoon, zn baasje is er ineens niet meer.
Ik blijf gewoon overal posten op FB enz.

Ik zit weer helemaal in de stress. Afgelopen januari heb ik een van mijn katten veel te jong moeten laten inslapen en ik heb toen heel veel aan dit topic gehad. En sinds gisteren is mijn andere kat ziek, ze is gigantisch aan het hoesten. Gisteren ook gelijk bij de dierenarts langs geweest en die heeft antibiotica meegegeven. Alleen lijkt de medicatie nog niet
echt aan te slaan want poes heeft continu hoest buien. Ik heb net een filmpje van het hoesten
naar de dierenarts gestuurd en zit nu toch met stress op een reactie van de dierenarts. Ik ben serieus een beetje bang dat het scenario van afgelopen winter zich nu weer gaat herhalen al probeer ik echt heel hard positief te blijven :frowning:

@Amandelbloesem jij fostert katjes in België toch? Misschien kun jij naar hulp verwijzen/helpen?

2 likes