Kattentopic #2 (Deel 1)

Wauw wat een goed nieuws! wat een emotionele rollercoaster moet dat zijn joh
Heel veel beterschapswensen voor hem in ieder geval! :heart:

1 like

Lekker liggen. Lui avondje, ook wel te zien aan de tyfuszooi op tafel haha

27 likes

Ik heb iets geks ontdekt bij mn kat. Als ik haar in haar nek aan de voorkant kriebel, dan draait haar kopje helemaal naar links boven en komt haar linker achterpoot omhoog :joy: lijkt wel een soort reflex. Heb het op verschillende dagen geprobeerd en het gebeurt altijd. Heel maf om te zien haha

6 likes

Hier zijn we al in de kerststemming:

25 likes

Oh zo goed dat hij terug opleeft! Hopelijk doet hij niet moeilijk over de niervoeding! Mocht je nog een snack zoeken (natvoeding), bij zooplus hebben ze van royal Canin zakjes natte voeding in verschillende smaken voor katjes met nierproblemen. Mijn kat is er gek op.

Dat is ook het lastige bij katten, ze laten pas merken dat er iets mis is, als het al vrij ernstig is. Mijn kat heeft ook beginnend nierproblemen en weet dat echt alleen omdat ik zijn bloed laat testen elk jaar sinds hij 10 is. Anders had ik het echt nooit geweten want je merkt er gewoon niets van. Ze verbergen het ook zo goed altijd.

Hier mijn katjes toen ze aan het zonnebaden waren :sunny:

27 likes

Mijn kat heeft zo’n fluffy buik :smiling_face_with_three_hearts:

41 likes

Ik maak mij zo’n zorgen. Mijn kat eet en drinkt sinds gisteren niet meer en is gigantisch lusteloos. Heb daardoor amper geslapen vannacht omdat ik van elk geluidje wakker werd. Ik had gehoopt dat ze na de nacht wel wat zou zijn opgeknapt maar ze wil nog nog steeds niks. Dus nu ben ik de tijd op de klok aan het wegkijken totdat de dierenarts open is.

Ah kan me voorstellen dat je je zorgen maakt
Hoop dat je snel terecht kan bij de dierenarts

Ja dat hoop ik ook. Het liefste was gisteren al naar de dierenarts gegaan maar dat liet mijn portemonnee niet toe. Normaal zou ik mij daar totaal niet druk om maken en is geen cent te veel voor mijn katten maar de afgelopen maanden nogal wat financiële tegenslagen gehad. Ik maak me nu dus niet alleen zorgen om mijn kat maar ik voel me ook gewoon schuldig :cry:

1 like

Ooh hopelijk kan je er snel terecht en knapt je kat weer op.

Bij mijn kitten nog steeds onbekend waarom hij steeds opnieuw een bobbel met vocht in zijn hals krijgt. Zijn al doorverwezen 2x punctie genomen en laatste keer ook echo en bloed. Vandaag volgen de labo resultaren. Deze dierenarts wist het ook niet echt maar denkt aan iets dat weinig voorkomt bij schildklier. Maak me zo ongerust, hij speelt en eet wel normaal dus lijkt me niet ziek.

Dat klinkt ook niet fijn. Ik hoop dat er duidelijkheid komt want ook lijkt een kat er geen last van te hebben vind ik het altijd wel prettig als ik weet waar iets vandaan komt.

Oh wat verdrietig. Ik maak me ook altijd direct mega zorgen. Mijn dierenarts zei wel vorige keer toen ik direct in de telefoon hing dat ik t even een aantal voedingen mocht aankijken, dus voel je niet al te schuldig dat je tot vandaag hebt gewacht! Maar als ze 24 uur niks eten moet je wel echt snel iets, vanwege de lever geloof ik.

Succes bij de dok straks!! :heart:

1 like

Hopelijk kan je snel terecht bij de dierenarts! Goed alvast dat je snel in actie schiet en dat je gemerkt hebt dat er iets mis is. Hopelijk gewoon een stom virusje!

1 like

Inderdaad en gezond lijkt het me ook niet het moet toch een reactie van iets zijn of een scheurtje ofzo🤔

1 like

Helaas geen stom virusje maar gigantische koorts en een vergrote lever. Ze heeft nu een antibioticaspuit gehad en vanavond pillen en dan moet ze morgen aan de beterende hand zijn en anders gaan we overschakelen op prednison. Heb echt een potje lopen janken toen ik thuis kwam. Ze is nog helemaal niet oud dus hoop echt wel dat ze er bovenop komt. Ik mocht van dierenarts alles te eten aanbieden zo lang ze maar gaat eten. En gelukkig heeft ze net wat van haar favoriete snoep gegeten. Overal staan nu schaaltjes met lekkere dingen dus mijn andere kant die denkt dat het een groot feest is en die snapt niet dat ie overal vanaf moet blijven.

Oh zo zielig. Ik zou er ook echt ondersteboven van zijn. Hopelijk doet de antibiotica snel zijn werk!

1 like

Ja dat ben ik dus ook. Moet eigenlijk werken maar ben continu afgeleid en ben nog nooit zo blij geweest toen ze wat snoep at.

Oh arme kat, hopelijk zie je morgen verbetering :crossed_fingers:

1 like

Veel beterschap voor het beestje <3. En sterkte voor jou.

1 like

Dankjewel. Helaas ging het vanmiddag toch minder goed. Nadat ze gegeten had heeft ze vervolgens alles er uit gegooid wat betekent dat ze dus eigenlijk niet gegeten had. Ze kruipt ook steeds onder mijn bed dus heb ik haar er op een gegeven moment vandaan gehaald en een speciale slaapplek beneden gemaakt. Na een paar uur slapen is ze toch opgestaan en heeft ze wat gegeten en dat heeft ze binnen gehouden.

Ik ben wel heel blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Ik heb nu niemand om mij heen waar ik dit kwijt kan. Dus dank jullie wel!

4 likes